• Anonym (orolig)

min sambo röker på ibland!!!

har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta

• Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!
  • end of days
    blivandefrun skrev 2010-05-11 13:38:35 följande:
    Han visste redan vad jag tyckte och han är själv glad över att han slutat med skiten, hans egna ord! så det e inge synd om honom.

Om du verkligen lyckades underkuva han, eller om han ”bara” offrade han sig själv för sitt barn, eller om han tog till sig kanske lite väl mycket av ”hjälpen” förändrar ingenting.
    Du utövar känslomässig utpressning med eran barn som en simpel spelbricka.
    Jag hoppas bara att barnen inte ärver så pass vidriga personlighetsdrag och behandlar sin egen omgivning med mera respekt i framtiden.

Det är alltid svårt när det finns barn med i bilden men utan barn, om man nu har en gnutta självrespekt med i kroppen så accepterar man inte en sådan behandling från personen som ska föreställa ens partner, man dumpar det egotrippade fanskapet.

• KalleKn
    Anonym (ojdå) skrev 2010-05-11 13:31:07 följande:
    Snälla, lever du i nutid? Läs på innan du yttrar dig!
    Ja, jag är uppväxt med missbruk. Du vet inte vad nutid är.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 13:27:10 följande:
    Jag är annars ganska övertygad att ordet pundare beskriver ett vist (skadat) beteende som kommer från en specifik drog. Tänk vad fel man kan ha det. Kan tänka mig att alla forskarteam värden över som har flera gånger om klassat cannabis som en lätt drog (på grund av dom obefintliga biverkningar) är bara pundare i förnekelsestadien. Måste vara förjävlig att se en "pundare" som leder en av värdens mäktigaste länder.
    Han röker på fortfarande alltså? Är det nått som du fått för dig i nån haschdimma eller? Jag kan ju tycka att ditt påstående är nog för att inse hur rökta (pun intended) sådana pundare som du är.
  • Rakad Apa
    blivandefrun skrev 2010-05-11 13:21:35 följande:
    Öh jo det ÄR beroendeframkallande och inte speciellt bra för hjärnan... har levt ihop med en som rökt på, dagligen i flera år och när han väl KUNDE SLUTA, med HJÄLP, det fick honom att inse att jag haft rätt hela tiden om skiten!Att han var beroende bla!!! Okej, så då menar du att jag är en moralkärring för att jag inte tycker det är okej att röka när man har barn eller funderar på att skaffa barn?Eftersom det behövs röka i erat liv för att det inte skulle "suga pung" kanske det e något annat som fattas?? kanske en diagnos av något slag, då många röker på för att få den där "flummiga känsla", känna att man "mår bra"...Ja det e som att stoppa huvudet i sanden som sagt o "glömma" allt runt om kring!Alla får ju självklart göra som de vill, men jag tycker inte man ska ha barn om man håller på med droger, så e min åsikt.
    Drogen i sig är inte beroendeframkallande, man blir psykiskt beroende inte fysiskt.
    Har du dåligt psyke eller noll självkontroll så kan man fastna, men det beror ju snarare på människan och inte på cannabiset.
  • Rakad Apa
    KalleKn skrev 2010-05-11 13:18:14 följande:
    Nejdå, folk som röker på är pundare. Ja, iaf bland oss som inte förnekar det. Men så är det ju ofta med missbrukare, förnekelse, ut i absurdum, jag kan sluta, min drog är inte farlig. Pundare helt enkelt.
    Larvigt, i sådana fall är ju folk som dricker alkohol pundare, det är ju en drog det med. Och farligare dessutom.
  • Lingonflickan
    blivandefrun skrev 2010-05-11 13:29:02 följande:
    Sen kan jag ju säga, att det där fick jag med höra: Jag ska sluta när barnet kommer, o jag trodde honom... men så fel jag jag hade... Mitt ex slutade inte, han fortsatte röka på, han förlorade mig o sitt barn...Som han dock idag träffar, men som blivit 5 år precis, då han blivit drogfri o går på ständiga kontroller o får hjälp o stöd i att inte falla tillbaka i skiten.Eller det heter inte att man faller tillbaka igentligen, utan man TAR sig ett återfall!Du gör precis som du vill, men lita inte till 100% på att han kommer sluta bara för att ni får barn, men gör han det e det ju bara säga grattis o lycka till..Jag skulle aldrig mer stanna hos någon som tar droger oas va det e för om du ber dom välja, så väljer de oftast drogen före dig!lycka till med allt nu...
    Starkt gjort av dig!
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • end of days
    KalleKn skrev 2010-05-11 14:29:02 följande:
    Han röker på fortfarande alltså? Är det nått som du fått för dig i nån haschdimma eller? Jag kan ju tycka att ditt påstående är nog för att inse hur rökta (pun intended) sådana pundare som du är.
    Det vet jag ingeting om, finner det bara underhållande hur man är en simpel "pundare" för att man nån gång röker, medan jag kan räkna upp en lång radda av framgångsrika "pundare" som glömde bli informerade om att dom är lowlifes.

Kan nog säga att jag är hellre vän med en vad du kallar för "pundare" än en ignorant idiot som inte drar sig att döma ut människor.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:39:36 följande:
    Det vet jag ingeting om, finner det bara underhållande hur man är en simpel "pundare" för att man nån gång röker, medan jag kan räkna upp en lång radda av framgångsrika "pundare" som glömde bli informerade om att dom är lowlifes. Kan nog säga att jag är hellre vän med en vad du kallar för "pundare" än en ignorant idiot som inte drar sig att döma ut människor.
    Pundare som inte ser skillnaden på att pröva på under ungdomen och ett fortsatt missbruk dömer jag gärna.
  • Anonym (ojdå)
    KalleKn skrev 2010-05-11 14:26:50 följande:
    Ja, jag är uppväxt med missbruk. Du vet inte vad nutid är.
    Om du är uppväxt med missbruk då förväntar man sig lite mer kunskap från dig!
  • end of days
    KalleKn skrev 2010-05-11 14:42:06 följande:
    Pundare som inte ser skillnaden på att pröva på under ungdomen och ett fortsatt missbruk dömer jag gärna.
    även dom mest problematiska missbrukare kan cleana upp sig och bättre sig, Ignoranta idioter verkar dock vara imuna mot kunskap vilket gör det hela till dött lopp.
    Det är en stor skilnad på att hitta det i sin ungdom för att sedan använda det, och att fastna i det och missbruka.
    Tonåringar är kända för sina fyllor, dom flesta av dom lär sig dock att använda alkohol med måtta, så gör även cannabis brukare.

Sprida en hatisk stämning riktad mot drogbrukare bidrar bara till drogPROBLEM i samhället. tänk på det en stund.
Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!