KalleKn skrev 2010-05-12 10:21:38 följande:
Eller så är det inte propagande utan uppväxt med missbrukare. Det finns ingen lagom nivå. Missbruket hade definitivt ökat med en legalisering. Enda sättet är att straffa hårdare i alla led. Du har aldrig upplevt konsekvenserna av missbruket som anhörig. Du är så otroligt inne i dimman så du kan inte ens föreställa dig det. Jag tänker inte sjunka till din nivå och ta till en massa invektiv men du om någon förtjänar dom och det är alltid missbrukarens fel. Det finns ingen som tvingar en missbrukare att börja.
Menar du att dina erfarenheter är nån form av slutgiltig sanning och att alla människor på jorden beter sig som dina föräldrar gjorde? Jag måste tyvärr göra dig besviken men du står inte i universum centrum och det finns så många olika beteenden som det finns människor.
jag är själv uppvuxen med ”missbruk” enligt din definition, jag fick först reda på i vuxen ålder att mina föräldrar var såna där smutsiga missbrukande knarkare, så det är inte bara vad som finns som allmännyttig information att hämta, jag har sett hur lite droger påverkar individer som använder dom med måtta och har andra mål i livet än ren berusning.
Missbruk skulle kanske öka med en legalisering (finns inget som tyder på det av andra länder att döma), det som skulle definitivt öka är antalet rökare, låt mig tolka det till dig, man hade kastat ett ljus över dagens mörketal och lockat fram några hundratusentals rökare som inte längre skulle dölja sitt ”missbruk”
En legalisering hade däremot gett staten nya resurser att hjälpa dom få som faktiskt har problem med sitt drogbruk.
jag har även skrivit att det är aldrig drogens fel att dom missbrukas, försöker du uppnå nån poäng genom att upprepa mina ord ?
Anonym (Nix) skrev 2010-05-12 10:28:22 följande:
Helt ärligt, End of days, så måste jag hålla med kalle, du verkar ju ha' fastnat i just "dimman", "det är bara så fett", som mina f.d vänner sa. Men visst flumma på du, och propagera för att cannabis är helt okay, och totalt ofarligt.. Jag vill nu ge' min gamla älskade hatt på, att du hade fått panik, om du plötsligt sattes i en sitation, där det var totalt omöjligt att få tag' på rökat...Har du tex. gjort en "vit månad nångång"?
Beklagar om jag inte fick med mer innehål i mina inlägg utan dom blev korta och ”hugg”aktiga, jag är stressad.
nja, jag önskar att livet ”var så fet” och man kunde bara stänga ut allt man inte tyckte om och var besvärligt. Tyvärr så sätter man sig vid datorn mellan varven och hittar såna trådar, där ignorans, okunskap och ren hat väcker avsky. Trådar fyllda av folk som har fått för sig att dagens politik fungerar på nått plan och är helt gratis (då inte belastar samhället med miljard belopp).
Folk som ”tror” att det är helt ”normalt” att börja dagen med en kopp kaffe (en centralstimulant som faktiskt skapar fysiskt beroende) men att man tappar existensrätt om man väljer bort det och börjar dagen med cannabis.
Summan summarum är att det är bara en drog, skadlighet mässigt ligger den under alla lagliga droger och många olagliga, sen att den är inte helt riskfritt, det är bara antiknarkfolk som har fått för sig nånstans att dom ”liberala” tror det. Finns ingen drog som är helt utan biverkningar.
har jag gjort en ”vit” månad nån gång, du gör exakt samma misstag som resten av det ignoranta (har rökt två gånger det var fruktansvärt därför ska ingen annan röka heller) gänget, andelen av renodlade cannabis missbrukare som bara sitter och röker dag efter dag utan att göra nått är försvinande liten.
(fast klart, alltid lättare att bara styckmörda budbäraren istället för att spendera några sekunder på att tänka på budskapet)
Vem har ens sagt att jag röker :p