Rädd för att sova
jag har fått diagnos OCD för ca två månader sen. Allt började i julas med panikattacker och ångest. har gått inne på psyk på KBT behandling. Har ätit cymbalta i fem veckor och den har väll börjat hjälpa mig Nu till saken jag är livrädd för att sova. Nu kan jag klara dagarna utan att tro att jag ska dö för allt jag gör och jag utmanar minsta lilla tvångstanke.
jag avundas alla som bara kan gå och lägga sig när dom är trötta, jag som ammam till fyra små barn är ju tvungen att sova men jag vågar bara inte. Jag går och lägger mig och ligger och väntar på att somna och när jag somnar blir jag livrädd och kan rycka till eller börja få pen panikattack. igår kväll la jag mig nåpgorlunda lugn och kände att det skulle vara skönt att få sova, efter ett tag puttar min smabo till mig, det känns som om hela huvudet smäller till och jag blir klarvaken. han sa att jag hade legat och ryckt/nypt honom i revbenen och att han hade fått ont, dessutom hade jag legat och gnytt. Jag blir livrädd!!!! Tänk om det va ett tecken på att jag inte ska sova för att jag kommer dö då???? Kan någon hjälpa mig snälla!!! Kom med råd eller tips vad som helst. Vet att för noprmala männsikor låter detta jätte konstigt men ni som upplevt samma sak eller liknade kan kanske förstå?