Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Nyfiken)

Lön personlig assistent ?

Är bara lite nyfiken på hur alla andra personliga assistenter har det med lönen, vad får ni ut efter skatt ?

Jag jobbar 8 dygn i månaden & får ut runt 16500 efter skatt, känns som en helt okej lön. MEN, kan inte låta bli att undra vad alla andra får ut

• Svar på tråden Lön personlig assistent ?
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-04-14 22:38:24 följande:
    Låter som en perfekt extrainkomst !
    det är klockrent! speciellt då "brukaren" sover så jag har tid att plugga på natten, hinner ganska mkt på 12 timmar liksom sen är det ju två nätter i sträck perfekt! i Sommar blir det mer oxå, känns mkt mkt bra!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-04-14 22:42:00 följande:
    ok, eftersom du bara jobbar dygn så tycker jag det känns lite lite. Jag får ut minst detsamma och jobbar inte heltid, jobbar dock dygn, dag, kväll, natt ( allt med sovande jour, men bara i lite mer än 3 timmar annars full betalning)
    Okej, då ska jag ta & kolla upp min lön ordentligt. Alltid lättare när man vet ungefär vad andra tjänar. Hoppas det blir någon mer som svarar här
  • Anonym

låter ju helt sjukt mkt. Jag får 100 kr i timmen.

• Anonym

Fast natt tjänst heltid, får ut ca 18-19 000, ingen utbildning. Löneförhöjning på G.

• Anonym (fd pers.ass)

Många av er verkar tjäna rätt bra ändå. Vilka företag är ni anställda av? Och i vilken stad jobbar ni?

Jag har jobbat som pers.ass i nästan 10 år och aldrig varit i närheten av dessa summor på min heltidstjänst. Visserligen jobbade jag dagar, men ni verkar få netto det jag fick brutto. =S

• Anonym
    Anonym (fd pers.ass) skrev 2011-10-10 14:12:05 följande:
    Många av er verkar tjäna rätt bra ändå. Vilka företag är ni anställda av? Och i vilken stad jobbar ni?

Jag har jobbat som pers.ass i nästan 10 år och aldrig varit i närheten av dessa summor på min heltidstjänst. Visserligen jobbade jag dagar, men ni verkar få netto det jag fick brutto. =S
    samma här
  • Anonym (natt)

jag jobbar 92,5% natt och får ut runt 14-15 000 i månaden efter skatt.
    är kommunalanställd och tjänar asdåligt!!

• jelicka

Vad månadslönen är utan ob säger ju bra mycket mer. Jag har en månadslön på nästan 20000kr heltid, jobbat i 6 år och har ingen vård utbildning. Räknar jag utifrån deklarationen tjänar jag nästan 25000kr fast jag bara jobbar 94% innan skatten är dragen då ju. Jobbar dygn med 4h jour per natt. 

• gaya

jag undrar också vad det är för arbetsgivare med den lönen? jag söker dygnsjobb och vill gärna få tips....!

• Ellikapellika

Jag har 121:-/timme + OB.
    Kommer från kommunen och jobbar numera hos privat bolag pga kommunen "sålde ut oss".
    Vi får semesterdagar istället för utbetald semesterersättning men det kommer att ändras i sommar.
    Så man kan väl säga 121:-/ tim + OB + semesterersättning.
    Jobbar bara 70%, dagtid + varannan helg dagtid.

När jag började som PA för flera år sedan hade jag 89:-/timme.
    Senast jag jobbade hos privat bolag hade jag 116:-/timme.

Lönen är ju väldigt varierade beroendet på erfarenhet, kollektivavtal m.m

Svar på tråden Lön personlig assistent ?