Anonym (hm) skrev 2010-04-18 10:18:35 följande:
men hallå! ts får ju faktiskt medicinska problem! då är det en helt annan sakfråga tycker jag!! ts, ring din familjeläkare och hör efter.. jag vet att man kan få bukplastik om man får medicinska problem för att huden hänger så pass (dvs man får svamp,eksem osv osv)..
Medicinska problem? Det finns utmärkta bh:ar som lyfter upp, så då blir det inga eksem.
Däremot kan tyngd som ger ryggproblem vara en orsak till op, men det är inget som ts skriver att hon drabbats av.
Anonym skrev 2010-04-18 20:05:15 följande:
Jag tror inte att man kan få ett bröstlyft för att man har komplex över sina bröst. Om så vore fallet så skulle väl alla kvinnor kunna få skönhetsoperationer betalda av landstinget? Om man har ryggproblem eller liknande så är det ju inget att snacka om, men att man inte vill gå i bikini är ju något helt annat. Jag går inte heller i bikini, gillar inte mina lår. Är det ok att jag också får en gratis fettsugning?
Ja precis! Jag har komplex över mitt gäddhäng, min rumpa, mina skarpa rynkor i ansiktet och törs snart inte visa mig ute överhuvudtaget. Antingen får jag acceptera att tiden ger avtryck på kroppen, trimma kroppen, eller bekosta operationer själv helt enkelt.