Anonym skrev 2010-06-10 15:18:35 följande:
Ja, visst är det dina också, men lika väl ts's. tror knappast att du kommer märka av om hon får det betalat eller inte. Jag har fått många op. betalda, har du lidit av det?
Nu handlar det inte bara om TS, utan om ALLA i den situation liknande TS skulle få sina skönhetsoperationer betalda .
Det beror självklart på orsaken till operationerna. Om huvudsaken är estetiska skäl,
om var och varannan människa har liknande utseende, så är det självklart uppåt väggarna.
Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 16:25:57 följande:
Nej, men du hakade upp dig såpass på mitt inlägg om att man kunde få det betalt...
Eh? Då har du rätt att lägga helt felaktiga ord i min mun för att du retar upp dig på mitt inlägg? Tokigt.
lollisen skrev 2010-06-10 18:27:15 följande:
Förstår inte ens varför människor blir så arga om att någon annan vill ha hjälp från landstinget med att må bättre?
OM landstinget beviljar TS ett lyft eller whatever, så är det ju för att hon har RÄTT till det enligt kriterierna! Inte för att hon pratar bra eller annat.
Har man rätt till hjälp så har man. Så är det bara
Så varför retar ni upp er?
Man har ju ingen insyn i sådant direkt. Det är möjligt att en del operationer accepteras lättvindigt, kriterierna kan vara diffusa, och vara beroende på den som frågar och den som bedömer. Självklart är det landstinget som är boven om sådana operationer görs på grund av att bröstinnehavaren anser att hennes bröst ser fula ut., inte bröstinnehavaren själv.