• lina svensson

gratis bröstlyft?

har nu fått mod till att skriva en rad. detta är väldigt känsligt för mig men efter att ha fått två barn så ser mina bröst hemska ut. hängiga och fruktansvärt fula. bristningar och jag får tejpa upp dom för att inte få eksem. kan man få ett gratis lyft at landstinget? eller liknande? har tyvärr inte råd att bekosta det själv då man har två barn, hus m.m är det någon som vet hur man går till väga? kan man få igenom det? snälla hjälp jag mår väldigt dåligt utav detta.

• Svar på tråden gratis bröstlyft?
  • Anonym
    Mirva skrev 2010-06-10 15:14:46 följande:
    Men snälla LÄS! Jag har aldrig skrivit att vissa skönhetsfel inte bekostas av landstinget.
    Anonym skrev 2010-06-10 12:15:48 följande:
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
    Eftersom jag betalar skatt är det förstås även mina pengar också. Som tur är så är landstinget restriktiva med sådant.
    Ja, visst är det dina också, men lika väl ts's. tror knappast att du kommer märka av om hon får det betalat eller inte. Jag har fått många op. betalda, har du lidit av det?
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 15:14:46 följande:
    Men snälla LÄS! Jag har aldrig skrivit att vissa skönhetsfel inte bekostas av landstinget.
    Anonym skrev 2010-06-10 12:15:48 följande:
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
    Eftersom jag betalar skatt är det förstås även mina pengar också. Som tur är så är landstinget restriktiva med sådant.
    Nej, men du hakade upp dig såpass på mitt inlägg om att man kunde få det betalt...
  • Anonym (jösses)

Man kan få eksem av att tejpa brösten med, av just tejpen!

• lollisen

Förstår inte ens varför människor blir så arga om att någon annan vill ha hjälp från landstinget med att må bättre?

OM landstinget beviljar TS ett lyft eller whatever, så är det ju för att hon har RÄTT till det enligt kriterierna! Inte för att hon pratar bra eller annat.

Har man rätt till hjälp så har man. Så är det bara.

Så varför retar ni upp er?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (dot)
    lollisen skrev 2010-06-10 18:27:15 följande:
    Förstår inte ens varför människor blir så arga om att någon annan vill ha hjälp från landstinget med att må bättre?

OM landstinget beviljar TS ett lyft eller whatever, så är det ju för att hon har RÄTT till det enligt kriterierna! Inte för att hon pratar bra eller annat.

Har man rätt till hjälp så har man. Så är det bara.

precis!

bara för att man vill betyder inte det att man får. det är extremt svårt att få sådana operationer beviljade, det är nog ganska garanterat att de som får sin operation betald faktiskt förtjänar/behöver den. det är allas rätt att försöka få en operation beviljad, sen är det upp till läkarna att avgöra om man får det eller inte.

och ni som säger att ni också har hängtuttar och hängbuk och minsann inte tänker belasta skattebetalarna med era problem, uppenbarligen har ni inte så pass allvarliga problem att ni behöver operationen! man kan inte alltid utgå ifrån sin egen situation, alla tänker/tycker/mår inte lika som man själv gör.
  • Mirva
    Anonym skrev 2010-06-10 15:18:35 följande:
    Ja, visst är det dina också, men lika väl ts's. tror knappast att du kommer märka av om hon får det betalat eller inte. Jag har fått många op. betalda, har du lidit av det?
    Nu handlar det  inte bara om TS, utan om ALLA i den situation liknande TS skulle få sina skönhetsoperationer betalda .

Det beror självklart på orsaken till operationerna. Om huvudsaken är estetiska skäl,
    om var och varannan människa har liknande utseende, så är det självklart uppåt väggarna.
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 16:25:57 följande:
    Nej, men du hakade upp dig såpass på mitt inlägg om att man kunde få det betalt...
    Eh? Då har du rätt att lägga helt felaktiga ord i min mun för att du retar upp dig på mitt inlägg? Tokigt.
    lollisen skrev 2010-06-10 18:27:15 följande:

Har man rätt till hjälp så har man. Så är det bara
    Man har ju ingen insyn i sådant direkt. Det är möjligt att en del operationer accepteras lättvindigt, kriterierna kan vara diffusa, och vara beroende på den som frågar och den som bedömer. Självklart är det landstinget som är boven om sådana operationer görs på grund av att bröstinnehavaren anser att hennes bröst ser fula ut., inte bröstinnehavaren själv.
  • Anonym (fixat)
    Mirva skrev 2010-06-10 23:09:01 följande:
    Nu handlar det  inte bara om TS, utan om ALLA i den situation liknande TS skulle få sina skönhetsoperationer betalda .

Det beror självklart på orsaken till operationerna. Om huvudsaken är estetiska skäl,
    om var och varannan människa har liknande utseende, så är det självklart uppåt väggarna.
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 16:25:57 följande:
    Eh? Då har du rätt att lägga helt felaktiga ord i min mun för att du retar upp dig på mitt inlägg? Tokigt.Man har ju ingen insyn i sådant direkt. Det är möjligt att en del operationer accepteras lättvindigt, kriterierna kan vara diffusa, och vara beroende på den som frågar och den som bedömer. Självklart är det landstinget som är boven om sådana operationer görs på grund av att bröstinnehavaren anser att hennes bröst ser fula ut., inte bröstinnehavaren själv.
    Det är väl klart det handlar om ts, detta är känsliga rummet och ts frågade ang sitt problem. Pga att hon skrev "gratis" om något en plastikkirurg opererar blir det massor av upprörda känslor istället för att ge henne råd. Hon har fått några bra råd från insatta, och det är att hon ska gå till vc och söka hjälp. Om just hon behöver en operation avgör läkare, precis som alla andra operationer. Folk opereras för att dom rökt, supit, spelat fotboll, varit ute på krogen och fått stryk. Vill du ha ned kostnaderna i sjukvården  kan du ju börja jobba i någon förebyggande organisation mot alkohol, våld, rökning tex.
  • Mirva
    Anonym (fixat) skrev 2010-06-11 02:58:37 följande:
    Det är väl klart det handlar om ts, detta är känsliga rummet och ts frågade ang sitt problem. Pga att hon skrev "gratis" om något en plastikkirurg opererar blir det massor av upprörda känslor istället för att ge henne råd. Hon har fått några bra råd från insatta, och det är att hon ska gå till vc och söka hjälp. Om just hon behöver en operation avgör läkare, precis som alla andra operationer. Folk opereras för att dom rökt, supit, spelat fotboll, varit ute på krogen och fått stryk. Vill du ha ned kostnaderna i sjukvården  kan du ju börja jobba i någon förebyggande organisation mot alkohol, våld, rökning tex.
    Det är väl klart att det handlar om TS i grunden, men diskussionen har spretat åt att handla om fler, eftersom Landstinget borde behandla TS likadant som alla andra i samma situation. Många i tråden har uttryckt önskemål att så fort man mår dåligt av sitt utseende psykiskt så ska man, liksom ts vill, få operationen gratis.

Jag är fullt medveten om att landstinget betalar operationer. Men de betalar inte t ex botoxoperationer för att någon blivit rynkig i förtid på grund av rökning och superi. Landstinget betalar inte heller operationer av fotbollsspelars lårbensmuskler för att innehavaren tycker att de ser för stora ut. Sedan finns det kanske någon som får bröstlyft för att de är missnöjda med utseendet efter att åren gått och brösten förändrats, men det tillhör förhoppningsvis undantagen. Men visst kan TS försöka om hon vill.
Svar på tråden gratis bröstlyft?