• lina svensson

gratis bröstlyft?

har nu fått mod till att skriva en rad. detta är väldigt känsligt för mig men efter att ha fått två barn så ser mina bröst hemska ut. hängiga och fruktansvärt fula. bristningar och jag får tejpa upp dom för att inte få eksem. kan man få ett gratis lyft at landstinget? eller liknande? har tyvärr inte råd att bekosta det själv då man har två barn, hus m.m är det någon som vet hur man går till väga? kan man få igenom det? snälla hjälp jag mår väldigt dåligt utav detta.

• Svar på tråden gratis bröstlyft?
  • Mirva

Hur vore det om du läste? Anonym pos skrev:: "Skönhetsfel inom normala gränser får man bekosta själv, vilket bör vara en självklarhet." TS har t ex inga fysiska besvär.

• Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 07:43:01 följande:
    Hur vore det om du läste? Anonym pos skrev:: "Skönhetsfel inom normala gränser får man bekosta själv, vilket bör vara en självklarhet." TS har t ex inga fysiska besvär.

Hur vore det om du läste? Jag skrev att "skönhetsfel som också ger fysiska besvär bekostas"

Exem är väl ett fysiskt besvär? Jag vet ju inte hur grava exem TS har, så jag kan inte bedöma hennes situation.
  • Mirva
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 08:02:33 följande:
    Hur vore det om du läste? Jag skrev att "skönhetsfel som också ger fysiska besvär bekostas"

Exem är väl ett fysiskt besvär? Jag vet ju inte hur grava exem TS har, så jag kan inte bedöma hennes situation.
    Inte vilka fysiska problem som helst. Om alla kvinnor med hängtuttar skulle få gratis bröstlyft och andra skönhetsoperationer skulle Sverige gå back eller vi skulle få betala skyhöga skatter. Eksem får TS kanske om hon låter tuttarna hänga. Om hon nu har fått några eksem, hon skriver" jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Som skrivits tidigare i tråden så hjälper en bra BH att lyfta brösten, vips inga eksem längre, och inga tejpningar. Sådant ska verkligen inte betalas av landstinget.

Min mamma fick sina bröst borttagna på 70-talet utan kostnad för att de var stora och hon fick ryggproblem.
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 11:37:10 följande:
    Inte vilka fysiska problem som helst. Om alla kvinnor med hängtuttar skulle få gratis bröstlyft och andra skönhetsoperationer skulle Sverige gå back eller vi skulle få betala skyhöga skatter. Eksem får TS kanske om hon låter tuttarna hänga. Om hon nu har fått några eksem, hon skriver" jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Som skrivits tidigare i tråden så hjälper en bra BH att lyfta brösten, vips inga eksem längre, och inga tejpningar. Sådant ska verkligen inte betalas av landstinget.

Min mamma fick sina bröst borttagna på 70-talet utan kostnad för att de var stora och hon fick ryggproblem.
    Nu vet ju varken du eller jag hur TS bröst ser ut och hur stora problem hon har, så vi kan ju inte bedöma huruvida hon behöver tejpa eller inte...
    Hon kanske visst får exem trots att hon använder ordentlig BH. Jag har själv ganska stora bröst (80G) och får trots att jag köper BH på specialbutik lite hud mot hud där det skulle kunna bildas svamp eller exem.

Man kan ju få bröstlyft beviljat pga psykiska anledningar också. Alltså måste man inte ha stora fysiska problem.
  • Mirva
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 11:48:59 följande:
    Nu vet ju varken du eller jag hur TS bröst ser ut och hur stora problem hon har, så vi kan ju inte bedöma huruvida hon behöver tejpa eller inte...
    Hon kanske visst får exem trots att hon använder ordentlig BH. Jag har själv ganska stora bröst (80G) och får trots att jag köper BH på specialbutik lite hud mot hud där det skulle kunna bildas svamp eller exem.

Man kan ju få bröstlyft beviljat pga psykiska anledningar också. Alltså måste man inte ha stora fysiska problem.
    TS skriver: " jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Antingen har hon låtit dem hänga och fått eksem, ellerså tejpar hon för att inte få eksem". Det finns läkemedel mot eksem och svamp ifall man vill låta tuttarna hänga.

Psykiska problem? Då borde man få tid hos en psykiater. Ja, lyckas man spela teater riktigt bra kan man få det mesta, tråkigt nog.
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 11:57:52 följande:
    TS skriver: " jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Antingen har hon låtit dem hänga och fått eksem, ellerså tejpar hon för att inte få eksem". Det finns läkemedel mot eksem och svamp ifall man vill låta tuttarna hänga.

Psykiska problem? Då borde man få tid hos en psykiater. Ja, lyckas man spela teater riktigt bra kan man få det mesta, tråkigt nog.
    Nu var det ju inte en åsikt vi diskuterade utan fakta. Du tyckte att jag hade fel när jag skrev att skönhetsfel i vissa fall bekostas av landstinget. Men fakta är ju att det görs.
  • bellsii
    Anonym (suck) skrev 2010-04-18 19:25:50 följande:
    Jag tror att du kan få det beviljat, börja på VC så får du veta.

Självkänsla är nog bra, tur att ni är så förbannat perfekta då?

Då behöver vi inte hjälpa rökare(skyll sig självt), överviktiga (banta slöhög), ofrivilligt barnlösa (barn är inte allt, sök psykologhjälp) osv osv...

Vården är väl till för alla, lyxproblem för dig, psykoligiskt superviktigt för en annan. Alla är inte lika eller fungerat på samma vis.
    bra talat!
  • Anonym
    Anonym (pos) skrev 2010-04-18 10:15:56 följande:
    Gå någon kurs och arbeta upp din självkänsla! Det är helt naturligt att en kvinnas bröst hänger. Det finns bra bh-butiker i Stockholm där du kan hitta bra bh:ar för alla typer av bröst. Tycker absolut inte att mina pengar ska gå till bröstoperationer av estetiska skäl, de pengarna behövs på annat håll.
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
  • Anonym (dot)
    Anonym (jagdå) skrev 2010-04-19 06:45:08 följande:
    Jag har fött fyra barn och min mage hänger idag så jag har som ett veck... Nog skulle jag önska att landstinget ville bekosta det, men jag är då helt klar med att jag hellre ser att pengarna läggs där de behövs än på mig...

Jag lider enormt över det och vill inte ens visa mig naken för min man, jag skäms oerhört. Inga byxor, leggings etc sitter snyggt och inte en korsett i världen kan få vecket att försvinna...

Så skulle mitt landsting bekosta en bröstoperation så vill jag då kräva att de betalar min buk.
    men gör det då? jag förstår inte argumentet. det är väl bara att gå till läkaren och se om du kan få buken fixad. precis som ts kan gå till läkaren och få sin byst bedömd.
  • Mirva
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2010-06-10 12:10:21 följande:
    Nu var det ju inte en åsikt vi diskuterade utan fakta. Du tyckte att jag hade fel när jag skrev att skönhetsfel i vissa fall bekostas av landstinget. Men fakta är ju att det görs.
    Men snälla LÄS! Jag har aldrig skrivit att vissa skönhetsfel inte bekostas av landstinget.
    Anonym skrev 2010-06-10 12:15:48 följande:
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
    Eftersom jag betalar skatt är det förstås även mina pengar också. Som tur är så är landstinget restriktiva med sådant.
Svar på tråden gratis bröstlyft?