• Anonym (Arbetslös)

Jag trivs jättebra som arbetslös

Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.

Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.
    Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.
    Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.

Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb

Känner du likadant?

• Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös
  • Anonym
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-20 13:14:24 följande:
    Fast jag är inte riktigt som dig, för jag vill ha ett jobb men jag vantrivs inte med att gå hemma och jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och det får gärna ta lite tid innan jag får ett jobb Men jag VILL ha ett jobb och arbetar aktivt för att få ett.
    Då förstår du värför det finns "fördomar" om arbetslösa för alla är inte som du.
  • Anonym

Jag tror att ni inte älskar att vara arbetslösa, men ni älskar att vara hemmafruar. För ni städar ju och grejar hemma!

Detta är en position som förr i världen sågs som ett YRKE och en stolthet. Tyvärr ska alla stressas ut i karriärslivet  nuförtiden och barnen ska sättas i omsorg istället för att vara med sin familj.

Inte underligt att ni säger att ni trivs som "arbetslösa".

• Anonym (Jag)

Haha, ja herregud. Självklart ger man ett annat intryck på en anställningsintervju om man verkligen vill ha ett jobb än om man egentligen vill vara hemma :) Jag har jobbet med rekrytering i många år och det är verkligen inte svårt att märka skillnad mellan kandidater som är angelägna om jobbet och kandidater som måste söka för att få a-kassa...

Dessutom kan man ju inte låta bli att undra vad det är för folk som inte behöver någon som helst intellektuell stimulans, utan som nöjer sig med att "gå hemma och pyssla" hela livet.

• Anonym (Jag II)
    Anonym (Jag) skrev 2010-04-20 13:29:27 följande:
    Haha, ja herregud. Självklart ger man ett annat intryck på en anställningsintervju om man verkligen vill ha ett jobb än om man egentligen vill vara hemma :) Jag har jobbet med rekrytering i många år och det är verkligen inte svårt att märka skillnad mellan kandidater som är angelägna om jobbet och kandidater som måste söka för att få a-kassa...Dessutom kan man ju inte låta bli att undra vad det är för folk som inte behöver någon som helst intellektuell stimulans, utan som nöjer sig med att "gå hemma och pyssla" hela livet.
    Fanns visst en Jag redan såg jag :D
  • Anonym (Arbetslös)
    Haha, ja herregud. Självklart ger man ett annat intryck på en anställningsintervju om man verkligen vill ha ett jobb än om man egentligen vill vara hemma :) Jag har jobbet med rekrytering i många år och det är verkligen inte svårt att märka skillnad mellan kandidater som är angelägna om jobbet och kandidater som måste söka för att få a-kassa... Dessutom kan man ju inte låta bli att undra vad det är för folk som inte behöver någon som helst intellektuell stimulans, utan som nöjer sig med att "gå hemma och pyssla" hela livet.
    Hela livet behöver man knappast gå hemma bara för att man inte lider av att gå hemma under en period då man är arbetslös
  • Anonym
    Dessutom kan man ju inte låta bli att undra vad det är för folk som inte behöver någon som helst intellektuell stimulans, utan som nöjer sig med att "gå hemma och pyssla" hela livet.
    Ja, och då kan man undra om du tycker att vanliga kvinnor genom alla tider (som varit hemmafruar) är intellektuellt underlägsna eftersom det tydligen är ett intellektuellt nedköp enligt dig. Troligtvis även din egen farmor och mormor.
  • Smulu
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-20 11:44:57 följande:
    Ha ha ha. Vilken dum fråga. Jag tar jobbet självklart.
    Jag som är lat och inte läst så noga.

Lycka till med sökandet och njut av det fina vädret!!
  • Anonym

Jävla snyltare. Hoppas borgarna vinner i höst och ställer er på bar backe.

• Anonym (sjukskriven)

Jag har snart varit sjukskriven i ett år, älskar att gå hemma, pilla och pula som jag vill, hatar visserligen mitt arbete jag är sjukskriven i från så det hjälper ju till, haha...
    Dessutom gick jg i från att inte ha någon inkomst till fast jobb till att ha en väldigt bra sjuklön, från att ha levt på min sambos 13000 i månaden 2 bilar ett hus hund osv till att ha två sådana inkomster jag har ut mellan 13-19000 på min sjukskrivning. Så lever vi livcet utan att behöva oroa oss... Så ja jag tycker det är skönt.. Men jag har dock stora ryggproblem så vissa dagar är inte lika kul som andra.. Om ni förstår..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-20 13:54:19 följande:
    Jävla snyltare. Hoppas borgarna vinner i höst och ställer er på bar backe.
    Varför skulle de ställa folk på bar backe? Har du hört något som ingen annan har, som att moderaterna ska ta bort A-kassa och andra bidrag?
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös