• Anonym (Arbetslös)

Jag trivs jättebra som arbetslös

Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.

Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.
    Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.
    Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.

Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb

Känner du likadant?

• Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös
  • Anonym (hehe)

Hade jag råd skulle jag oxå va arbetslös, men de känns dumt att min partner ska få slita röven av sig för att jag e lat.. Men jag hade nog hellre kallat mig lyxfru {#lang_emotions_wink}

• Virriga Vera
    Tutti Mutti skrev 2010-04-19 23:50:26 följande:
    Så att trivas hemma är ett motsatsförhållande till att trivas på jobb, man kan inte trivas med att jobba och att trivas med att gå hemma?
  • vampyria2

Nu är jag en hemmafru och har inga bidrag eller någon A-kassa, utan lever på min sambo
    Jag vill inte heller jobba och älskar att vi har den möjligheten att få vara hemma och ha det bra. Jag hittar på saker med min 2 åring, tom tits, junibacken, skansen, torekällberget, lekparken och har det bara bra och jag skämms inte ett dugg för det

Förstår dig TS för det är det bästa som finns att vara hemma och få göra det man vill istället

• Anonym (hehe)
    vampyria2 skrev 2010-04-20 07:14:23 följande:
    Nu är jag en hemmafru och har inga bidrag eller någon A-kassa, utan lever på min sambo Jag vill inte heller jobba och älskar att vi har den möjligheten att få vara hemma och ha det bra. Jag hittar på saker med min 2 åring, tom tits, junibacken, skansen, torekällberget, lekparken och har det bara bra och jag skämms inte ett dugg för det Förstår dig TS för det är det bästa som finns att vara hemma och få göra det man vill istället
    Men va tråkigt om pappan inte får va hemma utan måste jobba för att du ska kunna va hemma och få mer kvalitetstid me barnet...
  • Anonym

Jag läste TS och log brett. Själv har jag aldrig provat att vara arbetslös, jag har jobbat sen jag var sexton år med vissa avbrott för studier. Jag har inte haft några bidrag överhuvudtaget.
    Men jag är inte alls irriterad på TS som så många andra i tråden. TS söker arbete under tiden som hen uppbär A-kassa. Varför all aggression? Det är visst skönt att gå hemma (jag har varit barnledig), inget att skämmas över. Men det är bara skönt en begränsad tid, sen blir man rastlös. Människan är inte skapt att göra ingenting. Jag har inget emot att TS "tar mina pengar", går hemma och trivs med det. TS verkar fullt på det klara med att det gäller inte för alltid.

• Takex

Det är underbart att gå hemma! Vet precis vad du menar : D Har inget behov att skola/jobb på dagarna och är inte karriärs inriktad alls. Men man bör ju så : /

• Anonym (usch)

Helt ofattbart hur man kan trivas med att gå hemma. Det kryper i mig om jag är ledig en helg bara... Älskar att ha saker att göra! Att det händer nåt nytt varje dag!

• LyckligtSlut

Hihi, ja, man behöver ju inte lida bara för att man vet att man förr eller senare ska jobba! Nu har jag inte läst hela tråden men bara för att du njuter av att vara arbetslös ett tag så antar jag att du ändå söker arbete och tänker börja jobba förr eller senare.

Man behöver inte vara samhällsparasit för att man njuter av sin tillvaro för tillfället. TS har nog större chans att få arbete med en lugn loch livsnjutande syn på sin tillvaro, än om hon/han funderar på att ta livet av sig för att han/hon känner sig värdelös, som en del verkar tycka att man bör känna sig som arbetslös.

• LyckligtSlut
    Anonym (hehe) skrev 2010-04-20 07:28:19 följande:
    Men va tråkigt om pappan inte får va hemma utan måste jobba för att du ska kunna va hemma och få mer kvalitetstid me barnet...
    Man får väl anta att man och fru vampyria tillsammans har bestämt hur deras liv ska se ut. Pappan får väl inte mer kvalitetstid om barnet måste vara på dagis under samma tid? Det behöver inte alltid vara en person som är ett offer i ett förhållande.
  • Virriga Vera

Jag har varit hemma i snart ett år efter att ha varit anställd 33år hos samma arbetsgivare. Jag valde inte att bli uppsagd och jag stormtrivdes verkligen med mitt arbete. Mot alla odds så har jag njutit av varje minut jag varit hemma, jag har äntligen fått tid till mig. Jag söker jobb och ser framemot den dagen jag får börja arbeta igen men tills dess så kommer jag att fortsätta att njuta av ledigheten utan skuldkänslor.

Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös