• Anonym (Arbetslös)

Jag trivs jättebra som arbetslös

Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.

Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.
    Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.
    Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.

Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb

Känner du likadant?

• Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 16:55:54 följande:
    Jag tror inte att man gör allt vad man kan för att skaffa ett jobb om man trivs med att vara arbetslös. Incitamentet saknas.
    Jag gör allt jag måste enligt AMS och enligt a-kassan.
    Har inte sagt att jag inte vill ha ett jobb, jag har enbart sagt att jag hoppas det dröjer en stund.
    Med det menar jag inte att jag inte skulle ta ett jobb om jag fick det i morgon.

Är det bättre att jag vantrivs som arbetslös och gräver ner mig i det och mår dåligt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:55:54 följande:
    Jag tror inte att man gör allt vad man kan för att skaffa ett jobb om man trivs med att vara arbetslös. Incitamentet saknas.
    Nej det gör det verkligen inte. Som jag redan skrivit så gör min man allt för att få ett jobb. Men känslan av att det är skönt att vara hemma, vad ska han göra åt den tycker du?
    Det är inte så att den känslan gör så att han inte vill ha ett jobb.
  • Anonym

Jag tror att en arbetsgivare kan uppfatta att man egentligen trivs bäst hemma och då sorteras man bort.

• Anonym (Glad)

Jag tycker att det är underbart just nu att vara arbetslös. Barnen går på dagis 9-3 vilket är väldigt lagom. Då hinner jag röja, fixa, tvätta, träna och äta lunch med kompis nån gång i veckan. Just nu har jag svårt att förstå hur man hinner med allt i vanliga fall när man jobbar. Min man, jag, och mina barn mår bra av att jag fixar allt och att jag mår bra av ett få så mycket egen tid. Jag lever i nuet och tänker inte på pensionen. Tids nog är jag inne i ekorrhjulet igen. Ha en härlig vår!

• Tottelina
    Anonym skrev 2010-04-19 17:00:34 följande:
    Jag tror att en arbetsgivare kan uppfatta att man egentligen trivs bäst hemma och då sorteras man bort.
    Är de tankeläsare alltså? De ser hellre att en deppig person utan självförtroende kommer på intervju?
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 17:00:34 följande:
    Ha ha ha ha ha ha ha.
    Tror du på allvar att man säger det vid en intervju?
    Eller att man skriver det i sitt CV?
    Skärp dig
  • Anonym

Jag förstår mig inte på alla som insinuerar att alla arbetslösa som råkar ha en bra känsla av att vara hemma inte skulle göra sitt bästa på en intervju eller ens söker jobb så aktivt som man borde?

Det är väl bra att det finns positiva arbetslösa. 
    Min man är moderat och han är arbetslös och tycker att det är skönt att gå hemma. Men han tycker att det skulle vara ännu bättre att ha ett jobb.
  • Moonis

Nej, man får inte njuta av ledighet om man är utan jobb. Det vet väll varenda kotte att man ska känna sig helt värdelös och räknas som en sugande parasit

Ärligt så är alla människor olika som tur är och jag mår inte jätte dåligt bara av att gå hemma medans min sambo knappt vill ta fyra veckors semester för att han klättrar på väggarna.
    Jag tycker denna synen på dom utan ett jobb måste läggas ner för man är inte sitt jobb. Men tyvärr är det alltid det folk bryr sig om och har man inte jobb eller vill vara hemmafru så är man konstig.

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-19 21:20:16 följande:
    Parasiterande... Usch...
    Förklara gärna din intelligenta kommentar.
    Menar du att jag ska göra mer än att på 3 veckor söka 22 jobb, ringa företag och presentera mig och kolla efter lediga tjänster, surfa runt på företags hemsidor och skicka in spontanansökningar osv?
    Menar du att jag trots att AMS och a-kassan är nöjd med min prestation under min totala arbetslöshet på några månader är en parasit på samhället för att jag inte vantrivs som arbetslös?
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös