Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-06-03 11:48:02 följande:
    90-talister ÄR definitivt fjortisar. Jag räknar inte 15/20åringar som potentiella företagsjobbare. Gör DU?!
    Mellan 2011-2014 då det kommer vara som värst är nog många av dessa redo för utmaningar på arbetsmarknaden. Varför skulle invandrare som kommer hit och inte kan språket vara bättre?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 11:51:47 följande:
    Världen ser inte ut som det gjorde på 60-talet. Inga av mina bekanta ÄR bredda att ta skitjobb. Inte dom som är hög utbildade.

Men jag ska inte störa din dagdrömmeri. Ha en bra dag och förhoppningsviss kommer du över dina fördomar. * Hoppas på det *
    Dom är ju redan här... så dom har väl redan bra jobb? Eller lever dom på bidrag?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 12:00:24 följande:
    Jag kan skryta om att min son pratar flytande/felfri svenska men han kanske ska flytta utomlands och fixa jobb eller?
    Ska din son rädda krisen mellan 2011-2014?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 12:00:24 följande:
    Jag kan skryta om att min son pratar flytande/felfri svenska men han kanske ska flytta utomlands och fixa jobb eller?
    Och en sak till. Är han i arbetsför ålder då och välutbildad? Och kom på en sak till. Du skulle väl flytta utomlands? Du ville ju inte att dina barn skulle vara kvar i detta främlingsfientliga land.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 12:06:20 följande:
    Varför går det så TRÖGT till här?!

Jag har flera gånger sagt att nuvarande invandringspolitiken suger nåt enormt. Det jag reagerar på är att främlingsfientliga vill ha bort utlänningarna som redan bor här. Jag har INGENTING emot att man har en struktuerad och fungerande invandringspolitik men jag vill inte höra att ALLA utlänningar som bor i Sverige är si och så.
    Dra nu inte alla främlingsfientliga över en kam.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 12:11:32 följande:
    Ja, det är han kan jag lova. Smartare kille ska man leta efter.

Ja, tanken finns. Inte för att jag kommer göra det frivilligt men jag är såååååå förbannad trött på all tjafs om utlänningar hit och dit. Jobbar man inte och går på soc så gnäller alla att man tar deras skattepengar. Jobbar man och tjänar bra med pengar då måste man ju bara brottsling/Maffia eller så tar man svenskarnas jobb. TRÖTTSAMT.

Maken hittade sin bil med alla rutor nermejade för nån dag sen. Har jag gnällt över det? ( Nej, vi bor inte i "getton" ) Ska jag sitta och gnälla att alla svenskar är rasister och dom där svenska skitungarna som slog sönder bilrutorna MÅSTE ju ha detta i blodet. Det ÄR nog den svenska kulturens sätt att man slår sönder bilrutor. ELLER?
    Hur vet du att det var svenska ungdomar?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 15:10:07 följande:
    Öhhh, för det första vet jag vilka killarna är och för det andra om jag inte visste vilka det är så tror jag knappast några utlänningar skulle ha något emot min mans nya bil?! Min man ser inte ut som en utlänning men nästan alla i området vet vem jag är. Har även fått höra från grannar om dessa ungdomar och motivet bakom. Bilen var nyköpt så min man skulle väl börja hata varenda svensk om han var lika trångsynt som vissa andra främlingsfientliga typer.
    Du menar att utländska ungdomar bara går på svenskars nya bilar då men inte utländska mäns bilar? Ja, det är väl samma sak då som att svenska ungdomar ger sig på utländska mäns nya bilar. Samma sak alltså!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-03 15:21:04 följande:
    Ja, så kan man också tolka det om man vill vända och vrida på det för det finns ju inte idioter som rentav ÄR avundsjuka oavsett hudfärg/hårfärg. Nu råkar dessa killar vara just svenskar men jag dömer inte alla svenskar rakt av bara för det.
    Nää...men du ville GÄRNA påpeka att det var SVENSKA killar. Du är av samma skrot och korn som vi andra
  • Joppis

"Av statens totala utgifter om 766 miljarder i 2009 år budget utgör kostnaderna för migrationen 27,8 %, dvs nästan en tredjedel av den totala budgeten. Det tycks en enkel betraktare i bloggosfären vara en mycket, mycket hög kostnad. En tredjedel av Sveriges budget går till kostnaderna för massinvandring"

Är detta rimligt?

• Joppis
    BigDaddy skrev 2010-06-16 10:49:37 följande:
    Var kommer siffrorna ifrån och kan du länka? Det här lät intressant. Man vill ju naturligtvis veta mer om vad som ligger bakom siffrorna.  
    Du får köpa boken: http://www.bgf.nu/fpol/ljbok.html
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!