Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-04-29 13:51:47 följande:
    Ganska centralt i Stockholm. Hur så? Vad har det med saken att göra?
    Du får nog läsa frågan EN gång till.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-29 15:10:30 följande:
    BS. Att diskriminering och strukturellt förtryck är en realitet är inget jag hittar på, det är något som går att studera, något som är klart påvisbart. Då jag ägnat mig åt aktivism i över 15 år så har jag sett precis hur illa det kan vara. Exempel: Det finns inget skäl att kroppsvisitera en och samma person sex gånger inom en två timmars period t.ex. Men han var ju "blatte" och såg suspekt ut... Poliskåren stinker av främlingsfientlighet på många platser i landet. Och därmed lägger dessa mer tid på att bevisa invandrares brott än svenskföddas. Något länken och boken illustrerar ypperligt.
    Ja, på ett sätt förstår jag polisen faktiskt. Som hela tiden får glåpord och spottloskor på sig, och oftast från samma "kategori" människor.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-29 15:23:08 följande:
    Shit vad tragiskt att du inte kan tänka längre, se samband och perspektiv.
    Jag skulle aldrig kunna vara polis iaf. Skulle vara många som sprang in i "dörrposter"...oavsett härkomst iofs.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-29 15:22:54 följande:
    Valet är enkelt om man inte kan hantera jobbet utan att bli ett svin själv. Sluta arbeta inom polisyrket. Vi som samhälle behöver inte poliser som inte kan sköta sitt jobb. Att trakassera andra människor är ett tecken på att man ska lägga ner och ägna sig åt saker man är bättre lämpad för. Som arbetande i uniform vet jag precis hur jävliga människor kan vara. Men det är ta mig fan ingen ursäkt för att behandla människor som skit själv.
    Du får klaga hos polismyndigheten.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-29 15:32:35 följande:
    Då kommer en annan lustig företeelse. Poliser särbehandlas positivt genom hela rättskedjan. Men det kanske du blundar för det med?
    Nej, jag hörde på radion att av 487 fall som polis anmälts dom senaste 4 åren har bara 1 lett till åtal. I 60% av fallen inleddes inte ens en förundersökning.

För jävligt tycker jag.
  • Joppis

Läste för övrigt precis att ND vill starta "nationella" dagis.

Snart dags för regeringen att ta tag i integrationen. Annars för vi nog snart vänja oss att både SD, ND och andra fångar upp folkets röster...

• Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-29 15:48:21 följande:
    Fast nu frågade jag ju om SD eller hur? De har ju, tillskillnad från Moderaterna, en mycket tydligare profil i just frågan och "svartingar"", brott och ihjälslagna tanter (och antagligen kaninerna också). Varför då hålla sig kvar hos Moderaterna när du har ett mycket mer slagkraftigt parti att tillstå? Eller väger Freddan och Borgen för tungt?
    Jag håller mig till dom blå även detta valår. Hur det ser ut om fyra år vet jag inte. Jag kan ha ändrat mig tills dess.

Du får återkomma med frågan då.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-29 15:58:21 följande:
    Du har ju så tydligt visat att ilska, förbannelse och förbittring driver dig mer än något annat. Du har ju också  medgivit att du helt enkelt, p.g.a. av detta, drivits till osaklighet och överdrifter i ren frustration och ilska. Moderaterna är inget parti drivet av ilska och förbittring. Det Moderata parti vi ser idag är nog det mest framgångsrika koncept vi någonsin sett av ett borgerligt alternativ på mycket, mycket länge. De är sylvassa, skärpta och klarsynta. Att de dessutom har Freddan och Borgen som totalt sopar banan framför sig gör ju inte saken sämre. Men de är också tydliga med att ett vi och dom tänk är det inte tal om. Inte heller att vi skall börja införa förbud för än det ena och än det andra. Eller att vi inte skall ha ett multikulturellt samhälle där vi ser varandras och erkänner varandras olikheter. Eller att Islam är det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget. Inte heller tänker de isolationistiskt eller exkluderande vad gäller Sverige och dess plats i världen. De har heller mig veterligen inget elittänk vad gäller etnicitet eller att "svensken" skall ha någon slags särställning i Sverige. De är pragmatiker, humanister, liberaler och närvarande här i världen just nu. I verklighetens globaliserade och hårt konkurrensutsatta värld. Det är bland annat vad moderaterna står för. Ställer du dig bakom detta, Joppis?
    Moderaterna har uppmärksammat problemet med intregrationen vilket Sossarna aldrig gjorde. Ex. anhöriginvandringen med mera. Jag vill ge dom 4 år till när det gäller invandrarpolitiken. Fixar dom det inte så kanske det blir SD om 4 år. Vem vet.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-30 10:47:09 följande:
    Ja, moderaterna har uppmärksammat problemet med integration och dom försöker så gott dom kan men din mentalitet är "främlingfientlig" ( Vilket du själv har sagt flera gånger ) så vart går det ihop med moderaternas parti-program?
    Mitt liv handlar om mer än invandrare och integrationsproblem.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-30 11:12:46 följande:
    Men varför diskuterar du i politik forumet när du inte tåler kritik?Har redan sagt flera gånger att jag röstar på moderaterna. Missade du det? Gillar Fredrik tusen gånger mer än Mona Sahlin och hennes integrations-politik för att inte tala om Folkpartiets skol-politik. Där har dom kommit otrolig långt. Så jag röstar blått.
    Jag tål kritik... Men var glad för att jag inte röstar på SD ist. För det är väl det några av er här är oroliga för att folk gör/kommer göra.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!