• Puma87

Det heter inte BÄBIS

Nej fan lär er stava det heter BEBIS eller BABY inte BÄBIS. Lär er stava för guds skull

Kitty 081003
  • Svar på tråden Det heter inte BÄBIS
  • karsu

Jag säger bäbis, skriver bäbis och har alltid gjort det. Anser att det är valfritt, precis som kan "välja" stavning på en hel del andra ord i svenska språket.

• Ofies

Haha Tänk om man skulle stava allt efter hur det låter dialektalt. Då skulle jag nog inte begripa ett jota vare sig vad en norrlänning eller en skåning skrev!

• Slutetärnära

Bäbis bäbis bäbis bäbis{#lang_emotions_tongue_out} Hoppas du stör dig extra mycket nu {#lang_emotions_djavulsk}

• Puma87
    Jezamine skrev 2010-04-21 12:56:12 följande:
    Du bestämmer inte över min stavning
    Nej men varför stavar du inte som det ska stavas för då? För att det är gulligt? Nej fy tusan
    Kitty 081003
  • Jezamine
    Puma87 skrev 2010-04-21 12:55:55 följande:
    Så om jag kommer från göteborg ska jag skriva Cheks iställer för Kex för det är så det uttalas där?
    ja det gör du som du vill med
    Avstängd tills vidare
  • shebas

av ren nyfikenhet kollade jag i SAOL och där finns faktiskt båda stavningarna med :)

• Jezamine
    Puma87 skrev 2010-04-21 12:57:19 följande:
    Nej men varför stavar du inte som det ska stavas för då? För att det är gulligt? Nej fy tusan
    Jag ser du skriver det ja
    Avstängd tills vidare
  • Puma87
    Jezamine skrev 2010-04-21 12:57:42 följande:
    ja det gör du som du vill med
    Men ska man inte som förälder veta hur man stavar? Så att man kan lära sitt/sina barn att stava rätt?
    Kitty 081003
  • karsu

Shebas: Själv orkade jag inte kolla upp det. =) Men det är juh som med omständigt/omständligt och symptom/symtom och en hel drös till.

• Jezamine
    Puma87 skrev 2010-04-21 12:59:06 följande:
    Men ska man inte som förälder veta hur man stavar? Så att man kan lära sitt/sina barn att stava rätt?
    Du mina barn kan stava perfekt....
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Det heter inte BÄBIS