• Winnie

Ni som känner till Karlstad!

Ni som bor i Karlstad, eller känner till staden av andra skäl; jag skulle vara jättetecksam om ni kunde lära mig lite om vilka områden som kan rekommenderas att bo i och vilka som bör undvikas, om det finns några sådana.

Jag har varit en del i Karlstad, men har aldrig bott där, så nu skulle jag vilja få lite info eftersom vi eventuellt ska flytta dit och i så fall köpa hus.

Om nån har tips om nåt bra dagis så är jag också supertacksam.

• Svar på tråden Ni som känner till Karlstad!
  • Kristall V

men det är ju möjligt att Kronoparken har förändrats radikalt då det faktiskt är 3 år sedan vi flyttade därifrån....

• Kristall V
    enlitenbitkaka skrev 2010-04-25 15:41:22 följande:
    Ungdomsgäng som bråkar om man kommer för nära (för nära = går förbi dem på cykelvägen). Jag kände mig aldrig trygg. Jag råkade till och med ut för invandrare som kastade saker på min hund. Behöver jag dra upp våldtäckstmannen som gick lös i eljjusspåren vid Frödingshöjd?Grannen hade inbrott i sin bil TRE gånger på en månad, vi en. De helsvenska barnen i skolan har brytning även de pga de andra barnen. Mina vänner som bor kvar har problem med fönstertittare. och det BOR många kriminella/soc-fall där. Alla gör somd de vill men varför bo där när det finns så många andra bra, trevliga områden.
    Oj det som du nämner såg vi verkligen inte nåt av när vi bodde där och då bodde vi ändå praktiskt taget i centrum av Kronoparken (kornettgatan, valthornsgatan) Det måste verkligen ha skett en radikal försämring de senaste åren då...mycket tråkigt
  • enlitenbitkaka
    Kristall V skrev 2010-04-25 15:44:26 följande:
    Oj det som du nämner såg vi verkligen inte nåt av när vi bodde där och då bodde vi ändå praktiskt taget i centrum av Kronoparken (kornettgatan, valthornsgatan) Det måste verkligen ha skett en radikal försämring de senaste åren då...mycket tråkigt
    Jag flyttade därifrån för 1.5år sedan....så var det då och så är det nu enligt de som bor kvar. Enda positiva var Teachers pizzeria...men de har tydligen bytt ägare.....
  • Winnie

Tack för alla era svar! Vad är Stodene för typ av område, nån som vet?

• Winnie

Nån kommentar om Stockfallet? Har förstått att det är mycket barnfamiljer. Finns det nåt mer att säga om det området?

• enlitenbitkaka
    Winnie skrev 2010-05-03 18:29:16 följande:
    Nån kommentar om Stockfallet? Har förstått att det är mycket barnfamiljer. Finns det nåt mer att säga om det området?
    Väldigt lugnt. Populärt område. Absolut ingenting negativt. Ligger bra med skog och grönt och slingor att gå. Område som till största del byggdes upp under 60-70talet med mycket enplansvillor och tegelhus. Bor mest barnfamiljer och här och var några äldre som är kvar sedan husen byggdes.
  • Melisabeth

Om jag skulle välja helt fritt - beroende på vad man är ute efter så Skulle Råtorp locka
    Norrstrand är ju fint iofs, men tycker villorna ligger för tätt
    Stockfallet och Kroppkärr är väl också bra.

Tycker det beror helt på vad man är ute efter och prismässigt.

Sen tycker jag väl lite som någon annan sa att vissa ställen är lite väl hårt stämplade. Visst finns det dåliga ställen osv, men hela områden är ju inte skit för det

Svar på tråden Ni som känner till Karlstad!