Jag har bott i Karlstad på Kronoparken och den stadsdelen behöver absolut inte undvikas!! (de flesta som säger att man ska undvika den är såna som aldrig själva bott där, Kronoparken har tyvärr ett dåligt rykte som hänger kvar från 70:talets miljonprojekt)
Speciellt villaområdet på Kronoparken är väldigt fint och mysigt, med många barnfamiljer. (själv bodde jag dock på KBAB-sidan av hyreshusen, vilken jag anser är den bästa delen av Kronoparken om man ska bo i hyreshus, mycket fina lägenheter och många av dem har egen ingång och en liten trädgård)
Både Kronoparksskolan (0-5) och Frödingsskolan (6-9) är bra skolor. Frödingsskolan har dessutom fått pris för sin antimobbingverksamhet.
Det som "många" har emot Kronoparken är att det bor relativt många invandrare där, själv såg jag dock inget problem med det, det finns bra och mindre bra människor bland dem, precis som det finns bra och mindre bra svenskar också.
Busskomunikationen till och från Karlstad centrum är mycket bra från Kronoparken, dessutom finns närhet till skog och mark alldeles bakom universitetet.
Det finns MVC, BVC, VC och tandläkare där, en konsumbutik och en butik med utländska matvaror. 2 frisörer 1 restaurang/pub och 2 pizzerior. Universitetet ligger också där uppe.
Det finns 4 eller 5 olika dagis att välja mellan.
Vi bodde där i 9 år från 1997 till 2007 och enda anledningen till att vi flyttade därifrån var att min man fick jobb på annan ort.
Så nu har jag gjort reklam nog
Lycka till oavsett var ni beslutar er för att bosätta er, Karlstad är en underbar stad att bo i