• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • Ogi
    högbergarna skrev 2011-10-09 18:15:09 följande:
    Nu är Ebba 9 1/2 månad kan man väl säga? föddes ju 26:e. Hon sover nu bara middag. Alltså hon sover bara en gång per dag. Blir problem när man ska hämta sonen på dagis! Såklart mitt i när hon sover. Får slita upp henne mitt i sömnen å självklart somnar hon inte om. Dom tre dagarna i veckan blir inte bra! :( Funderar på att ta hem sonen från dagis nu faktiskt! Ebba sover inte gärna i vagnen så jag kan inte söva henne i vagnen innan heller. hon vill sova i sin säng på mage. I vagnen ska hon minsann sitta upp o somnar inte i första taget. Nåja.. I december o januari ska jag vara HELT föräldraledig. Har inte varit det sedan mitten på maj. Ska bli skönt! Dessutom opereras jag om 14 dagar och kommer då att vara sjukskriven i en månad efter det så då blir jag oxå hemma...
    Vi har samma problem här hemma kan man säga. Caspian sover en liiiiten stund på förmiddagen men han huvudvilostund är just när storebror ska hämtas från dagis! Det är riktigt jobbigt :( Ibland lyckas jag bära över honom i vagnen och få honom att somna om men det är inte vanligt. Dessutom har storebror börjat tycka riktigt illa om dagis! Han vill verkligen inte stanna där och det tar ibland 30 minuter att lämna honom. Funderar också på att ta hem honom, men min man är av helt annan åsikt... 

Jobbigt med operation! Hoppas det går bra!
  • högbergarna
    Ogi skrev 2011-10-12 16:54:56 följande:
    Vi har samma problem här hemma kan man säga. Caspian sover en liiiiten stund på förmiddagen men han huvudvilostund är just när storebror ska hämtas från dagis! Det är riktigt jobbigt :( Ibland lyckas jag bära över honom i vagnen och få honom att somna om men det är inte vanligt. Dessutom har storebror börjat tycka riktigt illa om dagis! Han vill verkligen inte stanna där och det tar ibland 30 minuter att lämna honom. Funderar också på att ta hem honom, men min man är av helt annan åsikt... 

Jobbigt med operation! Hoppas det går bra!

Ebba går inte att lyfta över. Lyfter man upp henne vaknar hon o blir skitglad o sen e det kört! Nu har hon sovit dygnet runt här! Näsan rinner o tänder på g. Nappen har hon slutat med. Storebror e sjuk så jag har VAB:at o han e hemma. Slött har vi det. Har fortfarande nattlinne på mig! Haha!
    Helt ledig i december o januari kunde jag glömma. Jobbar nätterna vid nyår o nätterna vid 13-helgen. Så va det med den totala ledigheten. Nåja. Jag ger igen nästa sommar istället! Då tar jag långledigt då. Har ju inte varit helt föräldraledig sedan i mitten på maj...

Operationen är självvald. Det ska nog gå bra! :) Värst e att man ju inte vet hur man mår efteråt. Har fixat lite halvdann hjälp första veckan efter men sen måste det gå bra.   
  • Ogi
    högbergarna skrev 2011-10-12 17:54:15 följande:
    Ebba går inte att lyfta över. Lyfter man upp henne vaknar hon o blir skitglad o sen e det kört! Nu har hon sovit dygnet runt här! Näsan rinner o tänder på g. Nappen har hon slutat med. Storebror e sjuk så jag har VAB:at o han e hemma. Slött har vi det. Har fortfarande nattlinne på mig! Haha!
    Helt ledig i december o januari kunde jag glömma. Jobbar nätterna vid nyår o nätterna vid 13-helgen. Så va det med den totala ledigheten. Nåja. Jag ger igen nästa sommar istället! Då tar jag långledigt då. Har ju inte varit helt föräldraledig sedan i mitten på maj...

Operationen är självvald. Det ska nog gå bra! :) Värst e att man ju inte vet hur man mår efteråt. Har fixat lite halvdann hjälp första veckan efter men sen måste det gå bra.   
    Får man fråga vad du ska göra? :)

Sist jag lämnade på dagis verkade det ha blivit bättre. Men jag känner ändå att jag i alla fall inte vill kasta bort idén om att ha honom hemma helt. Märker också på hans svartsjuka, som blir värre de dagar han varit på dagis. Båda barnen blir mer gnälliga då.

De sista nätterna har varit hemska för oss. Caspian vrålar och är helt otröstlig flera gånger på natten. Första natten visste vi inte vad det var frågan om för ingenting hjälpte verkligen, men nu har han börjat bli mer och mer täppt i näsan och det är säkert så att han vill sova men kan inte andas pga nästäppan :( Jobbigt som tusan för oss alla, för han vill sova men bara skriker i uppemot en timme i stöten innan han slocknar av ren utmattning... Storebror vaknar av detta och blir arg han också och vi är som zombies. Först lugna Caspian, sen lugna storebror, sen somna, sen vaknar han igen och så om och om igen. Trodde sånt hörde till småbarnstiden, alltså upp till 6 mån kanske. Hoppas att det går över denna natten! Vi gav honom Nezeril nu ikväll. Det verkar som om det redan hjälpt.
  • LokesMammi

Suger du ut näsan nånting? Jag använder NäsFrida på Loke när han är täppt i näsan. Bra o snyta sig innan näsdroppar! =)

Loke 11/1-11
  • Ogi
    LokesMammi skrev 2011-10-15 21:37:41 följande:
    Suger du ut näsan nånting? Jag använder NäsFrida på Loke när han är täppt i näsan. Bra o snyta sig innan näsdroppar! =)
    Tack för tipset! Vi använder dock redan Näsfrida och den är helt suverän!! I alla fall nästan alltid. Igår natt var han så täppt att man inte kunde suga något alls, det var bara totalstopp :/ Synd att jag hade förlagt nässprayen då, för dropparna funkade inte heller alls. Men idag köpte vi som tur var en ny spray!
  • högbergarna

Ogi: Jag ska göra en garstric bypass! :)

Jaha nu har Ebba slutat med napp! Hon vill absolut inte ha utan kastar napparna långt iväg och blir bara förbannad om man försöker stoppa in någon i munnen på henne. Nattningarna har alltså blivit lite annorlunda. Från att ha kunnat lägga henne, ge nappen o filten o hon lugnt har gosat in sig o somnat så är det nu lägga ner, släcka o spring ut.. Så skriker hon o klagar lite i 5 minuter o sedan sover hon.. Håller man på o dultar o gosar o grejjar så skriker hon värre så det e bäst att bara komma ut ur hennes rum så fort som möjligt! Va ju smidigare med nappen. Men men... är det så här hon vill ha det så visst.

Båda mina barn har direkt vid födseln kunnat andas genom munnen. Sonen som är 3 1/2 har krupp så när han är förkyld är det inte roligt. När Ebba är förkyld märker vi knappt av det. Hennes näsa rinner och hon är lite hes men hon sover så gott så. Hon sover även genom hosta om hon har hosta. Än så länge är det så. Man vet ju aldrig om det ändras.

• Alltiallo
    högbergarna skrev 2011-10-16 04:46:41 följande:
    Ogi: Jag ska göra en garstric bypass! :)

Jaha nu har Ebba slutat med napp! Hon vill absolut inte ha utan kastar napparna långt iväg och blir bara förbannad om man försöker stoppa in någon i munnen på henne. Nattningarna har alltså blivit lite annorlunda. Från att ha kunnat lägga henne, ge nappen o filten o hon lugnt har gosat in sig o somnat så är det nu lägga ner, släcka o spring ut.. Så skriker hon o klagar lite i 5 minuter o sedan sover hon.. Håller man på o dultar o gosar o grejjar så skriker hon värre så det e bäst att bara komma ut ur hennes rum så fort som möjligt! Va ju smidigare med nappen. Men men... är det så här hon vill ha det så visst.

Båda mina barn har direkt vid födseln kunnat andas genom munnen. Sonen som är 3 1/2 har krupp så när han är förkyld är det inte roligt. När Ebba är förkyld märker vi knappt av det. Hennes näsa rinner och hon är lite hes men hon sover så gott så. Hon sover även genom hosta om hon har hosta. Än så länge är det så. Man vet ju aldrig om det ändras.
    Är du så tjocker ;P  Väntat länge??

har några vänner som gjort ett, lite avis är jag allt.. Blev själv riktigt stor på några år som gift haha
    Livsfarligt att gifta sig & skaffa barn.. Har dock sen i jan gått ner 38 kg på egen hand..
    Nu för smal haha för en sån op. har 10-15 kg kvar.. hade tänkte fixa det inna året då 50 minus på 1 år.. men är ju gravid igen så ja håller mig hellre på mattan nu bara! Dvs jobba mer på att ej lägga på mig ;)

Min ena vän skall strax in och tabort massa hud nu 2 år efter sin op.. Hoppas kunna hjälpa henne där hemma..

Annars mår ni alla?? Kul att läsa om alla som vi väntat på!
    Är vara i v7 strax så äckligt nygravid.. trött som få men ungarna håller igång mig..
    Mår sketa illa till och från.. Tänk att man utsätter sig för detta en fjärde gång..
    Är nog inte helt frisk hahaha
  • högbergarna

Ja så fet är jag. Men det har jag ju skrivit innan.. Att jag är suerfet alltså.. Å det e man inte med bara 10-20 kilos övervikt... Har det genetiskt o har varit tjock sedan 9 års åldern trots en sockerskrämd fader som inte tillät något socker hemma. Har icke gjort någon skillnad på denna kropp!

Nu har jag jobbat tre nätter på akuten i helgen. Fick sova 2 timmar idag.. Farmorn var ute o gick med Ebba i vagnen så länge. Å Ebba har självklart sovit då så det dröjer nog innan jag får sova igen. Det har varit kämpiga tre nätter med knappt någon vila så jag är TRÖTT!!  

• Ogi
    högbergarna skrev 2011-10-17 11:52:02 följande:
    Ja så fet är jag. Men det har jag ju skrivit innan.. Att jag är suerfet alltså.. Å det e man inte med bara 10-20 kilos övervikt... Har det genetiskt o har varit tjock sedan 9 års åldern trots en sockerskrämd fader som inte tillät något socker hemma. Har icke gjort någon skillnad på denna kropp!

Nu har jag jobbat tre nätter på akuten i helgen. Fick sova 2 timmar idag.. Farmorn var ute o gick med Ebba i vagnen så länge. Å Ebba har självklart sovit då så det dröjer nog innan jag får sova igen. Det har varit kämpiga tre nätter med knappt någon vila så jag är TRÖTT!!  
    Oj, det syns verkligen inte på din bild! Lycka till med operationen! :) Hoppas allt går bra och att den blir som du tänkt dig.
  • Alltiallo
    högbergarna skrev 2011-10-17 11:52:02 följande:

Men du vad dåligt med sömn?? Hur mår du??
    Minns ej din vikt alls.. har ju ingen liten donna jag heller men kan ej skylla på något annat än mig själv..
    Fick du vänta länge på din op? Önskar dig lycka till & skönt för dig att kunna gå ner nu & få mer ork och må bättre på alla vis.. Inge kul att ej trivas i sig själv alls =S
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?