• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Är med gravid igen, 3:e gången gillt. Har en ängel som blev 22 veckor samt ett MA i v 13. Nu måste det gå vägen...

Tråkigt för er som fått tråkigheter igen men snart är ni här igen. Grattis till ni som lyckats igen.
    KRAM

• Cat79
    Jag är idag 6+2 och jag tar en dag i taget! Min sambo och jag vill bara att tiden ska gå och det första datumet vi längtar efter är 21 maj. Då får vi se om det finns ett eller två tickande hjärtan.

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

• Cat79

Jag har knappt några känningar ännu i 6+2, lite spänningar i magen. Ibland tänker jag att det är negativt att inte ha några större symptom men det behöver det ju inte vara.... och som sagt så är det tidigt ännu så jag hinner nog bli tröttare, kanske illamående, hungrig o s v. Mina andra två graviditeter var jag uppe på nätterna för att äta i många veckor....

Hoppas helgen har varit bra. Det har min och nu är det ny vecka igen imorgon. Jobbar bara nån vecka till sen åker jag och min sambo till Cypern en vecka :) ska bli skönt med avkoppling och hoppas jag inte mår alltför dåligt...

Kram

• Cat79

Lallan: Om ca 2 veckor får jag reda på om vi väntar en eller två :) Jag ser det som dubbel lycka om det skulle vara tvillingar - min sambo är tvilling och har trivts med det.

• Cat79

Förstår er oro ,detsamma här. När jag har för lite symptom så är jag bekymrad men man kan må ganska bra även som gravid? Längtar till VUL 21 maj - nervöst.... Kommer inte kunna njuta helt förrän efter det stora UL, längtar att få sen en frisk bebis i min mage. Kan inte veckorna gå fort nu fram till sommaren?

Jag har knappt ont i mina bröst och än har det inte börjat växa... kommer väl så småningom.

Hur känner ni annars, kan ni glädjas lite även om oron finns där. Hjälper ju egentligen inte att tänka på allt elände, känns som vi har fått vår del nu.

Kram

• Cat79

Lallan: Det är säkert inget som är fel men skönt att få en bekräftelse på att allt är som det ska redan imorgon. Ska tänka på dig under morgondagen.

Välkommen er nya som hittat hit.
    Nu är det vår tur! KRAM

• Cat79

Lallan: Grattis och skönt att båda dina små mår bra! Är i början av v 8 och på fre vet jag om det är en eller två - lika välkommet vilket som. Trevlig helg på er!

• Cat79

Jag använder mig av Progesteron och det är inte säkert att jag behöver det men det är ingen nackdel heller, gör ju allt för att det ska gå vägen. Ta krämen på natten i underlivet och det funkar jättebra, ska ta det fram till v 12 el nåt.

Kul att vi är så många här! Givetvis är det alltid skönt när man går över de veckorna de sket sig förra gången. Tyvärr får jag vänta enda till RUL innan jag ropar högt... lång väntan och lång resa att gå.

• Cat79

Daniela01: Jag har spänningar i övre magen, inte kramper. Det säkert ingen fara och förhoppningsvis har du ny tid för VUL? Jag ska på VUL först när jag är 8+0 för att vara på säkra sidan att se hjärtat ticka (förhoppningsvis...).

Vill bara själv att veckorna ska gå.... vill veta att allt är som det ska och att det kommer att gå vägen denna gång! Vill ha en frisk levande bebis dec/jan.

Kram

• Cat79
    Maria A 78 skrev 2010-05-17 18:54:46 följande:
    Väldigt vad alla får gå på vul! Blir ni erbjudna eller tjatar ni er till det? Eller går ni privat? Trots två missfall på raken och tidig blödning i denna graviditeten får jag inte komma på någon kontroll överhuvudtaget. Varken MVC eller gyn har resurser att ta emot mig... frustrerande!
    Mycket märkligt att du inte få något tidigt VUL??? Om jag hade varit du hade jag tjatat mig till det. Jag har inte ens behövt nämna det utan fått tid direkt och denna gång ville läkaren att jag var lite längre gången så man ser tydligare. Jag går via landstinget. Lycka till!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma