• Cat79

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-09-26 14:00:29 följande:
    Jag har 97 dagar kvar. :)
    Då innebär det 98 dgr för mig Skrattande. Som sagt vi är många runt jul/nyår.
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-26 13:48:39 följande:
    Tack för peppande ord Cat! Skönt att bebben därinne buffar på dig. Jag ligger på soffan och tycker synd om mig själv. Mår superilla... Vet inte om det är magsjuka eller bebisen som orsakar det. Känns misstänkt mycket som magsjuka. Har inte kräkts än, men magen är helt klart i uppror. Urk!!
    Så som du beskriver mådde jag igår? Blev helt utmattad o illamående o fick lägga mig. Krya på dig.
  • Cat79

rontgensyrran: Det fanns lite fint på partyt, bl a fina bordstabletter, ljusstakar, kuddar, krukor, lbrödkorgar, öpare o s v. Köpte bara en cerise brödkorg i filt men kunde ha handlat mer men vill hellre spara pengarna till Ullared 14 okt :)

• Cat79

Grattis till nya plus - underbart att vi bara blir fler och fler. Kram

• Cat79

Underbart med alla fina bebisbilder :)
    Ni som behöver en stor kram får en bamsing av mig nu!!!
    Mabaja: BF idag men skönt att bebis inte vill ut så han el hon får ett eget datum som inte är relaterat till sorg.

Ego: Har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet så jag glömmer bort mitt besök hos barnmorskan idag..... suck. Nu är det dags att snart börja tagga ner.

Är så trött just nu och orkar tyvärr inte kommentera allt.
    KRAM

• Cat79

sofy: skönt att du blir omhändertagen och hoppas du är pigg snart igen. Underbart att bebis mår prima.

Muffe80: Blev svärföräldrarna glada :) antar detta! Ingen fara m små blödningar utan njut nu.

rontgensyrran: Stor kram till dig.

Mabaja: Väntar med spänning, flicka eller pojk.....

Själv har jag haft tjejhelg med fyra av mina närmaste vänner. Igår blev vi fotograferade och jag köpte 4 st jättefina gravidbilder. Kvällen slutade tyvärr tråkigt då jag fick så ont i magen så jag visste inte vad jag skulle ta mig till.... vet ej om jag fick i mig nåt? Det sköna var att när jag la mig i sängen med vetekudde så vaknade liten och gav mig några kickar :)

Ha en underbar söndag. Kram

• Cat79

MB73: Kul med första bebisen i tråden :) Snart så är det din tur Mabaja.... undrar om det är en kille el tjej?

MCT79: Ett plus är ett plus - underbart och välkommen hit.

Ni har ju skrivit så mycket så jag har skummat igenom allt men orkar tyvärr inte kommentera alla. Kram på er alla fina i tråden.

• Cat79

Jag har med varit hos BM och måttet på magen var 24 cm, viktuppgång tot 7 kg, bra blodtryck (kom ej ihåg siffrorna), hjärtljud bebis 145 slag. Allt ser kanon ut :) Vecka 28 nu.

Lallan: Skönt med så fina värden på dig och twinsen. Vad tror du att du väntar? en av varje eller båda av samma?
    Mabaja: Inget hänt ännu då men vi väntar m spänning
    Kajsalisa: Bra att du länkat BF-listan!
    Odd: Coolt gipsavtryck :)

I helgen som var så fotades jag och några vänner så jag köpte 4 st jättefina bilder på mig med min kula :) Min sambo har inte tagit så många på mig sen innan tyvärr. En kompis ska ta på mig om ca 1 månad och då ska hon ha en finare systemkamera och då tänkte jag ta någon bild med endast underkläder.

Sofy: Skönt att du mår bättre och att veckorna går även för dig.
    Pinklove: Underbart med lyckat RUL :) Fina bebisen.

Shit vad det har hänt mycket med rörelserna i min mage .) Då moderkakan ligger i framvägg har det tagit längre tid för mig att känna men nu är det mycket mer action till o från - så mysigt.

Nu ska jag ta en promenad. Ha en trevlig onsdagskväll. KRAM

• Cat79

Odd: Gött med körkort - grattis!

Smålands JÄnta i storstaden: Välkommen till Småland :) Bor där själv nämligen.

rontgensyrran: Hoppas du får igenom havandeskapspenning samt att du blir piggare.

• Cat79

Kajsalisa: Komiskt att vi i stort sett hade samma värden när vi var hos BM samt så diffar det 1 dag på oss. Vi har även mått bra hela tiden båda två Glad. Vad hade du för blodtryck? Jag hade 110/70 - kanske lika även här. Jag har bara blivit lite tröttare men som sagt inget konstigt att du är det nu. Så vi är nu i tredje trimestern.... konstigt m sant. Hur länge kommer du att jobba till? Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma