• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 och sugarrush: Lider med er i er ivisshet... fan vad livet ska vara grymt ibland. Jag hoppas så att det är falskt alarm på er båda så ni får stanna i denna tråd lyckligt gravida. Tänker på er i massor.

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-15 20:19:56 följande:
    Det börjar kännas väldigt fullt i min mage på kvällarna nu för tiden. Helt utspänt liksom. Hur kommer det att kännas om 10 veckor? :0
    Tänker detsamma :) Du och jag verkar njuta lika mycket samt är vi i samma vecka! Älskar min lilla kula som man visa glatt upp.
  • Cat79

Jag förstår både Mabaja och andra som kommenterat mycket angående missfall. Detta är en tråd för att ventilera och vi har en del i bagaget sen tidigare. Det jag känner att vi borde vara lite mer positiva och som Mabaja skriver så väntar vi barn och inte missfall. Denna tråd har verkligen peppat mig och mestadels har det varit positivt och det hoppas jag vi kan fortsätta med så gott det går.

Ni som har det tufft sänder jag en varm kram och om jag hade varit orolig för blödningar eller värk så hade jag definitivt åkt in för VUL istället för att ta massa test.

Mabaja: Så spännande att du snart är i mål.... Hoppas bebis kommer inom de närmaste dagarna, håll oss uppdaterade även om du kanske inte kommer vara så aktiv nu.

Jag är så glad att liten verkligen börjar kännas lite mer nu men fortfarande inga jättetydliga sparkar utåt (v 25 nu). Var ju så orolig för något dygns sen då det var helt lugnt...

Stor kram till er alla!

• Cat79

Vi är här för att stötta varandra och jag hoppas att alla stannar kvar i denna fina tråd. Kram

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-17 08:32:33 följande:
    Jag är sååå tacksam att jag knappt mått illa alls under min graviditet. Det låter fruktansvärt jobbigt...
    Samma här, så underbart att vara gravid :) Ha en mysig möhippa nu.
  • Cat79

Färnevik: Vilka perfekta siffor ni fick på KUB,stort  grattis! Detta måste ni fira i helgen och jag förstår att du vill berätta för hela världen nu att ni väntar barn :) Visst är det häftigt att se den lille/lilla så grundligt som man får och att han el hon är så perfekt.

Kajsalisa: Åh vad mysigt med en liten bebis på din mage. Jag hade syrrans 2-åring sovande vid min mage förra helgen - underbart.

Nu är jag mätt och belåten och trött! Lite godis, läsk och Idol och sen sängen....

Imorgon ska jag försöka lura med mig min sambo till Babyproffsen, har inte varit där ännu.

KRAM på er

• Cat79

sugarrush: Underbart att du kommit så långt och denna gång går det bra :)
    Längtan: Härligt att ni fått sol o värme och skönt med UL för att få bekräftelse att allt är bra med bebis.

• Cat79

På tal om gravidkläder så har jag fyndat under resans gång (kom ju långt i graviditeten första gången och hann köpa lite som jag fått lägga undan tills nu). Har fått en stor kasse av syster med som troligen inte ska använda dem mer. Idag är ju modet så bra men det är just byxor som man kanske får investera som mest, leggings är det bästa tycker jag med.

Idag var jag och min sambo på Babyproffsen för första gången :) Vi har bestämt oss för en Urban Jungle vagn, ny eller en begagnad från förra året. Har inte bestämt färg ännu men blir nog inte svart för en gång skull. Vi kommer även att köpa ett babyskydd med insats och troligen Britax. Så kul att äntligen en annan får gå runt i affären med sin kula och kika.

Om ni vill se en bra dramafilm så se "Remember me" (varna för tårar).
    Ha en mysig lördagskväll. Kram

• Cat79

Muffe80: Det kommer att gå bra vid ditt VUL men förstår att du inte tar något för givet innan du sett pyret :) Blir en spännande vecka framför dig och du gör helt rätt att ligga i soffan idag. Kram

• Cat79

Ang barnvagn på mitt inlägg så är det en -09:a vi är ute efter om ev begagnad.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma