Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

svarar mer i tråden sen, ska hämta barnen från dagis nu. skriv inte allt för mycket nu så ja tappar bort inläggen *ler*

Å du majabaja. Hon som utförde min hinnsvep va INTE utlänning. de e Bullshit. Efter 1.a förlossningen så stod ja på mig som aldrig förr.. å då fick ja en fin förlossning. STÅ på dig vännen.

grattis igen 2barnsSOON2b3

kommer sen alla goa.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Grattis Mabaja till Wilda =)
    Härligt att läsa att det gick så smidigt ändå. Men förvånad att bm bad dig va hemma så mycket fast du hade så ont. de 2 ggr jag åkt in så har ja fått komma direkt. första förlossningen startade vid midnatt oxå me vattenavgång Inga värkar alls, men ändå fick ja då komma in (iof bad de mig vänta då ja sa att ja hade SD som kom me en viss tid emellan, men gjorde ej ont) men när vattnet gick ringde vi o ja fick åka direkt.
    2.a förlossningen så hade ja värkar o vänta självmant ett tag, tror de stod att ja hade värkar me 5min emellan, ont som f*n, men den förlossningen gick på 3½tim efter ja kom in.

nu gäller de o åka när man anar, för vi ska ju som du vet åka över 10mil till sjukhuset, å de känns inte lockande me så onda värkar...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

Ville bara säga att jag fick ett SÅNT sött mms idag

På skrållan1978 bebisprins som kommit =)) hade igångsättning.

NU längtar man!!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

hallå. idag är de bm besök, då ja sköt upp de till idag.. lär väl gå fort besöket.. tycker dem annars e roliga o gå på.. har bara hunnit gå på totalt me glucos 3 ggr.. vilket är väldigt lite.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 10:38:00 följande:
    oj haha jag bara ett o då var det stick i uriner haha o allt såg bra ut
    Såajg slipper denna gången då jag inte har deabetes.
    Dem har ändrat om besöken, så nu är de mer sällan och man gör inte mer än 1 koll av urin nu, om man inte har haft havandeskaps, svullnar osv..

Allt såg bra ut. 27 i sf o 140Hjärtaslag =))
    Nu ligger han med huvudet neråt, å kände o så sa tog hon mina händer så ja fick känna =)))

nästa besök blir 15nov.. i can´t wait!!!!!!
  • PåvägMotSyskon

angående vinterkläder så tror jag man aldrigh blir klok på när det är rätt tid för steget från överdragsbyxor till overaller... de e supersvårt...

Men, jag använder typ detta.

Mössa, vantar (vantar av tumvantar  tunna ibland tjockare) överdragsbyxor. lite tjockare jacka. Sen kan de variera från vanliga skor till mer vinterskor, sånna som e lite kängliknande me 3 kardborreband =)

under har man typ t-shirt o tjockare tröja, o vanliga mjuk/jeans byxor..

Senare blir de väl fuskpolo osv.

ANgående kraffsa så kraffsar min lillälskling nere vid mina höfter ibland =) känns skitkul =) huvudet e ju neråt nu sa hon =)
    är v30 (29+5 idag)

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-10-21 13:44:46 följande:
    kraffs kraffs! Vad kul att det finns fler som kraffsar härinne

Vi har inte ens haft överdragsbyxor till lilleman än Skäms nä, dags för overoll nu sådan där fuskpolokrage har vi med och åååhhhhh...hoppas den mössan passar i år...vi köpte en skiiiitsöt mössa förra vintern (den var för stor då) som är mössa och halsduk i ett ala 70-tal haha...ska se om jag hittar en bild för den är supersöt!

Tack för ditt klädes-inlägg med!
    *kramisar*
    haha, ja ibland känner ja av något därnere vid ljumskarna, eller ja mina höftben kanske man ska säga o funderar mo den inte vänt sig alls.. men så gjorde min bm en gest me sina händer vid huvudet att han låg väl så troligen =))

överdragsbyxorna har varit ok på morgonen för att sedan bli varmt på dagen, men nu är de kallt här, så v får se va de blir..

kul o få äran att använda de man köpt/ärvt sen liten, de e de bästa me de hela =) Du måste visa bild på den, lär ju va supersöt!!

jadå, varsågod, kul o läsa hur andra klär nu, för de e en svår tid.

kram
  • PåvägMotSyskon

happiness - Jättestort Grattis till de lyckade ul´et och den otroligt vackra bilden =))) Skönt att allt gått bra =)

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-10-22 12:31:25 följande:
    Tillbaks från tul och lilla pojken (vi dubbelkollade och det är ingen tvekan) är en liten tjockis!!! Haha, läkaren mätte honom som +19,7% på tillväxtkurvan Flödet var super och lillebror mår som en kung. Förväntad vikt på en bebis i v24+2 är ca 717gram och han mätte till ca 858 gram! Hihi...överst på kurvan *glad*

andra mått på lillebror är: BPD (mellan tinningen) 62mm, FL (lårbenet) 46mm och AD (magen tror jag) 71mm

Eftersom jag äter Trombyl, har en lågt sittande moderkaka och har den historiken vi har så tycker läkaren att vi ska komma på tul var 4:de vecka för att se till den lille, så nästa tul är redan om 4 veckor. Jag är så glad! dessutom fick jag även min igångsättning beviljad, så är tappen bara mogen så är det inget snack om saken att jag blir igångsatt tidigare *tjohoo*

Här kommer bilden vi fick idag. Lillebror i halv-profil....åh, han är så söt hur han låg där och sov

Nu ska jag läsa ikapp...BAMSEKRAM TILL ER ALLA!!!!
    grattis till ettt lyckat tul =) va ju på tul i v 27+2 tror jag, o då vägde min lillkille 1184g =)) så nog växer dem små. o han hamnade på normalkurvan/mitten. =)
  • PåvägMotSyskon

själv har man väl 69 dagar kvar, V 31 (30+0) idag =)

inte lång tid innan man får åka in på bb.. gud, va spännande, hoppas de går lika bra som sist bara...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma