Plus igen efter mf/ma
Storlek 40 i mössa kan va för stort. Medel ligger ju på 34cm i omfång när dem födds. Köpte 2 söta lagoma mössor för min son född i maj i storlek 50 om ja inte missminner mig. O Dem kunde han ju knappast ha som nyfödd, kanske lite men då satt dem nog som berg, iom att min son föddes stor, o med sugklocka(som gör huvudomfången större ett litet tag) på 41cm.. som sedan gick tillbaka till 38cm, så hade han rätt stort huvud =) å bodysarna som vi inhandlat i storlek 50 1kort o 1långärmad va ju inte nått alternativ märkte vi på bb.... utan de fick bli de andra paret kort& långärmat i strl 56.. för han va ju som sagt en stor kille på 4960g å 55cm =))
Så mitt tips är att ta med er en extra storlek större, man vet ju inte hur stora dem är/blir. Det va mitt första barn som blev så stort. Sedan fick vi ta till hinnsvepningen 2v innan bf me nästa barn för ja vill ha en som är normalstor, o de fick vi, han va 49cm o vägde 3410g =))
Så ja har ju ett dilemma nu, glucos visar fina tester... men ätit som en tok denna graviditet (lika som me första barnet) och med mellanbarnet åt ja väl, men inte alls lika som me första..
viktuppgång va typ såhär.
barn 1 - ursprungsvikt ca 53kg. innan han föddes ca 70,8 = 17.8kg viktuppgång (då räkna ja startvikten som den ja vägde mig hemma. (föddes på bf+2 enligt ul, bf +16 enligt mig)
barn 2 - Ursprungsvikt ca 53kg. Innan han föddes 2v innan bf så vägde ja ca 65? ska kika efter i journalen, men viktuppgången va inte alls lika mycket som sist.
Barn 3 - ursprungsvikten ca 53. Jag är i V 27 (26+6) idag 1okt, och jag vägde mig igår eller förrgår till 65,1. så ca 12kg och jag har imorgon 12v kvar........ så de verkar som om jag går upp en del denna gången me som första.. om de betyder stor bebis, eller bara matvrak till mamma, de återstår att se =)