Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-03 12:52:40 följande:
    Tvättar änderna`?? Stackars fåglar! Cool
    ja det kan man göra haha men du vet vad jag menade va tvätta händerna
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 19:25:00 följande:
    Du kanske äter senare frukost på helgen än vardagar.
    Evve81 skrev 2011-03-03 18:29:20 följande:
    Färnevik: Jag hoppas du kan bli igångsatt nästa vecka så behöver du inte fundera mer och att du får må bra efter förlossningen!

Telge: Det har jag med och jag har haft hela tiden. Halsbränna med. Att dricka ISKALLT vatten funkar för mig eller att tugga mandel
    Jag känner inte att det är halsbränna utan det kommer bara upp nåt spyäckligt i munnen som snabbt åker mer igen, inget vidare.

Nu har jag nästan ätit 1 kg kyckling och jag är fortfarande lika hungrig och så enormt törstig. Denna törst skrämmer mig lite för man funderar på vad det kan bero på. Har hällt i mig flera liter idag och fortfarande lika törstig.

Brösten ömmar och tröttheten sitter i, jag känner mig gravid kan jag säga
    Diabetes ??
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-03 19:38:59 följande:
    Hur i helvete ska mannen orka med mig? Och jag orka med honom?

Jag blir så irriterad hela tiden! Och jag som i vanliga fall har ett hyfsat temperament, GISSA hur det är nu när jag är gravid??? Gah!
    Känns som om vi bråkar jämt nu....SUCK!
    De går över ..
    Be honom ta en promenad eller ta den själv.
    ibland kan det bli så.
  • 3 barns mamma84

sugarrush - Kommer ihåg detta när jag var gravid med Amadeus sambon han var en jävla nolla den tiden och brydde bara oim sig själv medans jag hade massa otrevliga hormoner och hade jobbigt och det var bara massa bråk hela jävla tiden direk vi bara var nära varandra kunde en explotion komma fram likom.
    Det blev så jobbigt att jag tog med mig ebba och drog till mamma flera ggr och slapp vara med honom.
    Sen kom saknade fram och man åkte hem igen men så fort man gjorde något kom samma skit igen tillbaks.
    Det bästa för mig var att bara lämna honom en helg och bara tänka på mig själv.
    Och han jobbade helger så då slapp han mig.
    Men tillslutet blev allt bättre och lugnare.

Jag tror man har bara kalla fötter det kan män få och du har det jobbigt kanske med illamåenden osv det är inte lätt att vara gravid och tro att man själv gör allt.
    Men man måste också förstå männen.
    Sen vet jag inte om ni har sex men om män inte får mus så blir dom som små pojkar och bara gråter och tycker synd om sig.
    Säg till honom kan kan få gå ut och ta en öl eller så eller låt honom ha en tv kväll för sig själv eller prata om något annat än graviditet och barn

• 3 barns mamma84

Dags att vara lite Ego ja just nu känner jag att någon lastbil kört över mig helt och hållet Jora jag lever men känner mig så död i kroppen.
    Har grymt ont i halsen slemmig och känns bara urk att bara tänka på att ta en cigg ''gråter floder'' och ska nu försöka få i mig en kopp tee .
    Och huvudet spänns och snoret rinner men ÄN är jag inte täppt men det lär ju oxå komma.

Idag är det också begravning men jag känner att nej jag fick 2 st sista knakningar på dörren i går så jag känner att hon har nu sagt farväl.
    Blommor har jag varit med om att köt som kommer att läggas över hennes kistaGråteroch jag hoppas nu att hon får en god frid.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 20:31:54 följande:
    Att män blir pojkar av inget sex stämde inte under min graviditet. Jag var inte alls sugen på det den första tiden, sedan var han rädd att skada bebisen och jag blev så jädra stor och otymplig så sex var inte det man tänkte på direkt.

Nu finns inget intresse eller lust heller men å andra sidan så lever jag som singel så.
    Detta var ju inte skrivet till dig så.
    Och ja alla män är oliga vissa vill väl inte knulla och andra vill inget jag kan rå mig för.
    Är glad att min man ville ta mig i alla hålen när jag var gravid annas skulle jag inte överleva.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
  • 3 barns mamma84

Tack Flickor.

kajsalisa skrev 2011-03-04 10:42:25 följande:
    Åhej åhå, verkar som att någon behöver en kram idag. Jobbigt att känna sig hängig OCH ha allt jobbigt med begravning och allt hängande över sig.
    Försök ta en dag när du bara tänker på dig själv (så gott det går med tre barn) så mår du säkert mycket bättre imorgon. Drick, ät och vila.
    Kram på dig!

Det var skönt att låta henne gå nu till sin egna plats igår kunde jag känna att nu borde hon snart lämna mig här så jag slipper vara orolig att jag ser henne men höra helt okej men att se henne det var mkt mer skrämmade då det är lite lebbigt att se någon när den personen är död.
    Men viss att höra någon gå mot en eller försöka öppna dörren eller skåpen eller knacka det ger redan hjärtstopp på mig.
    Men idag begravis hon så jag hoppas nu att det var sista gången så jag kan känna mig 100% trygg i mitt egna hem.
    Ja bara ta kopp te och ha barnen nära nära sig.

MCT79 skrev 2011-03-04 10:26:36 följande:
    Fy.. förkylningar kan vara såååå jobbiga... hoppas du mår bättre snart!

Vet du vem som kom på förskylningen ???
    Om du vet kan du ge mig adress och telefonnummer så går jag och sänger min mening om just detta {#emotions_dlg.djavulsk}för detta är bannen mig vuxen plågeri !!
    Hur har du det då vännen ?
    Puss o kram

MCT79 skrev 2011-03-04 11:06:23 följande:
    Hur funkar det med KUB test... när bokar man tid för det? Jag har ju tid för inskrivning den 17:e....då är jag ju 10+4?  Måste man boka det långt innan?

Jag och sambon ja vi gjorde vanlig ultraljud och sammtidigt KUB vi sa till henne att vi inte ville veta om det var något fel att vi ville ändå ha honom hos oss vad än kunde vara.
    Men allt gå bar ut.
    Jag fick bara en tid till ultraljud scanning och KUB sammtidigt.
    men du kan alltid fråga
    Jag var i vecka 16 ca

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-04 10:49:48 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 09:47:34 följande:
    Dags att vara lite Ego ja just nu känner jag att någon lastbil kört över mig helt och hållet Jora jag lever men känner mig så död i kroppen.
    Har grymt ont i halsen slemmig och känns bara urk att bara tänka på att ta en cigg ''gråter floder'' och ska nu försöka få i mig en kopp tee .
    Och huvudet spänns och snoret rinner men ÄN är jag inte täppt men det lär ju oxå komma.

Idag är det också begravning men jag känner att nej jag fick 2 st sista knakningar på dörren i går så jag känner att hon har nu sagt farväl.
    Blommor har jag varit med om att köt som kommer att läggas över hennes kistaGråteroch jag hoppas nu att hon får en god frid.
    Vad fint att du känner att hon lämnat dig nu. Hon tyckte nog mycket om dig, som gav dig ett eget farväl.
    Usch för förkylning! 
    Apropå nikotin: Vissa stunder nu kan jag sakna att ta en snus.. Jag har haft snus som snuttefilt då och då de sista åren när livet känts jobbigt... bara några dagar eller veckor tills det känts fint igen. Men nu är det ju totalstopp förstås, nikotin är ju värsta giftet och ökar dessutom missfallsrisken så jag skulle ALDRIG ta något sådant... men visst kan man längta ibland, när man är sådär hormondeppig....  

Ja jag håller med dig dummt att röka för huvudtaget men för mig lugnar det stress annars mår jag jätte jätte dåligt och känner mig deppig.
    Snus har jag provat 2 ggr men SHIT trodde munnen skulle brinna upp det var lakrissmak hahaha
    Nej fy fan inte röka som gravid men inte häller ta snus men det finns kaftist snus som INTE har nickotin i sig alls men det vet jag inte om man kan ta ..
    Bättre och vara utan när man är gravid och börja sen om man skulle känna sig att man måste..
    Elias var ca 2 månader när jag började röka så ammningen först och sen när jag slutade amma honom när han var 2 månader + 3 dagar så började jag ta cigg ..
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 11:23:55 följande:
    Heeregug vad du tog åt dig, jag menade inget illa och jag är inte avis på dig eller nån annan som fått fick sex, jag hade ingen lust och var rädd att skda bebis och är det nu med och jag överlevde utan sex och sedan att du skriver i alla hålen låter ju bara lite väl.

Varför svarar du inte på mitt inbox jag skickade dig igår?
    Skulle aldrig ta åt mig av folk som dig eller någon annan Kyss
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 12:03:17 följande:
    hela jag luktar gammal skit tycker jag. normalt att tycka så?
    Dumt att tänka så ..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma