Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-03 19:48:36 följande:
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Jag och min man bråkade hela tiden när vi väntade det första barnet. Det var som om allt sattes på sin spets och vi började tvivla på varandra. Till slut ringde jag gråtande till MVC och bad att få hjälp. Vi fick träffa en kurator ett par gånger och det hjälpte. Så om du känner att du inte orkar mer, se till att få någon att prata med. 

Det ska tilläggas att jag blev deprimerad under andra graviditeten och även där sökte hjälp. Jag blev sjukskriven 20% för att få lugn och ro, vila och hinna med.

Jag vet inte om det här var till någon hjälp, men jag vet hur du/ni har det och när ni kommer igenom det är ni starkare. Kram!! 
  • maria204
    Marlyn skrev 2011-03-03 20:50:47 följande:
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    Kram! 
  • maria204

Jag har också tillbringat lååång tid med att läsa ikapp.

Sofy: Jag hinner väl inte lyckänska dig, men jag gör det i alla fall.

Marlyn: Kram! Hoppas att vi får se dig här snart igen!

Ni andra: Ojojoj! Hoppas bebisarna börjar komma nu! Det börjar bli dags! 

• maria204

Sofy: Vad säger de? Tror de att det är på G? Kommer de att försöka stoppa upp det i så fall? Oj oj oj! Lycka till!!!! Massor med kramar! Och du, en del skriker för att få styrka. Urstyrka!

• maria204
    MCT79 skrev 2011-03-04 18:43:27 följande:
    Hörrni inspirera mig med fruktsalladstips... jag snöar in i det vanliga... äpple, banan, apelsin...  vindruvor?
    melon? Päron? Ananas? Lite russin kanske?

Vaniljglass eller vaniljyoghurt till?
  • maria204

På spåret är väl ikväll? Får ju inte missas. Sofy får hålla igen under tiden!

• maria204
    Evve81 skrev 2011-03-04 18:49:52 följande:
    Till fruktsallad måste man ha choklad på nyår åt vi fruktsallad och doppade typ som choklad fodue. Blev kanske inte så nyttigt men himmel så gott det var!!!!!
    Åh vad gott! Vi har tyvärr bara en liten vit melon hemma. Men melon med glass och chokladsås är väl inte heller fel?
  • maria204
    Happiness skrev 2011-03-04 19:07:37 följande:
    Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?
    Bra sagt!
  • maria204
    needtobreathe skrev 2011-03-04 21:39:58 följande:
    Haha, ja - jag sa ju också det ;)

Jodå, man kan gå öppen läänge utan att de händer mer ;) Så de hoppas vi på!
    Herregud Sofy. Nu beordrar jag dig soffläge i minst fyra veckor! Köp en bra serie på dvd och slappna av!!
  • maria204

Härliga lördagsmorgon! Solen skiner och efter en vecka emd sjuka barn ska vi ge oss ut i pulkapacken. Pulka, grillad korv, varm choklad och hela rubbet. Problemet är vad jag ska ha på mig! Nu när jag väntar tredje barnet är magen mycket större än den varit tidigare, och jag kommer inte i mina termobrallor... Jag klagar inte. Tänker inte göra det heller. Varje gång jag känner en spark så får jag lyckokänslor. Igår klappade äldste pojken på magen och då började bebisen sparka tillbaka. Myyyyys!

Välkommen hit PMS! Vi håller tummarna för att det går vägen den här gången!

Det verkar lugnt i tråden annars. Lite för lugnt? Någon som har åkt in under natten? 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma