Plus igen efter mf/ma
Ojojoj! Här händer det saker! Både positiva och negativa!
Hur ställer du dig till en ny graviditet, 2-barns? Jag vågar knappt tänka på hur det kommer att bli med tre barn, än mindre fyra.... Men Grattis!
Prommis: Vad skönt/roligt/härligt!! Grattis till dig också!
Laeva: Ja, vi väntar med spänning på ditt nästa UL. Vilken cliffhanger!
Sofy: Underbart söt! Härlig färg på jackan!
Miss T: Naturligtvis håller jag tummarna för dig också på fredag!
Ego: Jag har sagt ifrån på jobbet att jag kommer att ta ut den ledighet jag har rätt till. Som det är nu tar jobbet för mycket av min ork. Speciellt när det är varmt. Jag vill ha lite kvar tilll barnen, maken och hemmet när jag kommer hem på eftermiddagen. Så... Nu kommer jag att vara hemma en studiedag och tre halvdagar. Dessutom kommer jag inte att "Ställa upp" på extrasaker innan sommarlovet. Jag är alldeles för bra på att inte känna efter innan det är för sent.... Barnmorskan tyckte nog att jag är lite knäpp som valde att börja jobba 107% när jag borde veta att det inte blir lättare att var gravid med tiden...
Min man är i Belgien i helgen, så jag är ensam med knattarna. Jag ska ta det luuugnt!!! Jag saknar honom. Mitt första barn föddes om två veckor (v.33+) så jag känner mig inte helt trygg med att vara själv hemma.
Visserligen har jag graviditetshormoner i kroppen, men amningshormoner är inte heller att leka med.
Herregud! Då har barnen ökat med 1kg per graviditet, precis som min rektor trodde. (Folke 2130g, Einar 3100g och XXX 4000). Det lär ju inte bli ett fjärde barn i den här familjen i så fall.