Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Ojojoj! Här händer det saker! Både positiva och negativa!

Hur ställer du dig till en ny graviditet, 2-barns? Jag vågar knappt tänka på hur det kommer att bli med tre barn, än mindre fyra.... Men Grattis!

Prommis: Vad skönt/roligt/härligt!! Grattis till dig också!

Laeva:  Ja, vi väntar med spänning på ditt nästa UL. Vilken cliffhanger!

Sofy: Underbart söt! Härlig färg på jackan! 

Miss T: Naturligtvis håller jag tummarna för dig också på fredag!

Ego: Jag har sagt ifrån på jobbet att jag kommer att ta ut den ledighet jag har rätt till. Som det är nu tar jobbet för mycket av min ork. Speciellt när det är varmt. Jag vill ha lite kvar tilll barnen, maken och hemmet när jag kommer hem på eftermiddagen. Så... Nu kommer jag att vara hemma en studiedag och tre halvdagar. Dessutom kommer jag inte att "Ställa upp" på extrasaker innan sommarlovet. Jag är alldeles för bra på att inte känna efter innan det är för sent.... Barnmorskan tyckte nog att jag är lite knäpp som valde att börja jobba 107% när jag borde veta att det inte blir lättare att var gravid med tiden...

Min man är i Belgien i helgen, så jag är ensam med knattarna. Jag ska ta det luuugnt!!!  Jag saknar honom. Mitt första barn föddes om två veckor (v.33+) så jag känner mig inte helt trygg med att vara själv hemma. 

• maria204

Ja, åh vilka söta skor! Har du mönster så är jag intresserad!

Själv har jag haft bebisångest idag. Jag har sovit dåligt inatt och blev därmed påmind om vad sömnbrist gör med mitt tålamod och humör. Rynkar på näsan Visserligen har jag graviditetshormoner i kroppen, men amningshormoner är inte heller att leka med. 

Jag hoppas att det blev värre idag för att mannen är bortrest och 6-åringen är sjuk med ögonfluss och därmed inte heller på sitt bästa humör.

Efter en stunds vilande blev jag en piggare, gladare och mer orkesfull mamma. Jag har tur som har barn som kan leka själva en liten stund så att mamma får vila. Jag har tur som kan slumra till mitt i ett lekande kaos!

• maria204

Grattis Laeva! Vad spännande! Vilken vecka är du i nu?

• maria204

Igår fick jag kallelse från spec-mödravården. Kors i taket! Jag går in i v.33 imorgon och Folke föddes i v. 33. Det känns som att om de vill ha koll på mig så är det ju dags. På fredag ska jag dit, och jag vet inte vilken slags undersökning de ska göra.

Idag har jag haft mycket ont i mage och korsrygg. Jag är lite orolig för att det är värkar. Nu har jag gansk kraftiga sammandragningar. Magen har dessutom sjunkit. Nu kan jag inte längre hålla benen i kors. Hur har det varit för er? När sjönk era magar? Jag minns inte hur det var de andra gångerna...

Jag ska lägga mig på soffan och se om magen ger sig. Så här vill jag inte ha det!

• maria204
    MelikaH skrev 2011-05-19 10:16:28 följande:
    Hej på er alla!!!

Ville få lite råd av er erfarna.... :)

Jag ska på en 2 dagars bilresa i sjätte månaden, kommer vara borta i 1 månad och kommer vara nästan i sjunde månaden på bilresan hem. 

Jag är lite nervös men som jag har läst på nätet borde det inte vara någon fara.

Svullen som en ballong kommer jag säkert vara och många kiss pauser får man nog räkna med :) 

Hoppas att det kommer funka...

Vet ni något om detta så vill jag gärna höra vad ni tycker och tänker?

Kram! 
    Jag vet inte hur långt ni ska resa per dag, men jag är i åttonde månaden och ska åka 100 mil på två dagar. Min BM sa att det är viktigt att ta pauser med tanke på blodproppar, men annars ska det vara ok. 
  • maria204

Vad kul att höra ifrån dig Pancakes! Jag håller tummarna på måndag. Vad häftigt att veta vilken dag bebisen kommer!

Själv var jag på Spec-vården för en vecka sedan. TUL+undersökning av livmodertappen. Bebisen är normalstor (drygt 1900g då). Skönt! Livmodertappen var normallång, men hade börjat glipa liite, alltså börjat utplånas. Det kunde ta flera veckor innan den var helt utplånad, men man vet aldrig. Jag behöver i alla fall inte komma på fler kontroller, eftersom jag har gått så långt nu. Det är ingen direkt fara  för bebisen om den skulle födas nu. Jag är i v. 33+2 idag.  

Det är tungt nu. Jag sover sämre, har fått tillbaka lite av illamåendet och benen svullnar. Men snart, snart är det sommarlov!!! 

• maria204

Jag måste skratta när jag läser era inlägg. Precis så därkänner jag med!! Svullen, trött, illamående och känslig. Vet ni, jag började gråta på ICA Maxi igår, bara för att min man inte ville ka och äta lunch på en restaurang. Jag kände mig så missförstådd!! Dessutom har jag börjat svartmåla att få en bebis och inbillar mig att livet kommer att ta slut när h*n kommer.

Enligt min BM så är det inte konstigt. Man förbereder sig. Hon tycker dessutom att jag ska sjukskriva mig de sista dagarna på terminen, när eleverna har slutat. Jag behöver vila innan bebisen kommer och kommer den tidigt så hinner jag inte det...

Igår var mina värden så här:
    v. 34+1
    sf-mått: 34
    hjärtljud: 156

Det ska bli spännande att se vad det är för krabat i magen, för enligt hjärtljuden, som pendlat från 135-156, så kan det ju vara vilket kön som helst. 

• maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 09:56:52 följande:
    En flicka på 4000g blir det
    FörvånadHerregud! Då har barnen ökat med 1kg per graviditet, precis som min rektor trodde. (Folke 2130g, Einar 3100g och XXX 4000). Det lär ju inte bli ett fjärde barn i den här familjen i så  fall. Flört
  • maria204

Grattis till Emma! Vad kul att höra att allt gått bra!

Nej men Sofy! Vad spännande!

I natt vaknade jag med världens magsmärtor. Det var sammandragningar/vrkar som höll i sig i nästan en timme. Jag försökte klocka, men jag kunde inte känna när en tog slut och nästa började. Efter en lång dusch, lite alvedon och sittande i soffan slutade det äntligen och jag kunde somna och vakna imorse som om inget hade hänt. Jag pratade med min syster, som just nu gör sin praktik på förlossningen (hon är snart färdig BM) och hon sa att så länge jag mår bra nu, inte har vattenavgång eller en blödning, så gör man inget.

KOnstigt i alla fall. Jag är ju i mitten av v.35. Hur ska jag tänka? Är det snart dags?  Jag måste erkänna att jag är lite orolig.

• maria204
    Evve81 skrev 2011-06-06 19:30:32 följande:
    Maria: Åh så jobbigt men er bebis kanske kommer snart. Har de andra kommit tidigare eller? Skönt med en i princip färdig barnmorska man kan rådfråga!
    Ja, de har ju det, så det är inte omöjligt att den här också gör det.... eller inte. Ingen kan säga om det är troligt eller ej. Jag har inte (tidigare) visat några tecken på att föda tidigt. Vattnet gick plötsligt med båda de andra.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma