Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2011-03-25 19:51:54 följande:
    Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )
    Vad kul! Det får absolut inte missas!
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
    Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
    Jag blev verkligen jätteledsen.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

MIn första spontana tanke var: "Vilket idiot till svin!" Så nä, du överreagerade inte. Du tog det snarare lugnt och sansat.
  • maria204
    Muffe skrev 2011-04-01 14:26:30 följande:
    Här var det lugnt idag.
    Det är ju idag som Devin ska komma ut

Jag sitter och nästan somnar på jobbet, är så sjukt trött. Och sen ska vi iväg och hämta vagnen.... som inte har kommit!!! Blir ledsen! De sa senast v 13 och det är idag som senast. Suck.
    Åker ändå dit och hämtar hem babyskyddet så kan vi installera det i bilen.... när fixade ni andra med sånt?
    Är det tidigt ca 3-4 v innan BF?
    Vad tråkigt med vagnen. Vag har bi beställt för någon?

Det där med kön.. Mina grabbar låg aldrig över 150 i puls och den här lill* hade 144. Jag tror på en pojke, men idag kom en kollega och berättade att jag skulle få en flicka. Hon hade drömt det och har visst "alltid rätt". Jag litar inte på det ena eller det andra.

Vi har beställt vagn idag. En Emmaljunga Nitro City i färgen Jeans Black. Citykorgen är limegrön, fjolårets. Den var 1000kr billigare! Tänk vad de sjunker snabbt i värde! 
  • maria204

Hej på er! Jag läser ofta men skriver mer sällan. 

Grattis till ett lyckat dop!

Det har skrivits en del om mardrömmar de sista dagarna. Jag tror att det är typiskt att drömma hemskt och konstigt när man är gravid. Kanske bearbetar man sina värsta tankar och rädslor?

Sofy: Jättefin mage du har. JAg funderar på att lägga ut en bild på min snart, men skyller på att kameran inte har några batterier. Jag är i v.25+5 och har en jättemage! Och du Telge; det syntes inte på mig heller när jag var i v,12, och då var jag inte underviktig precis. Tredje barnet.

På fredag ska jag till MVC och mäta magen igen. Hoppas att den inte har vuxit mer, utan håller sig till kurvan.

Idag har jag inventerat babykläder och babysaker. Jag hittade min äldste första pyjamas. Sååååå liten!! Storlek 40. Så liten bebis vill jag INTE få igen!! 

• maria204

Skulle bara kolla in och se hur det är med er alla mammor och blivande mammor. Det verkar vara en tråkig stämning här inne, så jag tittar bara snabbt in. Rynkar på näsan

Har varit och ätit sushi idag med hela la Familia. Folke 6 år och Einar 4 år tyckte att det var jättegott och spännande med allt sjögräs och konstig soppa.... Att äta med pinnar var ju jättekul! Det båfar gott för framtiden det här. Mammas pojkar! Hjärta Tyvärr sved det rejält i plånboken. 700 spänn gick det loss på, och den här lönen kommer inte att bli den fetaste med tanke på alla sjukdagar vi har haft...

Ja, ja. Ha en bra kväll! Nu ropar sängen efter mig.

Lycka till än en gång Sofy! 

• maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:34:31 följande:
    vad mysigt det låter så gott men oj vad dyrt !
    Ja, och vi hade egentligen tänkt äta något lite billigt. Maken såg mina längtansfulla blickar när vi gick förbi sushirestaurangen och föreslog att vi skulle äta där. Han vet hur gott jag tycker att det är. Han är allt bra ibland.
  • maria204
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:40:20 följande:
    Vilken mysig man du har *avis*
    Jag åt det för 1 år sen haha men det var från mataffären säger bara BLÄÄÄH hahaha
    Det förstår jag att du tycker (att det var blä menar jag). Ge det en chans på en riktigt bra restaurang en gång. Vid lunch brukar det vara bra priser. 

Min man är mysig när han vill. Vi har en period då vi går varandra en del på nerverna. Kanske är det för att vi inte får ha sex? Skäms Man behöver ju få utlopp för alla känslor ibland...
  • maria204
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:47:10 följande:
    Vet du Maria, jag tror att du har rätt. Sex är underskattat. Det är superviktigt för relationen, även om man kanske inte alltid är så sugen...
    Håller med! Jag är inte sugen, men känner att det är något som saknas. Vi har haft lite försiktigt sex en gång sedan v. 18 ochimorgon går jag in i v. 27. Vecka 30 tyckte barnmorskan var ok, för då gör det inte så mycket att bebisen kommer. Man vågar ju inte chansa på att det skulle gå bra heller, för tänk om förlossningen skulle starta. Vi skulle aldrig förlåta oss själva.
  • maria204

Hej på er!

Grattis Längtan! Vilken fin pojke ni har fått! Hjärta 

Jag möts av spekulationer kring kön hela dagarna av så väl elever som kollegor och det verkar som om de flesta tror att det kommer att bli en pojke....eller en flicka. Flört Jag tror som sagt stenhårt på en pojke och blir glad vilket som! Namn är vi långt ifrån klara med. Våra söner heter Folke och Einar, så vi vill ha något namn som passar in i den stilen. 

Tror ni inte att de ringde från dagis idag? Äldsta pojken hade ont i magen och nu har han kräkts. Det är tredje veckan i rad som de har varit borta ett par dagar från dagis. Ska det aldrig ta slut? Jag hoppas att det är sushin som han inte tålde, men oddsen för det är jättelåga. Ingen av oss andra har ju blivit sjuka...

• maria204
    Safireee skrev 2011-04-07 17:15:13 följande:

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
    Grattis! Vad skönt att allt var bra! Det måste kännas bra att få "hoppa fram" lite i graviditeten. Jag har alltid blivit tillbakaflyttad...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma