• acure
    needtobreathe skrev 2011-01-04 18:56:40 följande:
    Happi;

Haha nä de har blivit en del rundor till frisören för min del ;) Avfärgat, färgat från svart till blond, från blond till röd, från röd till mörkbrun, från de till blond igen, o så svart.. osv! ;D

Jo.. ja gör väl de.. väldigt motvilligt dock.. Men hon sa SD i kombination me mensvärk va kanske inte nån höjdare såhär tidigt, + ökade flytningar (igår en brun flytning på jobbet) o blabla. Tar me datan in, har ju mobilt bredband så ja hänger me här ändå haha, kan ju ta ett tag då de va många inne idag.

Justja, på julafton när ja va inne sa dom ju prematura sammandragningar, dock har jag ju denna värk + SD i vila o då borde de vara lugnare sa dom, men icke. Så dom vill väl kolla tappen o så antar jag.

Man kan tydligen öppna sig "tyst" också, så även om inte alla SD gör ont så ska inte värken från ryggen till magen göra så förbaskat ont. Men vad vet jag. Känns bara löjligt! :P Men får göra som dom säger. Är ju inte MIG de gäller nu, utan lillgrabben - han ska ju stanna därinne ett tag till.
    Hur gick det för dig igår?

Jag åkte in i vecka 24 pga kraftiga regelbundna smärtor i ländryggen som gick fram mot magen och blev till sammandragningar precis som du beskriver. De tyckte jag skulle komma in direkt, men väl där så slutade smärtorna såklart och allt såg bra ut på både hjärtljud och livmodertapp så då kändes ju allt jättelöjligt. Men den smärtan alltså, har aldrig varit så rädd i hela mitt liv så jag börjar bli ganska rädd för den smärta som komma skall....huvva... 
  • acure

Odd: tänker på dig. Förstår att det känns konstigt men lillebror kanske känner sig färdig nu. Har du ringt till förlossningen och hört vad de säger? Stor kram

• acure
    Happiness skrev 2011-01-07 11:34:34 följande:
    Tack ODD Kajsa och Mabaja (haha snygga spiror....nä det har jag inte, men det blir ju bättre med högklackat )

Har lagt till er Muffe och 2 barns mamma...det är en faslig blandning....Ville visa Sofy att vi hade ganska lika magar (från min första graviditet, nu är det du och jag ODD )
    Jag vill också se bilder! :)
  • acure

Muffe: jag har köpt en modell som är som de i länk nummer två. Fått för mig att de är enklare att hålla rent och att Bebisen ligger stadigare, tror dessa är lite större också så Bebisen kan använda dem längre.:) sen är de i mitt tycke snyggare också, men det är självklart inte det viktigaste. Hihi

• acure

Ego: jag har idag haft 14 st sammandragningar på tre timmar, är det normalt? Har som mensvärk i kombination också. Blir orolig samtidigt som sammandragningarna inte är regelbundna så det är säkert inget konstigt. Vecka 31+6 idag.

• acure

Muffe: jag köpte en med moln på från sovtex.se tror jag, underbart fin! :) Gemigsinnesro: stort grattis!!!!! Vad härligt! Ser fram emot din förlossningsberättelse om du vill dela med dig... hihi Ska ringa förlossningen om en stund. Vill bara inte behöva åka upp för bilen är översnöad och sambon jobbar och ska på fest direkt efter jobbet. Säger jag till honom att jag måste åka upp tror han bara att jag hittar på för att han vet att jag inte gillar när han ska ut och dricka. Men bebisens bästa är såklart viktigast.

• acure

Odd: bra att du ska ringa! Visst är det lättare att säga åt.andra att ringa än att ringa själv? Vad dum man är. Nu har det tack och lov varit lugnt en stund så jag vet inte om jag ska avvakta eller ringa ända. Hur går det för dig? Är det samma som förut? Stor kram på dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma