• acure

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2011-01-14 16:19:35 följande:
    Ha, vad bra att höra. Man litar ju egentligen på sin bm, men mitt förnuft säger att det inte är bra att äta tabletter om man inte behöver.
    Det känns bättre att försöka få i sig det natuligt.
    Nu har ju mitt bldovärde sjunkit från 140 till 128 och kanske fortsätter sjunka, men det är ju först DÅ som man borde ta tablett ju.... Galet!

För vad kan hända om det helt plötsligt nu blir för lågt? Det drabbar väl mest mig och inte bebisen?
    128 är ju jättebra! Konstigt att hon ville att du skulle äta 4 tabletter om dagen. Jag behöver bara äta en tablett om dagen och då brukar mitt värde ligga runt 100. Det är ju bättre om de håller koll på värdet och sen börjar du äta tabletter OM du behöver. Rigga upp med blodpudding och broccoli  (om du äter sånt) istället medan värdena är så bra. Själv är jag vegetarian (med undantag för fisk) så jag måste i stort sett ta tabletter då jag inte får upp värdet tillräckligt genom kosten. 
  • acure
    mallanis skrev 2011-01-14 14:52:47 följande:
    du med, =) vi är tom några i tråden som har det! Fast läste idag att ca 1 milj svenskar har RLL.... Prova mjölken tycker det hjälper!

Ja jag funderar på att ta järntabletterna på em någon gång man ska ju helst inte ta dem i samband med mat och inte med mjölk och så dricker jag ett stort glas juice (c-vitaminen) som ska göra att järn upptaget blir optimalt.
    Duktig du är som tar tabletten utan mat. Jag blir helt förstörd i magen om jag gör det. Försöker dock att inte dricka mjölk till lunchen utan ett glas juice istället så hoppas jag att nånting blir rätt ändå. haha
  • acure

En fråga om råd: hade ju svampinfektion kring jul och behandlade med canesten, en vaginaltablett plus salva. Efter två veckor kom besvären tillbaka och jag valde då att smörja med enbart salvan, som jag hade kvar, i tre dagar, blev bättre med en gång. Nu är det tillbaka igen och jag blir vansinnig. Kan inte sova för det kliar så förbannat. Frågade Bm i torsdags och hon sa att två ggr kan jag behandla själv, sen får vi titta på någon annan lösning, pensla med något som jag inte förstod vad hon menade. Vad hade ni gjort tjejer? Jag här fortfarande canesten salva kvar och är så frestad att använda den men vet inte om det då räknas som en tredje behandling och att det i så fall är farligt för bebisen. Vill inte experimentera själv ifall det skulle hända något med paret därinne. Har provat med fil men det lindrar bara en stund, blir inte bättre liksom. Jag har mineralvatten hemma men med citronsmak, kan jag prova det ändå eller måste det vara naturellt? Hjälp mig med era kloka ord! Är desperat! Haha. :)

• acure

Mellanis: tänker på dig och håller tummarna att allt är bra. Jag kände inte bebisen varje dag runt v.20 utan det gick i perioder, vissa dagar massor och andra ingenting. Det är säkert som flera redan sagt, den ligger och sparkar mot ryggen istället. Kram på dig.

• acure

Smålandsjänta: vilken härlig shoppingdag du haft! Låter superkul! Imorgon vecka 34, Weehoo! Gå inte ut för hårt bara så du sliter ut dig! :)

• acure

Mabaja: tack snälla! Själv tycker jag att den ser ut som en ölmage, haha, iallafall senaste veckan. Tror att bebisen håller på att fixera sig lite så magen byter form. Hehe. Din mage tycker jag var så fin hela tiden. Rund och brunbränd!

• acure

På väg: fy sådär får det bara inte gå till. Skadestånd är bara förnamnet! En Lex Maria måste det bli av det här. Stor kram på dig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma