Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-09-29 09:34:05 följande:
    Sofy: Min trötthet försvann för ett par veckor sen, typ 35-36! :) Nu är den tillbaka av annat slag, dvs jag är vaken halva nätterna pga kraftiga förvärkar.

Pancakes: ÅK på din resa! Jag var till Egypten när jag var i v 25-27... Åkte på magsjuka andra dagen och var riktigt dålig i tre veckor men bebisen lever och har BF imorgon!

Ego: Det som händer här är väldiga förvärkar halva nätterna och halva eftermiddagarna.... Men så dör det ut och jag blir besviken. Vill ju att det ska dra igång nån gång! :) Får sikta in mig på en oktoberbebis istället! Ska nu iväg och jobba min näst sista dag på tre månader! Tjohoo!
    Oj, jobbar du fortfarande? Tappert! Hoppas det drar igång snart för dig! Superspännande!!! Är du nervös?

Tack för stödet! Jag är nog försiktig med vad jag äter och kör med handsprit och sånt. Men det gör man ju alltid när man reser så det är ingen större skillnad. Det finns flera olika restauranger på hotellet bla en sushibar och den kanske jag ska hålla mig ifrån. Sen ska man väl vara lite försiktig med att sola, eller hur? Eller är det först senare i graviditeten som det är känsligt med pigmentfläckar och sånt?
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-29 12:49:07 följande:
    Ja, precis. Så summa summarum, hjärtaktivitet + foster i rätt storlek minskar risken för MF/MA radikalt, medan hjärtaktivitet + för litet foster KAN gå fel, då får man nog inte lika låg % på risken för de. Nu när jag va på sjukan för illamående i fredas så va ju pyret 26 mm, vilket motsvarade 9+3, och jag va då i 9+2. Så min lilla teletubbie växer ju på sig exakt som den ska o har gjort redan från början vilket är skönt! Då sa hon att risken är nästintill obefintlig nu att ngt kommer gå fel. (Även om de självklart KAN göra de för mig också!!) Men de finns ju även de fall där fostret är "för litet" men de ändå går bra, då de är svårt o mäta alltför tidigt. De e väl ganska många i tråden där de diffat på deras små men som ändå är mer än halvvägs nu ;) Gud va ja skriver haha! Jaja! :D
    Ok, det låter ju vettigt. Bara att hålla ut fyra veckor tills jag får göra VUL. Vet inte hur jag ska få tiden att gå..
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-09-29 13:30:09 följande:
    Jag har mått näst intill superbra hela graviditeten och är nu i v 27, så häng inte upp dig på avsaknaden av symptom, det kan går hur bra som helst ändå.
    Kram
    Skönt att höra! Man vill ju så gärna känna sg gravid och det är svårt att ta in det när man mår som vanligt.
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 18:58:53 följande:
    Hemma igen! är nog världens lyckligaste just nu!

Bebisen ville iof inte så gärna visa upp dig på bild så riktigt dåliga kort fick vi bara med oss hem!
    Men vad gör det när vi fått veta att allt är bra och bf stämmer på dagen:)
    Han låg där och tränade på fingerfärdighet och sparkade glatt mot oss helt fantastiskt var det!

Nu som fått veta kön, sa de något om hur säkra de va på könet? Vi fick veta att det är en pojke till 90% men de andra 10% då?

Lägger snart in en bild, inget bra men jag vill skryta lite ändå
    Grattis, så otroligt underbart! En liten pojke :)

Åh, vad avis jag är! Vill också vara långt gången!!! Går in i vecka 6 imorn...fyra veckor tills jag får veta om den lever eller inte. Vill veta NU. Man får väl försöka vara lite positiv och tänka att man är gravid tills motsatsen bevisats, så är det bara!
  • Pancakes

Suck, dessa flytningar...jag tror att det blöder hela tiden för det känns typ blött i trosorna, men det är bara flytningar. Ska det vara så här? Nån mer som haft så?

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-30 11:03:28 följande:
    Det hade jag med. Jag har normalt sett inte alls mycket flytningar. En dag på morgonen när jag kom till jobbet så fick jag en rejäl flytning kändes alldeles dyngsurt. Kände att nu är det kört och fick panik. Gick in på toaletten och fick se att det enbart var en flytning och inget blod. Fick mig några sådana innan jag accepterarade det och fattade att det bara var flytningar och slutade få panik.
    Skönt att höra! inbillar mig missfall hela tiden eftersom det känns "blött" då och då i kombination med nåt mensvärksliknande och nån stickande känsla i underlivet, precis som det kan kännas vid missfall. Du som jobbar med sånt, varför får man dessa flytningar? Är nyfiken.. Vid ägglossning kan jag förstå men var kommer de ifrån nu?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-30 11:28:53 följande:
    Förresten, är det någon mer än jag som är rädd?

just nu är jag rädd för att jag är så tråkig som bara ligger hemma och mår dåligt, gör inget kul med sambon, och ser hemsk ut, känner mig inte fin nånstans och dessutom går jag bara runt i mysbrallor typ. Hyn har blitt skitful och jag mår allmänt dåligt, faktiskt.
    Vi som hade så skoj innan med massa resor och massa annat, nu är det inget av det.

är så rädd att detta ska fortsätta, och även fortsätta när vi fått barn- kommer vårt roliga liv ta slut nu?
    Tror du inte det blir bättre när du passerat vecka 12 och när illamåendet avtar? Nu är du både orolig och mår superilla, inte så konstigt att du inte är ditt mest snygga och glada jag! Snart mår du bättre, har en fin liten mage och går runt i snygga tunikor och klänningar :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-30 12:17:15 följande:
    Snabbt ego inlägg:  Jag har  fått tid för VUL om två veckor på dag 6+3! Utan att behöva tjata Är så glad!!!!
    Åh, vad kul! Det är ju snart ju!

Jag har bokat privat om tre veckor. Det kostar men det är det värt! Hoppas allt står bra till med båda våra små!
  • Pancakes

Grattis till bilden Sofy! Underbart! Blir glad för din skull :)

• Pancakes

Sofy, vad hände? Åkte du in?

Mabaja, trist att ni blev osams men stå på dig! Klart han ska städa karln! Ännu mer svinstia lär det väl bli när bebisen kommer så det kan väl vara skönt att ha lite fint innan :)

Ego: Är lite gladare idag. Det börjar sakta sjunka in att "mensvärken" jag känner är naturlig och ska försöka sluta oroa mig för att det är missfall. hade det varit missfall borde det ju börjat blöda nu eftersom jag haft så här i flera dagar. Ska försöka slappna av och har en lugn och mysig helg. Satt precis och tänkte att det ska bli gott med ett glas fredagsvin sen...men icke! Glad Har nog inte fattat än riktigt..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma