Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Jo jag fick papper med mig men där står inget om vikten, det var samma som gjorde KUBen på mig men på KUB mätte hon bara längden! Nu blev jag orolig för att hon inte gjort sitt jobb...

Kanske ska klaga till min BM? Vill ju oxå veta vikten på min bebis! På mitt papper står det: bf 5 mars, 17+3, normal hjärtaktivitet, normala fosterrörelser, normal mängd fostervatten, moderkakan högt i framvägg, organbedömning utan anmärkning, BPD:40.5, och FL:24. Står iof det mesta förutom vikten, men den verkar det ju som om de ska kolla oxå!

Röntgen: tack gulliga du för dina länkar, har själv suttit och kollat runt på de flesta sidorna jag hittat så jag får nog vara nöjd med UL som hon gjorde på mig! Blev bara så förvånad av att min vän hade varit på samma stämle som jag och då hade de mätt allt och hon fick veta vikt och sånnt. Edter vad jag läst så är allt bra och jag ska vara glad att jag har en fin liten lille i magen! TACK för att du hjälpte till att lugna mig!

Röntgen: återstår att se om det blir TUL för mig, här i sthlm gör det bara RUL sen får man vara nöjd... Om BM imte tycker att jag ska på något mer UL så kommer jag iof boka 3d privat tror jag... Just nu vill jag oxå bo i Malmö för att få TUL!!!

Vet någon hur det ligger till med magsjuka när man är gravid? Jag blev ju magsjuk i domenikanska och låg 1 dygn men jag har varit riktigt dålig i magen VARJE dag efter det! Ringde. Min vårdcentral och hon hade inga tider, så jag frågade om det kunde vara farligt för bebisen och hon sa att om det i vissa fall kan vara farligt! Fick iaf läkartid på en annan vårdcentral, där jag träffade en läkare som sa att det inte alls är farligt för bebisen! Ska lämna bajs prov bara för att kolla.... Googlade lite med blir ju inte klokare för det! Vi har ju blivade ssk och färdiga ssk i tråden så jag kastar ut min fråga ( även ni som inte är ssk får gärna säga vad ni vet!

Röntgen: åter igen tack! Blev så orolig efter att ha pratat med sjuksköterskan i morse, men känns bättre att lyssna på läkaren! Hur mår du nu förresten? Är det bättre?

Mabaja: ja din bebis verkar ju må bra och trivas idag är det exakt tre veckor sedan det började och det kunde hålla på i två veckor till! Fick stoppande utskrivet och prov som ska tas i helgen men mest bara för att utesluta att det inte är något farligt som läkaren sa! Nu sitter jag på tåget ner till småland så till helgen ska släkten få veta!

Röntgen: verkligen fullt upp hör jag! Stå på dig och går inte "fulingen" fram så försök igen! Jag ska oxå försäka få hp på mitt jobb, gruppbostad MEN alla klarar sig så bra själva så det är lite osäkert... Försöka kan man alltid göra!

Pancakes: Ultraljudsbarmoskorna i liljeholmen har jag gjort både KUB och RUL på, härlig miljö och fin stämning. Men gör de VUL? Bokar man knte vanligt UL och OM dom inte kan se då så blir det VUL? Från v 8 har jag hör att de gör vanliga UL på magen! Vem ska du går till där?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma