Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Jag vill ju omte ta tabletter om jag verkligen inte måste och då blir det postafen bara. Jag vet det ska inte vara farligt för bebisen men jag kan ändå inte ta dom med gott samvete för att jag vet ju att det går över till honom ändå! Famåt 16-tiden brukar jag kunna äta och får behålla det så då brular jag äta varannan timme, sen försöker jag småäta under dagen men det är svårt när det ta emot så...

Sofy! Vilken underbart söt lite krabat du har i magen! visst är det härligt att se att de ändå är så välutvecklade så passens tidigt! Blev het chockad över att vi såg näsa och allt på KUBBEN i v 12, riktigt häftigt! GRATTIS!

Är ledig idag och hela förmiddagen har jag suttit surfat runt på barnkläder på alla möjliga sidor... blir helt tokig! VILL JU KÖPA ALLT REDAN! Vi har ju lite kläder från när vi var i New York men nu vet jag ju att det är pojkkläder jag ska kolla efter, innan va det svårare när vi bara trodde på en kille...

Vilken storlek ska man köpa? 56 i det mesta men behöver man inte något i 50?? jag har ju noll koll!

Och storlek i strumpor??

Och mössor??

rena rama djungeln ju!! någon som vill hjälpa mig?

Mamma till W skrev 2010-10-01 12:28:07 följande:
    Jag har köpt "babystrumpor"... Sen två hjälmmössor och två utan knytning, sen har jag en vintermössa som man kan ha över de andra mössorna. Jag har tre dressar i stl 50, resten i 56, 62 osv. Köpte en overall i 56 att ha nu på hösten, 62 i vinter och 68 i vår.. :) Så jag är garderad.
    oj jäklar vad du har handlat! våran kommer förhoopningsvis i mars så jag räkna bara med en overall och en tjock mössa, men man vill ju varken köpa för litet eller för stort och det är ju så svårt att veta hur stor bebis kommer att bli!

Babystrumpor? när jag kolla på nätet finns det 10/12 och 13/15... är 10/12 för litet?

40/42 i mössa kan det passa när den är nyfödd?
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:37:30 följande:
    en fråga, tycker ni det är för tidigt att berätta för närmsta familjen i v 9+4?
    vi berättade för de vi kände att vi behövde stöd utav ifall det skulle gå fel igen, så de fick veta med en gång.

Det är helt upp til en själv när ni vill berätta!

Dock är det fortfarande bara de närmaste som vet om det v 18 men nästa helg blir det nog de flesta som får veta..  går in i v 20 då, bättre sent än aldrig!
    Mamma till W skrev 2010-10-01 12:58:06 följande:
    Jag har garderat mig att överleva nästan hela vintern utan att behöva storhandla bebiskläder! :) och eftersom min kommer vilken dag som helst har jag räknat ut att det går nog åt några overaller i vinter. :) Jag tror att mina babystrumpor är 10/12, köpte de som finns på lindex iaf.
    okej, känns nog skönt att ha det mesta klart innan den kommer! För nu är det dax för dig tycker jag! "spring" lite extra i trappor nu!

oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!

röntgen: låter inget vidare med dig! tur ändå att de vet vad det är så att det inte är blindtarmen eller något ännu värre, men låter sjukt jobbigt ändå! du får ligga ner mest hela tiden nu då;)

Mabaja: nu hoppas jag verkligen att din lilla (kanske håller på att bli stora? ) vill titta ut!

happiness: hoppas du får hjälp och att de hittar vart du får dina utslag från! inte roligt att få massa olika krämpor som gör att man inte kan njuta fullt ut av graviditeten!

KRAM till er alla och till alla som behöver en kram just nu!

jodå här är det bara bra, lite slut efter en helgs arbete men jag har ikväll kvar så ännu får jag inte vila!

Min huvudvärk börjar ge med sig och det är inte varje dag längre och inte alls lika intensiv så det var säkert hormoner eller något.. Illamåendet börjar nog bli lite bättre oxå så nu har jag fått behälla frukosten i flera mornar
    Magen börjar oxå växa sig större och jag NJUTER! känner bebisen flera gånger om dagen, dock inte utanpå ännu men det kommer nog det oxå! Älskar att vara gravid

Jag pratade med en kompis idag om mitt RUL och vad de mätte och sånnt, på min bebis mätte hon bara lårbenet och huvudet, vilket hon mena är helt fel och att det ska mäta ALLT! Hur har de mätt på er? Jag såg ju hur hon kollade igenom hela kroppen och så att systemet fungerade med att dricka och kissa men har hon nu mätt för lite och missat IFALL det är något fel!?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma