• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2010-08-07 11:51:55 följande:

Mabaja: Haha. Ja han kommer bli lycklig men vill inte ge honom förhoppningar om allt är tillbaka som vanligt imorn!
    Så, du jobbar också mycket?? Jag måste bromsa mig själv hela tiden. Vissa veckor är jag schemalagd 50 timmar och så blir det mer ändå och jag vet inte vad du jobbar med men mitt jobb är sjuk fysiskt. Jag går, står och springer runt kanske 80% av dagarna. Någon gång varje dag rinner det svett om mig, fräscht. Helt sjuk. Känns så där. Jag säger till dig som många kollegor säger till mig: "ta det lugnt nu, det finns inget viktigare än familjen och bebisen". Sen gillar ju jag att ha att göra och tar gärna på mig lite mer än alla andra men man inser ju att de har rätt. Försöker alltid ta en halvtimma hemma och ligga helt stilla för mig själv ochklappa på magen och be om ursäkt för mitt tempo. Haha. Men om det är MIN kotte så gillar han tempo.

Jag kan bara ha en av ringarna så just nu kör jag bara vigselringen. Har jag båda blir det för brett och då får jag inget blod till fingret. Haha.

Jag har varit uppe i Dalarna denna vecka med tjejen jag är asse åt och då jag åkte själv blev det många timmars arbete. 24 timmar ansvar per dygn men får inte betalt alla timmarna. Men 70 slutade det på åtminstone. Min brukares föräldrar vill att jag slutar jobba heltid, men jag tycker det är kul och kör på. Som tack för att jag tog med henne upp och körde ett race nu i veckan är jag ledig på måndag, med fullt betalt. De tycker att jag måste vila efter den här intensiva veckan.

Både jag och min man har nu suttit här i soffan och känt på bebissparkar! som min man säger "sparkar du på pappis, du får sparka på pappis. snart får du komma ut och då är det inte lika trångt längre". Han är så söt!
    Jag kan inte ha någon av ringarna! och då är båda för stora i vanliga fall. Vintertid tappar jag mina ringar. :) Eller förlovningsringen tappade jag flera ggr förra året så vigselringen lär ju glida fortare i vinter då den är större fast den är i samma storlek. haha.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-08-07 12:37:50 följande:
    Bjornis...hahahahahaa...min make hade nog uppskattat om jag fått det symtomet också. Men tyvärr är det inte så här. ahhahaaaa..

Mabaja: Det var i den positionen bebisen låg hela tiden och inte ville vända på sig. Den vred dock på huvudet många gånger för att posera framför oss. Så min bebis är verkligen inte skygg.

Usch för att jobba så mycket flickor! Jag jobbar enbart 40 h veckor och det räcker gott för mig! Men nu njuter av fulla muggar av mina två veckor som har gått och ännu en vecka semester till innan det är dags att börja jobba igen.

Han sjöng jättefint! På vårat bröllop, gifte oss nästan för precis ett år sen, så sjöng en kompis till mig Kent "utan dina andetag". Jag fullkomligt älskar den låten!!!
    Haha och vår bebis vägrade ligga på annat vis än huvudet mot min ryggrad och rumpan mot naveln. 

Vi hade "ännu doftar kärlek" med Marie Fredriksson och "save the last dance for me" med Dolly Parton på vårt bröllop. och vi fick en film förra veckan från bröllopet så hela vigseln är med och snuttar från festen efteråt. GULD värt!
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 09:25:56 följande:
    visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!
    Jag hade bruna, röda och rosa flytningar i vecka 4-8... Sen fick jag en blödning i vecka 14 och bruna flytningar på min bröllopsdag i vecka 21 och bebisen lever. Jag är i vecka 33 nu! Det finns hopp! Men ÅK IN! Boka inte tid utan åk till gynakuten direkt så du får svar på en gång!
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2010-08-09 11:08:34 följande:
    Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka mensen/blev gravida?
    Mensen kom fyra veckor efter skrapningen. Och blev gravid på tredje försöket.
  • Mabaja

Angående flytningar. Jag har MASSOR! Har blivit så mycket att jag nu måste ha trosskydd på mig. När jag upptäckte att det var mycket trodde jag att jag kissade på mig för var alldeles blöt på insidan av låren. Så nu är det trosskydd ALLTID, dock luktar det ju inte lika gott eftersom det stänger in...

Det kommer gå bra för er "nygravida". Inga fler mf eller ma! De är bannlysta i den här tråden!

• Mabaja
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 17:39:44 följande:
    Haha som mig då men flytningar hade jag då jag fick ett + det har jag fortfarande varje dag har jag trosskydd
    Jag hade också mycket flytningar i början. Sen upphörde de i ca 10 veckor för att sen gå runt och ha en vit sjö i trosorna. Inte riktigt fräscht kanske! HAHA. Men vad gör man, jo trosskydd är räddningen och rena drömmen! :D
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-09 18:03:04 följande:
    Ja, vi oroar och nojjar oss. Inte så konstigt eg med tanke på vad vi alla gått igenom. Den där sköna naiviteten att allt kommer att gå bra finns liksom inte längre. Jag har inte slutat vara konstant orolig förrän ca 2 veckor sedan när magen började synas (v17) och nu förra veckan efter RUL, så mf/ma sätter helt klart sina spår....
    jag tror att de flesta börjar slappna av när man kan känna sparkarna! och när man är orolig att man buffar lite på magen och så får man lite sparkar tillbaka! Det var först då jag slappnade av! :) (men så blödde jag ju även lite på vår bröllopsdag i vecka 21)
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-09 21:02:24 följande:
    fick ett spel nyss och bara tog bölade...
    Jag kände mig verkligen liten. Grät som om jag tappat min docka och den gick verkligen inte att få tag på igen.
    Känner mig så utsatt. varför kan det aldrig få gå bra? jag kommer aldrig klara av ett 4 missfall, det gör jag verkligen inte.. Det kommer ta kol på mig direkt.. Kan lika gärna ringa psyk redan nu och förvarna dom om att jag kanske kommer om jag får ett missfall.. Precis så känner jag..
    Varför vill det sig inte som jag vill?
    hoppas ni inte tycker jag är ivägen och bara nojjar.
    Varför tror du att du ska få ett fjärde missfall? Allt har ju sett bra ut hittills?
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-09 21:07:10 följande:
    ja jag vet att de har sagt det. men min tanke är ju att missfallet inte riktigt startat än utan att detta bara är en förvarning...
    Men den domen får jag ju på onsdag...
    flytningarna kommer och går...
    Men flytningar är inte ett tecken på missfall! Då skulle jag haft 17 missfall om dagen bara i denna graviditet. Trodde att vattnet gick för några veckor sen, men det var ju "bara" en flod av flytningar.
  • Mabaja
    Toksnippa: Underbart att det gick så bra på rul! Kul!

Idag är nog en riktig "lyckodag" för mig. Ringde fk om föräldrapenningen för att fråga om min inkomst skulle räknas på det jag tjänat tidigare dvs innan jag började plugga eller om den ska räknas utifrån det jag tjänar idag. Hon berättade för mig att det var vad man tjänade 180 dagar före bf som gällde och jag gick upp på heltid 182 dagar före bf. Förstår ni vilken tur jag har? Min föräldrapenning kommer beräknas utifrån det jag tjänar idag! Helt underbart. Innan jag började plugga hade jag ca 16500 före skatt och nu närmare 22000, det blir liiite skillnad i plånboken. Och går  min man upp och jobbar på ackord får vi ut mer eller lika mycket som idag med två heltider. Idag är min dag! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma