• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Välkommen Sofy!!! Håller tummarna, det här är en positiv tråd där alla mf/ma/x osv är bannlysta!

Färnevik: Det är precis så jag och min bm kommit överens om, att jag ska väga mig hemma och uppdatera viktökningen men inte nödvändigtvis siffrorna. Jag blev verkligen helt ställd när hon tvingade upp mig på vågen för det var inte vad vi kommit överens om! Så ska ta en diskussion med min bm och berätta att det inte är några 10 kg det handlar om utan att verkliga viktökningen faktiskt är 5.5 kg. för mig är det väldigt viktigt att det är rätt eftersom jag kämpat sååå för att hålla vikten nere. Har ju tom. gått ner 1.5 kg senaste 2 veckorna.

Jag har ju fortfarande vissa problem, men är stolt över att jag inte stoppat fingrarna i halsen sen november. Däremot när det blir såna här dagar så kommer det oftast av sig själv. anorexi och bulimi går ju gärna hand i hand och även jag hade tendenser till anorexi även om jag inte hade koll på vikten (fanns ingen våg i min fosterfamilj som fungerade). Däremot så hoppade jag över frukost och lunch och middagen spydde jag upp... Jag fick först lite kontroll på det hela när jag gick upp i vikt och hamnade på bmi på ca 26. Nu hade jag ett på 30 men det beror mycket pga muskler så hade jag inte varit så pass tränad så hade jag inte vägt så mycket heller.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-16 23:00:58 följande:
    förresten, e de nåra här som haft massa molvärk i början? ja har haft de flera dagar nu o även "trött" i svanken liksom, spänner o kännner mig svullen. tror hela tiden de ska börja blöda :( hemska tankar!!
    Det är ju fullt normalt att ha mycket molvärk i början iom att livmodern växer så det knakar! :) Jag hade det och tror att många i tråden hade det. :)

Det SKA gå bra för dig nu! Vi är en positiv tråd! :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-17 19:15:41 följande:
    Hej tjejer. Har läst alla härliga inlägg. Är tjock, mätt, gasig och förkyld i hela huvudet. Lovar att bli bättre på att kommentera när jag mår lite bättre. Kram på er alla!
    Krya på dig!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-18 18:26:51 följande:
    Haha, jaa.. min MF läkare sa igår att jag skulle inta viloläge tills efter vi sett hjärtaktivitet, o sen fortsätta ta de väldigt lugnt. De känns bra! Jag har bakåtvänd livmoder, kan de ha ngt me att ja känner av svanken också?! Har liksom som spänningar runt hela magen o svanken. Inge skönt alls!

Jaa, och jag som e så dålig allmänt på o äta. Frukost har ja aldrig i mitt liv ätit liksom, utan äter när ja e hungrig. Men får ta de stegvis de där me käket o äta lite och ofta så jag vänjer mig.

Tack för tipsen också ang järntillskott, då ska ja komma ihåg de ;)

KRAM!
    jag har haft svårt för frukost... men nu MÅSTE jag, annars blir jag kräkfärdig. Går inte att hoppa över frukosten för då vill jag bara krama toastolen. :)
  • Mabaja
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-08-19 12:37:33 följande:
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
    Okej, vad skönt att höra att man inte är ensam. Hoppas det inte kommer mer blod nu bara, verkar mest vara brun flytning nu. Får testa varje dag och kolla att hormonerna ökar. Men på något sätt känner jag mig lugn. Det känns som om det kommer gå bra den här gången.
    Vad häftigt att du är i vecka 35 nu! Snart dags då! Super-spännande!!!!
    Nej du är verkligen inte ensam! Jag blödde till och från fram tom. v. 21. Sista gången jag hittade spår av blod i trosorna var vår bröllopsdag! och än sparkar det och har sig på insidan. :)

Det kommer gå bra det här, den här tråden är här för att stanna med positiva vibbar och resultat!
  • Mabaja

Hej tjejer
    Nu är jag tillbaka från vår lilla tripp till Öland.

Först vill jag beklaga det som hänt dig Daniela....

Sen kanske nån vill ta bort hennes datum? för på onsdag är det ju som senast kört?

Läst igenom tråden, och det var itne lite! Vi har börjat tro på en bebis nu på slutet. Vi har känt sparkar och försökt övertyga varandra om "att det här kommer gå vägen", men först nu som jag börjar tro på att jag ska få en bebis. Sen är jag inte säker på att den stannar kvar då jag har en bror som blev 10 timmar och en syster som blev 2 månader. Men är i vecka 35 så det närmar sig sakta men säkert!

• Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-22 18:09:39 följande:
    välkommen tillbaka :)
    Hoppas du haft det underbart på Öland..
    Klart du ska få dig en bebis, helt underbart och snart är det också... såå avis..
    Jo vi hade trevligt på Öland. Enda negativa var bordssällskapet igår på bröllopsmiddagen vi var på. Var en väääldigt höggravid som ajg inte orkade lyssna på. Hon satt typ och förlossningsflåsa vid bordet och alla frågade henne om hon hade värkar, men nej då utan det var bara att bebisen rörde på sig. Så jag blev less på henne (hade då suttit i tre timmar och bara lyssnat på hennes graviditet, krämpor, vätskefyllda fötter, osv osv) så frågade när hon var beräknad och visade sig ligga två veckor före mig. När jag sa att jag fortfarande jobbar 100% och sen gjort 6 ul och har lite olika datum att välja mellan så vägrade hon prata med mig. Hon var inte så himla höggravid när jag sitter bredvid och är precis lika mycket höggravid som henne,. haha. Senare på kvällen stod jag på dansgolvet och dansade vals och sen lite annat och hon satt där som en strandad val. haha.

Jag tyckte att det var roligt för hon trodde verkligen att hon var nära förlossningen och så är jag bara nån vecka efter och skyltade inte med det. okej min mage är stor men jag gör allt som vanligt fortfarande! :)

och tack förresten! :) Borta bra men hemma bäst!
  • Mabaja

Odd: Ett andningslarm står på inköpslistan över vad vi ska köpa. Ska först ta hem vagnen och betala den, vilket vi ska göra i veckan!

Lallan: Alltså jag fördömer inte gravidkrämpor, eftersom jag har en del själv! Utan jag fick helt enkelt nog när hon suttit och pratat om sig själv i 3.5-4 timmar och framhävt hur jobbigt hon hade det, och inte en fråga till någon annan utan hela tiden framhävt sig själv. Jag är en sån som inte orkar med egotrippade människor. Jag kan ju dra upp min foglossning, men hur intressant är det för övriga sällskapet att lyssna på? :) Eller att jag spydde till vecka 29. :)

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-23 11:16:28 följande:
    godmorgon...

inget blod under natten heller.. o inge blod när ja kissade för en stund sen.. men jag e på nålar, vågar knappt gå på toa, vill inte se blod! varför kom de bara sådär utan förvarning? ja gjorde ingenting speciellt.. brösten ömmar fortfarande o ja e smått illamående, de kan dock bero på nervositet kanske.

2 dgr till VUL o ja vet inte hur ja ska palla om de kommer mer blod..

kan de bero på proggisarna?! kan man bli ir
    du är väl tidigt gången? Typ kring bim eller strax efter? Det kan vara att din kropp inte förstått att du är gravid utan "mensen" kommer som vanligt... Jag började ju blöda på dag 28... och sen blödde jag av och till till vecka 9.. därefter vecka 14 och sen sista gången i vecka 21.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma