acure skrev 2010-07-19 14:57:59 följande:
Idag går jag in i vecka 8 (7+0) och känner mig hemskt trött, har växtvärk, molvärk i ryggen, en massa fula finnar och blir mot eftermiddagen/kvällen ganska illamående. Är inte direkt sugen på mat överhuvudtaget men äta måste man ju.
Ännu har jag inte kräkts någonting. Är det vanligt att kräkas under graviditeten, eller kan man bara vara illamående utan kräkningar? Blir så orolig, när jag inte kräks, att nåt är fel. Samtidigt är det ju väldigt skönt att inte kräkas så jag ska väl vara nöjd med det. Eller så kommer det med besked när semestern börjar på torsdag så jag inte får njuta någonting av min ledighet, haha. Så himla jobbigt att alla graviditeter är individuella, man vill liksom ha ett slags mönster att följa så man kan hålla koll på egen hand...
Tänkte bara att jag skulle höra med tråden hur det var för er såhär i början av graviditeten, kräktes ni allihop? Är det någon som inte kräktes någonting?
Det är självklart att du kan må illa utan att spy när du är gravid! Alla graviditeter är olika. Vissa mår illa, andra spyr och en tredje känner ingenting. Sluta oroa dig! Det är precis som det ska! :) Var glad så länge du slipper spy!
Jag började spy i vecka 7, eller 5+6 om jag ska vara helt ärlig. Sen spydde jag dagligen
t.om. vecka 18. Därefter har jag spytt lite sporadiskt, nu senast i vecka 28 pga värmen! I Egypten spydde jag 7 ggr en och samma dag pga värme och åksjuka, alla gånger i en varm buss och sen även när vi åkte i flyget hem!