Plus igen efter mf/ma
Happiness skrev 2010-07-21 22:25:23 följande:
Mabaja: Menar du asiat-tjejen eller den unga rödhåriga? Tycker som hon asiat-tjejen som aldrig fick någon mat. Stackarn! Detta är ju en engelsk serie och jag lovar så här går det inte till på förlossningen i Sverige. Såg du förra avsnittet...en BM där var en sån där rikig kärring-ragata. Skit taskig mot hon som födde. Det gillar jag inte. Men som sagt det går inte riktigt till så här i Sverige. Kulturen skiljer sig faktiskt även om vi inte ligger så långt ifrån varann Sen tycker jag den rödhårigas mamma var helfläng...säga till sin dotter att hon skämmer ut sig när hon håller på att dö av skräck och smärta...bara för att hon skriker. Då skulle hennes morsa hört mig. Hade någon sagt så till mig när jag födde barn hade jag baske mig kastat ut vederbörande genom fönstret från åttonde våningen.
Nej jag kommer inte ha min mamma med, hon ligger död och begravd sen ett år tillbaka. Däremot vet jag att min mans föräldrar kommer klättra på väggarna i väntan på sitt barnbarn! HAHA.
Min man har redan börjat fundera över hur det kommer bli när det är dags att åka till förlossningen! Två månader i förväg. "hur gör jag med jobbet, när ska jag prata med dem". Han jobbar som målare och är ute hos hyresgäster. Han är så söt. Och sen bara vetskapen om att vi har en timme till ackis gör honom än mer nervös. och jag säger bara att vi märker nog när det är dags, varför oroa sig två månader i förväg? :)