Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2011-02-18 11:53:02 följande:
    Kan även rekommendera min egen barnkammarbok. Som är en rolig och bra fylla-i bok om bebis. Sen finns det ju även andra böcker som jag själv skulle vilja ha. Det är farmor och farfars bok och mormor och morfarsbok. Om dem och deras uppväxt och så...en sån hade jag gärna haft från mina mor-farföräldrar.
    Jag har en fyll-i-bok som kommer ifrån karleksforklaring.se den är från v.4 med frågor som man fyller i. Köpte den före förra graviditeten men hann bara fylla i2 sidor innan MA och det med blyerts.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 11:54:23 följande:
    Tegelbo: Jag ska in på tisdag och kolla VUL. Hur långt har du gått? Har du funderat på att ta ett VUL?

Jag har 2 tester kvar så det blir test imorgon och på måndag.
    Åhh vad skönt att du fick så snart, inte så långt kvar till tisdag, men förstår om det känns som en evighet för dig när man är orolig och vill veta NUUU.

Jag är i v.4+5 idag och går in i v.5+0 på söndag. Ska ringa nästa vecka och boka tid för VUL och MVC jag har inte vågat denna vecka och deras telefontider har inte riktigt passat med mina tider denna vecka, men nästa vecka ska jag ringa.

Hur ser testen ut då vännen? Får se om det blir några test för mig idag, det har blivit miss med utbetalningen av mina pengar jag skulle få idag så jag får ev bara lite till mat och då har jag inte räd med tester, irriterande när man planerat och längtat att få testa igen.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-18 11:54:51 följande:
    Fyfan vilken jävla morgon. Hade massor av SD igår o idag vaknade jag o kaskadkräktes rakt ut. Puh!

Telgebo; Jag har varit sjukt varannan vecka sen i början me diverse skit, haft hög feber o grejer också (i början + senare) och som andra sagt, håll ba koll på tempen :) Drick mycket vätska o ta det lugnt.
    Åhh fy fan vad du är med om då och kaskadkräkas låter ju inget vidare. Hur mår du nu då?

Jag ska ha koll på tempen, tempar ändå varje morgon och dricker gör jag mycket då jag är så torr i munnen och törstig hela tiden.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-18 12:00:38 följande:
    På tal om lågt immunförsvar blir det inte bättre efter förlossningen vill jag lova. När Ines var 1,5 fick jag maginfluensa. När hon var 4 v fick jag feber för att nu när hon är 8 v få förkylning. *suck* undrar när man kommer att pigga på sig och inte bli smittad av allt. Som tur är ammar jag delvis vilket jag tror är räddningen för att lilla Ines inte ska bli drabbad. Hon får låga doser av det genom bröstmjölken.
    Är det sant? Usch stackare och så ska man orka vara mamma på det också när man mår skrutt. Jag väntar ju barn i oktober, förkylningarnas tid och jag är jätteorolig för RS-virus för lilla bebisen, men samtidigt har jag svårt att föreställa mig själv i höst med en nyfödd bebis samtidigt som jag hoppas det går vägen hela graviditeten och får en liten.

Hur mår du nu då?
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-18 12:16:39 följande:
    Normal kroppstemp hos människan är mellan 36,5-37,5... sen ligger en del lågt andra högre. Det som är viktigt är att jämföra med dig själv. Vad din konstanta temperatur är.
    Jag ligger normalt mellan 36,2-36,4 och är DÄCKAD när jag närmar mig 38, min mamma är likadan... medan min syrra är i stort opåverkad uppåt 38,5... Så.. jag skulle inte säga att 37,2 är feber om du haft det som gravid nu innan du blev snuvig. Nu är kanske 37,2 din normala grundtemp. :)  Hoppas jag inte rörde till det...
    Jag har en grundtemp på 36,4 ca när jag inte är gravid så när jag har 38,5 så är jag riktigt dålig och sängliggande. Jag brukar få runt 40 grader när jag är riktig dålig såsom lunginflaamation. Nu idag och igår ligger jag på 37,2 men jag vet att man har högre kroppstemp som gravid (www.fertilityfriend.com)
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 12:21:57 följande:
    Sötfilur: Jag har testat nästan alla märken men kommer alltid tillbaka till Libero, dom är klart bäst... iaf för mig.Jag ska testa imorgon igen och på måndag (har bara 2 tester kvar).
    Det är inte kul att inte få pengar. Jag hade förväntat mig 10000 från a-kassan men fick knappt 7000... inte kul.
    Jag skulle få ca 5000 kr idag men kanske bara får 200-300 till mat för en hel helg och kanske ev måndag också. Lätt att få ihop en mat för så lite för 3-4 dagar, men jag hoppas få en utbetalning som jag kan lösa in på banken så jag kan handla det jag tänkt mig.

Måste sätta fart nu och ta mig ner på stan och jag som inte orkar ta mig ut just nu och kallt dessutom.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-18 12:25:28 följande:
    Hahah det vore lite roligt....  101010 och 111111! hahhah!
    Väntar du barn i oktober MCT? Det har jag missat helt. Då ligger vi inte så långt ifrån varandra då, Prick 2 veckor
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 12:39:56 följande:
    tjohooo nu har plutten i magen fått en pappa på papper :D
    Berätta. Är det faderskap redan innan man föder eller du kanske redan har fött? Jag har så dålig koll på er fortfarande så ni får ursäkta att jag verkar helt virrig här inne

Nu måste jag sätta fart på dagen här och ta mig ner till stan och fixa med mina pengar, grr vilket elände det ska vara då.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 12:52:55 följande:
    det är faderskapspapprerna man ska skriva på som ogift...
    man gör som man vill om man gör det innan eller efter, men tycker det är smidigast att göra det innan så man slipper ta med ett nyfött knyte...
    ok förstår. Ska sätta mig in i det hela senare när jag kommit halvvägs åtminstone.

Nu är jag klar ocj ska ner på stan, återkommer senare idag om jag har ork kvar annars hörs vi imorgon.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

LYCKA, TOTAL LYCKA, tog nyss ett CB digital. Jag hade räknat med gravid 2-3, men det står gravid 3+ så nu är jag konfunderad om jag är längre gången än vad jag tror. Det betyder att jag blev befruktad för minst 3 veckor sedan, alltså den 28 januari eller tidigare och jag har inte haft sex under hela januari förutom den 30 januari och har haft helt normal mens under hela hösten. Eller vad betyder egentligen 3+?

Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma