Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 22:15:35 följande:
    Han kommer att heta något på L eller W vikten är jag inte så 100 på men kan säga att han kommer att vara
     3,300g men han kommer att vilka komma ut v 38 så ingen övertid alls.
    Förlossningen kommer inte gå som planlagt det kommer att ta tid och du kommer att sy 2 styggn men du kommer att ha det bra efteråt och det kommer han också att ha.
    Du kommer att bli igångsatt därför kommer han att komma ut i vecka 38
    Ett namn på L eller W och en pojke, oj då. Jag tror på en flicka med ett namn som börjar på S eller E, men vi får se.

3300 g ja det vore lagom att klämma ut en så liten men varför igångsatt i v.38? Ta tid, hur lång tid då? 2 stygn låter ju iaf lovande och det hoppas jag också att det max blir.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

Nu ska jag vara tråkig ocj gå och lägga mig, är så sjukt kvällstrött så det finns inte, har gäspat sedan strax före 19 och sett klart på Let´s dance så nu är det dags att sova.

Hörs imorgon tjejer, gonatt!!

Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 08:26:04 följande:
    Kan ju lika bra visa det, jag har ändå inget bättre för mig =)

Oj testet ser skadat ut och testtrecket är väldigt svagt.

Du har ingen lust att köpa test på apoteket som typ CB eller Preg? Håller mina tummar för dig.

Godmorgon förresten. Har drömt världens konstigaste drömmar inatt, begriper inte ens var jag får allt ifrån. Någon mer som drömmer konstigt, rörigt, otäckt, ävckligt och sjukt?

ett ord dök upp i drömmarna inatt, scarsed finns det nåt som heter så på engelska så vore jag tacksam för att få veta vad det betyder.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-19 09:16:16 följande:
    Jag sov 2h på kvällen och såg ändå inte klart lets dance utan jag somnade22.45.

Idag ska jag laga gomiddag till maken. Jag var ju som inte riktigt i form på alla hjärtans dag så då tänkte jag kompensera honom idag
    Oj då då somnade du 10 min innan slutet då. Du vet vem som åkte ut? Din man kanske har sagt det

Mysigt med alla hjärtans dag middag idag Här börjar det bli sådär med mat..svårt inte mycket jag är sugen på men däremot så törstig hela tiden.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-19 09:19:06 följande:
    Jag är vansinnigt trött.. men det är är i princip mitt enda symtom med... sov på soffan igår em... la mig kvart i nio och sov till tio i åtta i morse....*död*
    Jag är också dödstrött men ändå vaknar jag kl 06 vrålpigg ligger sedan och halvsover till 07.30 och sedan måste jag bara upp och sedan försöker jag sova en stund till. Är död sedan på eftermiddagen och kvällen igen trots att jag volat hela eftermiddagen nästan.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 09:55:22 följande:
    Jag vill gärna köpa ett CB test men jag får inte pengar förrän på torsdag och då har jag ju redan varit på VUL. Så jag får vänta och se vad som händer.
    Ok, sånt är jobbigt när man vill men inte har pengar. Du kan inte låna av någon kompis, mamma syster eller så?
    Jag tycker själv att CB känns säkrare, jag har fått så missvisande streck på stickor, dvs plus på ÄL-test när jag inte haft ÄL tex och + på gravidstickor när jag inte varit det minsta gravid.. Har inte testat med stickor denna graviditet än utan bara 2 CB.

Vilken tid på tisdag ska du på VUL?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 10:05:09 följande:
    Jag ska på VUL 10.10.
    Vi har 300kr att klara oss på till torsdag. Jag är sugen på att köpa ett CB... du frestar mig!!! =)
    Hur pålitligt är det att ta ett sånt fast det inte är morgonurin?
    Inte meningen att fresta dig. CB är 98% säker och har du passerat BIM så kan du utföra testet vilken tid som helst. Jag tog mitt CB digital vid 16.30 igår och hade både ätit och druckit och kissat massor innan och det digitala plusset kom upp på 1 minut så du kan använda dagsurin, lovar

CB har en hemsida, tror det är www.clearblue.se men om du googlar och skriver Clearblue i ämnesraden kommer det upp där kan du läsa mer.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 10:05:09 följande:
    Jag ska på VUL 10.10.
    Vi har 300kr att klara oss på till torsdag. Jag är sugen på att köpa ett CB... du frestar mig!!! =)
    Hur pålitligt är det att ta ett sånt fast det inte är morgonurin?
    Skönt att det är på förmiddagen då så du slipper gå hela dagen och vänta . Hoppas på positiva besked på tisdag.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 10:50:23 följande:
    Barnmorskan kommer att kolla på din kurva och tycka att den ser större ut hon kommer att säga att hon trora att bebisen blir större så igångsättning kommer det bli då.
    Du kommer att ta för mycket lustgas och kommer att må illa.
    han kommer att åka upp lite så därför kommer det att ta dit.
    ok får se hur det blir, men sådant om igångsättning bestämmer väl inte BM utan läkare väl?
    Lustgasen skall jag hålla mig långt ifrån, avskyr att må illa Åka upp?

Tänk om det blir såhär som du skriver då kommer jag verkligen bli helt paff hur rätt du hade.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:07:24 följande:
    Nu har jag varit på apoteket och köpt CB...

Här är resultatet:

Du kunde inte hålla dig

GRATTIS gumman det där ser ju underbart ut. Lättad eller? Det tycker jag du ska vara

Blöder du fortfarande?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma