Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-02-19 17:55:31 följande:
    Jag och mannen har haft så mysigt idag. Har varit barnlediga hela dagen....Vet ni vad vi gjorde?

Vi fixade om vardagsrummet till en fotostudio med lampor och grejer. Så nu har vi tagit 200 gravidbilder. Mysigt och galet! Jag hade mejkat upp mig ordentligt och var naken...ja ni vet typ Demi Moore stuket. Satte kameran på självutlösning och så tog jag och mannen ihop. Så roligt! Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att ha "missat" ta gravid-bilder.

Tänkte photoshoppa dem lite och förstora till någon tavla. En bild var ju så himla rolig.. Kortet togs framifrån, jag håller händerna under magen, mannen håller om mina bröst, han kollar in i kameran och jag pussar han på kinden i profil.

Hojtar när de är fixade och ligger i galleriet....{#emotions_dlg.flower}
    Mysigt, själv äger jag ingen kamera så jag kan inte ens ta kort på mina positiva test och nu visar inte CB digital gravid 3+ längre, det visas ju bara i 1 dygn.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-19 18:21:38 följande:
    Vet att det finns superbilliga kameror på Tradera....där kan du fynda. Kan du inte ta ett kort med mobilen, även om det inte blir så bra kvalité. Men det är ju alltid kul att ha lite bilder på stickorna.
    Vad ligger preiset på en schyyst kamera på Tradera eller mer vad är rinligt att betala?

Jag har ingen fungerande mobil just nu men snart hoppas jag.

Vet sedan dock inte hur man överför dom bilderna från mobil och hit på den här omoderna åbäket (stationär dator med stor svart plastlåda med hårddisk)

Jo jag vill ha bilder som minnen av min graviditet både för egen del och sedan för att visa barnet när det blir äldre.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Mår så illa så, var och handlade och var nära på att spy i affären faktiskt av att se all mat, blev bara äpplen, juice, mjölk juice, jordgubbskräm och cola zero och sen hem. Drack ett glas juice och äter äpple och mår inte bra, mår illa.

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

fanv vad ledsren jag är, en killkompis som jag trodde var min kompius kallade mig flör den lilla gravid horan, fan vad ledsen jag är

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Jag pratade med min killkompis han var nere pha särbehandling på jobbet då han är invandradrare och jag gav honom förslag på var han kunde vända sig bla till vården då han mår så dåligt och inte kan sova då vräker han ur sig hur lätt tror du att det är lilla gravidhora.

Här försöker man hjälpa och får höra att man är en hora och att man får skylla sig själv att man mår illa om man särar på benen för vem som helst och blir gravid.

Skitledsen är jag nu.

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-19 18:41:37 följande:
    Happi, nu kan du se i mitt galleri. Men har bara en bild där nu
    Jag vill också se men ditt bildgalleri var tomt.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-02-19 19:10:37 följande:
    Jag hade valt en kamera med självutlösare. Alltid jobbigt att be någon fotas åt en hela tiden....modell lite större digitalkamera ingen pocket. Priset får man välja efter plånbok och smak. Ska du bara ha web-bilder så behöver du ju heller inte så många pixlar. Fundera på vilka funktioner du vill ha först och främst sen går du in och kollar alternativen. Men som sagt det är ett överflöd av kameror just nu. Tekniken går i ett rasande tempo och folk byter prylar stup i kvarten  
    Tack för tips men jag är ingen tekniknörd och helt värdeklös på vad som är bra och inte, vill nog kunna fixa papperkort också och sätta in i album eller skicka in snarare så får man hem bilder.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-19 19:27:31 följande:
    Men du..allvarligt... han framstår ju som en riktig jävla idiot och såna ska man inte lyssna på över huvudtaget. Så. Skaka av dig skiten, han är inte värd det!
    Jag bad han dra hem till sitt hemland och stanna där så ledsen blev jag och blockerade honom på msn.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

återkommer om en stund när jag mår lite bättre, fryser, ont i halsen mår illa, trött och skakar i hela kroppen pga att jag fryser och är så ledsen och arg på en jädra idiot, fy fan inte konstigt om han blir särbehandlad på jobbet om han vräker u´r sig så kränkande saker så fort han inte får dom svar han vill ha och det är väl iofs ett tydligt symtom på hur dåligt han mår, inget duger för en deprimerad person han dissade alla mina förslag vart han kunde vända sig, men kalla nån för en gravid liten hora och att jag får skylla mig själv för mitt illamående. Hur fräck kan man vara?

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:19:10 följande:
    Cola zero light  är det det du dricker ?
    Själv skippade jag alla litght produkter.
    Nej, jag köpte Coca-cola zero för att det inte innehåller koffein, men jag har inte öppnat flaskan än.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:24:31 följande:
    Fick du MA 2010 ?
    Ja, i maj 2010.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 20:54:15 följande:

Telgebo:
    Har du barn sen innan ?

Happiness:
    Den bästa tipset är att du ringer när du har värkar men att du är hemma så länge du klarar av när det känns att du inte kan längre och du har kopplat av med bad och så så kan du brja planera att åka in.
    Men sen vet man aldrig hur fort det kan gå.
    Värkar kan vara olika på alla.
    När du väl är inne så blir det kontroll och allt.
    men om du är öppen 6 cm haha ja då går det ju fort

Ja det har jag.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma