Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:12:18 följande:
    Tårarana rinner ner när jag läser detta.
    Gumman jag jobbar som usk på ett Äldreboende här i Dk och det gjorde jag i Sv med.
    Det är något jag brinner av och något jag känner i hjärtat.
    Jag vill hjälpa andra och folk i min omgivning kommer i första hand + mina barn och min mamma och pappa.
    Vill finnas där och lyssna och hålla hand.
    Och skrattar och är mer avslappnad och skojar med alla äldre så dom har roligt.
    Många ggr när jag ska göra något bara hänga upp deras tvätt stannar jag till och bara börjar att umgås som lite av privat person och bara pratar och lyssnar.
    Det glädjer som av det känner jag på.
    När jag var gravid och jobbade där när jag väntade Elias så var det många som ville hålla handen på magen.
    HAHA kommer igåg en gammla man som än idag lever så säger han alltid
    '' Är det en stor mage du har eller för många potatisar?''
    HAHA jag bara men M det är en bebis inne i magen men också massa potatisar och brunsås såklart
    Och han bara skarttade så löständerna höl på att rammla ut
    så när Elias föddes åka jag dit och hälsade på och han fick träffa honom och han bara
    ''Det var en stor potais du hade där'' och började klämma på kinden på honom

Jag ÄLSKAR att jobba som usk det är det jag är född till att hjälpa och lyssna på andra och inte bara tänka på mig själv.
    Har varit med om så mycket i mitt liv så jag vet nästan vad ni alla gått igen i livet och då har det bara nästan handlat om mig.
    Men gud vad man blir stark i hjärtat.
    Hjärta
    Vilken gullig gubbe
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:24:13 följande:
    Bm är en del som bestämmer hur det kommer att gå för dig och barnet.
    Sen kommer överläkaren att bedöma saken.
    Ok
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:24:46 följande:
    Klart jag inte kunde hålla mig =)

Jag blöder fortfarande massor och nu har det kommit några kuagulerade blodklumpar.

Det kändes ju iaf skönt att få ett så klart + på stickan, jag köpte ett 2-pack så jag har ett kvar =)

Nu längtar jag oroligt till tisdag för då får jag ju det (förhoppningsvis) svart på vitt.

Man blir ju helt knäpp av väntan, men 3 dagar ska jag nog stå ut.
    Ha ha, förlåt att jag skrattar, men jag vet hur svårt det är att hålla sig. Jag köpte ju igår och har redan lust attköpa 2 pack CB nu och testa ett CB var och varannan dag. Jag litar allra bäst på CB, visar dom positivt så är jag gravid. Tycker inte ditt CB skulle visa så starkt + om det var MF, men jag har dålig koll på hur fort det visar svagare eller negativt på CB.

Jag hade superstarkt + på CB den 3 maj, alltså i v.4+4.
    Den 12 maj var teststrecket svagare hos BM var då i v.6+1 7 dagar före mitt MA exakt. Jag påpekade det för BM att det var svagt men hon sa att det har ingen som helst betydelse men jag kände mig säker på att det var kört och det visade sig ju att fostret dött i v.4 eller v 5, troligen v.5 eftersom jag testade starkt + med CB i v.4+4.

Jag hoppas verkligen att allt ser super ut på tisdag och förstår dig att det känns som en evighet till tisdag, det tycker jag med för jag är lika nyfiken som dig och vill få veta hur allt går för dig på ditt VUL.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Marlyn: Om CB är strakare på månda samma tid som du tog testet idag som borde ju det tyda på att hormonerna ökar och då borde ju allt vara lugnt.

När hade du tänkt ta nästa test?

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:54:24 följande:
    Min kusin har tvillingar, Daniels kusiner är tvillingar (och min syster har trillingar med hjälp av hormontabletter) men det är inget vanligt alls i någon av våra släkter, men jag har också funderat på tvillingar.

Telgebo: Jag är så sjukt nyfiken. Ska be farfar passa dottern, han vet inget så jag ska skylla på att jag ska på återbesök med min näsa.

När jag blev gravid med dottern försvann mitt luktsinne nästan helt, när jag fick MF försvann det helt. Nu tycker jag att jag kan känna starka dofter som parfym. Jag längtar tills jag kan lukta bajsblöjor och Daniel... det är ju feromer som gör att man blir förälskad i en viss person (delvis).
    Nu har jag brännt bort näsans slemhinnor och det är inte alls svårt att få honom att tro att det är återbesök.
    Förstår det, bra att du har planerat vad du ska skylla på när du ska iväg och att du har ordnat barnvakt. Ska du ha din kille med dig?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:57:01 följande:
    Telgebo: Jag ska nog ta billighetstestet på måndag. CB vet jag inte när jag tar det. Man ska ju helst vänta 3 dagar innan man testar igen och det är på tisdag när jag ligger och får mitt VUL.
    Ok ska du jämföra billiga testers med dagens då?

Usch jag fryser så mycket och mår illa, jag som har tvätt tid  om 45 min, har bara lust att avboka det, men samtidigt så vet jag hur skönt det är när tvätten är klar och ligger i skåpen, men jag mår verkligen inget vidare. Har bara lust att sova.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-19 12:15:03 följande:
    Nä, jag får ju jämföra billiga tester med billiga tester.
    Jo det var så jag menade.

Vilken jädra chef att hota med sånt. Jo det är klart att hans närvbaro inte förändrar något men dt kan ju vara skönt att ha stöd om det inte går bra men det ska det göra har jag bestämt.

Jag kommer också gå själv på VUL och så, pappan till barnet verkar inte bry sig, knappt vetskap om att han ska bli pappa om allt går bra.

Nää fy vad illa jag mår.
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Nu har illamåendet kommit, klagar inte, hellre symtom på graviditet än inget alls. Jag sitter och knaprar på salta pinnar och det lindrar lite.

Så fort tvätten (4 maskiner totalt) är klar skall jag lägga mig i soffan med tjockt täcke och sova några timmar.

Behöver tips tjejer på middag idag som man kan äta med illamående, måste ju i få i mig nåt men vad?

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 14:00:32 följande:
    Telgebo grattis till illamåendet alla symtom är välkomma i början kommer jag ihåg! Mitt tips på mat när man mår illa är att äta det du är sugen på, oavsett vad det är! Vill du äta mackor i 2 veckor så gör det, helt onödigt att trycka i sig massa fisk och sånnt man mår illa av och ändå inte får behålla maten! Levde halvt på billys panpizza de första 20 veckorna och ändå gick jag ner i vikt till v 20.
    Jo tack, man är ju knäpp alltså som blir glad och firar illamåendet med glädje, ha ha

Det jag varit sugen på hittills är mjölk men det suget har avtagit, clementiner var jag så sugen på före jag testat + men dom ligger orörda i kylen.

Sedan kom rissuget så jag har levt på ris i några dagar, men är jag inget sug efter nåt annat än att få sova under ett varmt duntäcke.

Är det såhär man ska må nu alltså? Hur ska jag fixa vardagen då? Få ha en spypåse i jackfickan framöver.
    Blev lite sugen på grillad kyckling, men det säljer inte min lokala matbutik och jag vill bara ha lite och inte en hel låda med Stinans kyckling på 1 kg ha ha.

Du har rätt att man ska äta det man är sugen på men svårt bara att det är så jädra svårt för det växlar från minut till minut här ha ha
    Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Har en till sak arr fira, nu har jag vetat om graviditeten i 1 vecka idag och jag har fixat v.4 utan nån blödning, yes 1 vecka mindre till BF

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-19 16:25:06 följande:
    Haha, herregud va ni skriver! Orkar knappt läsa igenom allt ;)

Men ja, duracellkaninen (jag då som ni vet..) har städat heela dagen! Tvättar, diskar, skurar, torkar golv, rensar.. haha! De tar aldrig slut men ja har iafl något o göra! ;) Sitter i badet nu o ska strax steka falukorv i soja (mm så jäkla göött!). Min man har grabbdag så dom hänger i vardagsrummet, ska joina dom senare men först fixa klart så ja blir lugn igen ;D

Grabben i magen busade me mig imorse, han sträckte ut sin fot långt ut på sidan så ja kittlade honom o han drog undan den, o sen höll vi på så ett tag, hahaha! Han e så rolig!
    Kan du fortsätta här hos mig när du är klar hos dig?
    Gravid v.4+6 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma