Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-05-09 10:50:44 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam, vi har haft sex en gång (mitt initiativ), är i vecka 17 nu. Först var jag rädd för missfall (fast jag vet att det inte ska påverka, men efter tre missfall tar jag inga risker!), nu handlar det mest om att vi är trötta och prioriterar annat. Mannen verkar inte överdrivet intresserad heller. Som tur är vet man ju att det går upp och ner med sånt här. Vi firar ju 10 år i höst. Förra graviditeten var jag rent av äcklad av närhet, det var jättejobbigt! Funderade på att gå till psykolog. Kopplade det aldrig till graviditeten. Men det släppte ganska snart efter förlossningen, så det var tur. 

2 barns mamma: Låter ju lite misstänkt, du får ta ett test sen!! Glad 

Prommis: Lycka till på TUL idag! 
    Vad tror du det kan va ?
    Nu har jag beställt 1 test så det borde väl komma i morgon eller ?
    Måste testa mig i smyg jag kämms
    Men jag gör inte abort NEJ NEJ NEJ mitt ma var skit jobbigt för mig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-09 13:35:52 följande:
    2 barns mamma84: Det är inte bara skengraviditet då? Brukar du bli skengravid?
    Jag kunde bli sån även fast jag inte alls försökte bli gravid eller ens hade haft sex de veckorna. Jag blev alltid jätteskengravid när vi försökte också. Skäms Oavsett vilket så är det ju väldigt störande! Särskilt när man inte ens vill vara gravid!

Skönt att du beställt test så att du kan få svar snart! 
    Hmm jag var skengravid med 2:a barnet men vi försökte ju.
    Men inte med Ebba och Elias.
    Då båda dom kom med första försök.

Jag vet inte vad jag vill men jag får veta detta i morgon om dom nu lyckas komma.
    Känner mig inte gravid alls likom.
    Jag vet inte om det är mellanblödningar men som jag har uppfattat det så har man mellandblödningar som blod och så hoppar o studsar det dag för dag och längre dagar eller ?
    Nid har jag bara haft 1 ända gång och det var med just amadeus andra barnet.
    Då blödde jag i 3 dagar samma som nu men nu så har jag haft blod ej mkt alls och sen var dom borta och det kom brunt som sen oxå försvan.
    Men jag hade oxå bruna avslag innan detta i några dagar som kom och gick.
    Så vi få se i morgon.
    Men jag vet med 10000000% att jag får neg
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-05-09 13:47:38 följande:
    Prommis: lycka till!

2barnsmamma: Bra att du beställt ett test så du kan kolla vad det nu är som står på. Du får uppdatera oss på hur det går!
    Ja jag tog ett test som ska komma imorgon hoppas jag rfu som jag beställde nu på morgonen innan 12 slaget så det borde väl komma i morgon ?
    Men vår post kommer ca kl 9-10 ska jag inte kissa alls ?
    Självklart hör jag av mig men det blir neg imorgon det lovar jag
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-05-09 19:47:06 följande:
    Kjaam: Man får nog inte ta dem själv de ska tas i en ven??? Är inte alls kunnig på sånt men i ett blodkärl i alla fall! Ja jag har ju räknat ut att om 25% håller i sig så skulle bebisen om den normalt sett skulle väga 4 kg istället väga 5kg men jag tänker inte fundera på det.

Bebis hade huvudet uppåt också så jag funderar på om man ska vara nervös över det för eftersom bebis är stor finns det ju inte plats att vända sig så länge
    oj en stor bebbe
    Men skönt att allt såg bra ut gumman{#emotions_dlg.flower}
    Hoppas bebben vänder sig ner nu du har god tid på dig än men det ska börjas vända sig snart.
    En bebis som är stor kommer vända sig bättre med stor en lite då en liten bebis är mindre och kommer undan sbabbare.
  • 3 barns mamma84

Måste fråga jag vet inte om testen kommer imon men jag får se men ska jag kissa morgon urin och lägga in i skylen ?
    Kände på tappen nyss o den e stängd men ja det är den ju tills mensen kommer Obestämdom den kommer men sen undrar jag detta jag hade var det mens ?
    Eller kan man ha mellandblödningar som var som mina eller kan man få mens nu ?
    De e stängd o känns mjuk hmm o liten öppning som vi alla har då vi fött men stängd.
    Skönt att man vet lite om sin tapp då man pillat på sen ca 2 års tid
    Jag har haft diarre hela dagen idag !! gud detta känns inte bra.
    Sen är jag såååååå kåt !!!!
    Men då tänker jag att det kan vara ägglossing hahaha men näh tappen måste ju vara öppen då.

• 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-05-10 16:49:24 följande:
    Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  
    Jag gjorde TUL med Ebba pågrund av vanlig sjukhus vilja.
    Hon låg på normal kurvan.
    Vikten på henne var fel hon skulle väga enligt dom 3,500g men var större.

Med amadeus fick jag UL o RUL och ingen TUL men på slutet blev jag minsan arg för jag visste han var stor så v 41 fick jag TUL på honom och då vart det panik.

Med Elias ville dom ge mig TUL för att amadeus var stor och v 35+5 fick jag den och då var han 3890g då därför fick jag planeradsnitt 8 dagar efter.
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-05-11 14:25:27 följande:
    Oj va stilla det var här! Jag som inte tittat in på jättelänge blir lite förvånad..

Har varit mer ledsen en stund, det kom liksom efter... kroppen har strulat med blödningar men nu verkar det vara ÄL på gång igen... i veckan skulle jag tro...... bara öva på! ;)
    vinden har vänt det är din tur nu HjärtaHjärta
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-11 17:05:45 följande:
    2 barns mamma: har du testat? Fast du kan ju inte ha det såhär varje månad att du tror att du är gravid. Du ska inte ta nåt p-medel då om du vill vänta med bebis ett tag till?
    har inte testat mig näh men jag måste vänta på test först.
    jag kan inte ta p-piller jag tål dom inte o jag har testar några st .. o kondom kan ja inte ha då muttan kliar.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-11 17:53:49 följande:
    okej så testet har inte kommit än.

men det finns ju andra p-medel än p-piller och kondom som spiral, pessar, nuvaring, p-spruta, p-plåster.
    jo tack jag vet men o vara spryträdd + gyn rädd e de inte så kul.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma