• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-08-29 10:57:28 följande:
    Dumma blödningar som gör er oroliga..... säkert ingen fara men förstår er oro. Nu hoppas vi att det bara är kvar flytningar på oss alla och att våra små liv klarar hela resan och vi snart blir lyckliga föräldrar.

Hoppas ni mår bra förutom graviditeteskrämpor! Jag mår som fisken i vattnet och njuter av att visa upp min lilla kula på magen - äntligen min tur att växa och må bra. T o m min sambo vågar hoppas denna gång att det går vägen och det glädjer mig.

Kram till er alla fina människor och hoppas ni får en mysig söndag. Jag ska gå på mitt första Me & I - party idag, bara titta lite inte då det är min bästa väninna som är säljare. I okt kommer en helt ny bebiskollektion - spännande.
    Det är en sån fantastisk känsla när man börjar känna att "det här kan gå vägen"... Helt underbart!

Här är det bra, MED gravidkrämpor (foglossning, trötthet, ont i ryggen om jag står och går för länge osv). Men så är det ju inte så lång tid kvar så jag är ganska lyckligt lottad ändå. 4.5 veckor kvar, imorgon är det exakt en månad kvar till bf!
  • Mabaja

Jag tycker inte att det är speciellt schysst att "jämföra" sina plus. "jag tycker att ditt är svagt" "jag tycker att ditt är starkt"... Varför inte bara att acceptera plus som plus? det är ju nåt som gror på insidan vilket som. och det är väl det vi ska framhäva? Inte skapa mer oro som redan finns!

• Mabaja

Förresten GRATTIS MCT79 till din graviditet! Den här gången ska det gå vägen!

Minns hur det var med ditt x, iom att vi var i samma bf-tråd! Så dig har jag inte glömt! :)

• Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-29 20:11:32 följande:
    Jag minns dig också!! Hur långt gången är du nu??  Å taack!
    Vi skulle ju ha bf samma månad, men känns himla kul att du nu har fått ett nytt plus! Jag är i vecka 36 så börjar närma mig mitt slut! Det känns skönt om jag ska vara ärlig! Men nu är det din tur, här ska det bli bebisar! Jag kommer hänga kvar i tråden även när vår WT (initialer på kommande bebis) kommit!

Angående test så ska man inte jämföra sig med varandra utan jämföra sina egna test. Jag kommer ihåg mina test, först fick jag två positiva (testlagret och cb)), därefter ett negativt (cb), innan det var positivt igen! Så bara för att en tycker att det ser svagt ut så kan det vara ett starkt plus för en annan och då samma sticka! Nej jag pushar för peppning och glädjespridning!
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-08-29 20:39:45 följande:
    Tack MCT, skönt att höra, jag blev lite ledsen över att ha missförståtts så. Vill ju bara stötta och muntra upp dig, liksom. Fan vad man är hormonell och överkänslig....
    Det är väl jag som missförstår. Visserligen så är det ju längesen jag fick mina plus, men jag tar illa vid mig när nån säger att "jag tycker att det är svagt"... Okej om det var jag som sa det om mina egna test, men andra ska inte ha en åsikt på om det är svagt eller ej. Och i det här fallet var det inte din åsikt jag syftade på. Utan läste lite kommentarer och tog illa vid mig helt enkelt.

Hade nån sagt det till mig i början hade jag blivit knäckt... Men det är för att jag först fick två positiva test och sen dagen efter var det negativt. Alla sa "missfall på gång".. Jag sitter nu i vecka 36 och det var inget missfall trots att testet var negativt när jag testade dagen efter två positiva test.

Utan det jag vill är att vi ska glädjas åt att andra lyckats bli gravida, oavsett styrka på testen! och det var det jag även menade med mitt första inlägg om gravtesten! :)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-30 13:03:02 följande:
    Jag bor mer i Västerort! Bro! Nästan i Uppsala län... man vill ju inte bli för mycket 08... ;)
    Bro är väl inte helt tokigt? :) Jag bor ju i Bålsta, och här blir jag kvar! :)
    MCT79 skrev 2010-08-30 15:56:10 följande:
    Hej rontgensyrran! Om jag var med från start vet jag inte, jag tror inte det men bra länge iaf.....  Leve Rosenrot! ;)
    Jag blev också gravid tack vare rosenrot, tog extra starka! :) Idag sitter jag som en strandad val.. Eller inte riktigt, ska ju faktiskt iväg och köra bodypump om en stund! :)
  • Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-08-30 17:52:21 följande:
    Vad kul att läsa att några av er bor nära Sthlm, jag bor i Sundbyberg! Vi letar faktiskt hus men det går himla trögt. Så nu tittar vi lite halvt på lägenheter också så att vi åtminstone hinner få det större innan den lilla förhoppningsvis vill titta ut. 

Tittar just nu på Polarpriset, och funderar - kronprinsessan Viktoria har inte en så åtsittande klänning idag och på alla bilder höll hon blombuketten för magen... Visst är det lite roligt att spekulera i om det bor en liten i hennes mage nu? Skrattande 
    vissa påstår att hon är gravid. att hon blev det på smekmånaden. :)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-30 18:22:36 följande:
    Nej jag gillar Bro!  Bålsta är också trevligt, det lilla jag har sett! Vad roligt då är vi ju "grannar"... :D

Jaaa... angående rosenrot.. jag funderar på att säga upp mig som sjuksköterska och börja missionera för rosenrot runt om i landet... nyfrälst och så!
    Jepp grannar som vi är! haha.

Jag är också frälst, kommer prova det även nästa gång jag hoppas på att bli gravid! :)
  • Mabaja

Underbart Happiness!!!!

Nu har jag konstaterat att bodypump är nog liiite för tufft för mig i dagsläget! Blev sista passet. Men ska köra vidare med spinning i den mån jag orkar och kanske nåt pass på gymmet. Men bodypump har fått sett mig för sista gången innan bebis kommer ut. Inte så jättemånga veckor kvar nu så mina knän kanske håller de sista veckorna! och ryggen. AJ AJ aJ. Men kul är det så får tänka så istället! :)

• Mabaja
    MCT79: Det får inte vara mf på g! Det här är en positiv tråd! Om det kan vara till någon form av "hjälp" så fick jag ett helt negativt test efter att jag fått två positiva. Sen vände det och gick åter strax mot plus igen och blev starkare, men mitt huvud var helt i kaos eftersom jag fått två positiva test! Har man två positiva ska ju även tredje vara det, men icke- det var väldigt negativt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma