sofy skrev 2010-09-03 17:48:11 följande:
snabbtåget? jag som aldrig åker något av de haha, e de ngt nytt? haha herregud inte ens koll på min egna stad! :p åker bara bil överallt haha..
Vi här ute kallar SJ-tågen för "snabbtåg"... Eftersom det tar 25 min att åka in till centralen.. Med pendeln tar det 40 min. Fast SJ:s tåg är ju inte jättesnabba. Jag åker också bara bil, är så dyrt att åka kommunalt, än mer här då det är extraavgift iom att Bålsta tillhör Uppsala.
Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 18:00:40 följande:
Mabaja: hahaha det skulle jag aldrig våga göra! Min sambo skulle säkert flytta till en etta själv och så skulle jag få bo där själv isf! Starkt gjort utav dig! Ja tänk om man hade köpt ett hus här för bara 5 år sedan då hade man verkligen gjort ett kap! Även om vi gör stor vinst på vår lägenhet vi har nu så är det kanske 4 mille vi behöver låna ändå och det känns som om man vill ha lite pengar till annat oxå, tex resa! Och händiga är ingen av oss så något ruckel vill vi ju inte heller köpa. Får kanske hoppas på en lottovinst!?
Ni får som sagt flytta till lite mer "villavänliga" priser när det är dags för hus! Jag tackade ju bara ja till vårt radhus, jag skrev ju inga papper! :) Men han blev lite förvånad när det damp ner ett papper om att vi fått "lägenheten".
Min man är målare så här är det så fint så fint så.. Eller kommer bli när listerna kommer på plats, vilket inte har hänt på 7 månader! Det är den tråkiga biten så tar liiite tid, men nu har jag bestämt mig för att om inte han sätter fast listerna vid nästa lön gör jag det- i bästa fall startar det ju igång förlossningen. Vi kom ju på att byta ut 70 kvm golv lagom till att jag började spy 17 ggr om dagen i januari! :) Jag var till stor hjälp kan jag lova.. Eller inte. Jag tittade på eller sov i soffan. haha. kanske är därför listerna inte kommit upp med, eftersom jag itne varit med och drivit fram vårt bygge här hemma.