• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

MCT, man tar lika delar bikarbonat och urin i en plastmugg, fast du väntar ju fler, så det kan bli knepigt... Hur som helst, reagerar inte blandningen alls = tjej. Om det pyser/skummar eller bubblar = kille. Sök på det här på FL, du bör hitta tråden och där står det mer utförligt.

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Sugar, jag läste i tråden att det skulle vara ungefär lika mkt av varje, kan länka till den fr jobbet sen...
    Hmm, gör testet en 3:e gång? Andra gången med lite skum påvisar ju kille.

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-07 06:09:54 följande:
    Hmm får väl göra det då. Har du gjort testet?
    sugarrush skrev 2011-09-07 06:30:51 följande:
    Nu har jag gjort testet igen! Med morgonurin, och lika delar bikarbonat o urin.
    Inte minsta bubbel, skum eller fräs!
    Jag gjorde det igår, med kvällsurin, ingen reaktion alls.. Får väl testa nån morgon oxå.
    Men åhhh, då är det kanske en liten tjej hos dig? Ni kollade inte på RUL eller gick det inte att se?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 07:53:54 följande:
    Meen nu måste jag också testa ju! Ska jag trotsa spöregnet och ge mig ut och köpa bikarbonat???
    Gomorron pluttan! Hur mår du idag?
    Ta en liten promenad om du orkar och affären inte är alltför långt borta. Fast jag undrar över resultatet för dig? Om det är reaktionsfritt har du då två tjejer? Om det reagerar, har du då två killar eller en av varje?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:03:41 följande:
    Ingen aning. sambon bara fnyser åt hela idén! hahah!

Jag mår som en påse skit! Kanske lite mindre huvudvärk än igår! Och jag har inte spytt på morgonen!! Hej dåååå Selexid! Jag undrar om jag ska klassa de våldsamma kräkningarna av den som allergi eller normal biverkning? =)

Vi har ett ica kankse en km bort... kanske orkar dit men inte hem. ;)
    Ja, jag är oxå skeptiskt till sånt där, men det kan vara kul att testa ändå.

Stackare, fast bra att du inte har spytt och att huvudvärken är lindrigare, alltid nåt att glädjas åt!
    Skicka iväg sambon när han är på väg hem annars!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:04:46 följande:
    Hur mår du själv? =)
    Jag mår jättebra, fast sen jag kom hem fr Grekland har jag börjat få växtvärk samt att jag känner av brösten mer igen, vet inte om det beror på att jag inte tar progesteron längre eller ifall jag befann mig bland spökveckorna där borta.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-07 08:12:42 följande:
    SoMa, då kanske du har en liten tjej därinne? Spännande!

Nej, vi har inte kollat kön, sambon vill inte veta i förväg. Jag är dock så sjukt nyfiken att jag lite smådesperat testar med bikarbonat och andra högst vetenskapliga metoder... Och rödkålstestet har jag gjort också, det visade på tjej. Har du testat rödkålstestet?
    Ja, kanske? Vem vet? Spännande är det iaf! Verkar iaf som att du får en liten tjej.

Här är det jag som inte vill veta i förväg, det enda jag vill är att få ett friskt barn nu efter alla MF, så det kvittar vad det blir. Sambon däremot vill veta, intresskonflikt! Vi får se vem som vinner Har inte gjort rödkålstestet än, ska nog göra det ändå. Oskyldig
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:18:26 följande:
    Alltså han är ledig idag... och det första han säger när han vaknar är....."jag har skitont i halsen"...  Oskyldig

Han har redan för ett par dagar sen konstaterat att den här förkylningen jag har kommer placera honom i respirator... och med tanke på hur sjuk han brukar bli av mina lightvarianter kan jag inte argumentera emot honom..... heheh...
    Äh, skicka ut karln ändå! Han får ställa upp för dig som går runt med två barn som dessutom är hans, då kan han inte neka dig, förkyld eller ej Cool
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:31:46 följande:
    Alltså om det vore mat eller dryck... men... "ohh du kan inte neka mig bikarbonat....."  ?   tror inte det håller. ;)
    Kan du inte säga att du måste ha nåt i matväg som ni absolut inte har hemma och så smyger du in bikarbonaten lite fint? Oskyldig Ni har inte nån granne du kan fråga annars?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 08:37:19 följande:
    Hihihi, jag tror du är mer nyfiken än jag!
    Jag har drömt EN gång att det är två pojkar... en nära kollega till mig har drömt flera ggr att det är tjejer....
    jaaa, det kan tänkas, jag är grymt nyfiken av mig....
    fast det kan ju vara en av varje, för det är väl tvåäggs eller är det enäggs?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma