• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

Bellas7 skrev 2011-09-07 15:08:26 följande:
    Hmm har för mig att du fyller bara några dagar efter hehe

Men sen är 40 ingen ålder, så sa min läkare till mig förra veckan och jag upplyste honom tre gånger 38 38 38 inte avrunda till 40. Hemska tanke. Jag är ju hur ung som helst ;)
    Pfff, är ju minst flera veckor senare...

Hahaha, du är GAMMAL du med, så det så!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-07 15:25:45 följande:
    Seså brudar inte bråka! Ni är gamla båda två! Cool
    Vi bara gnabbas lite som gamla par gör Tungan ute
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-09-07 15:40:59 följande:
    Hmm ok vi är gamla och visa så ni ungdomar ska lyssna på oss hehe
    Så där ja, SÅ ska det låta!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-09-08 09:08:18 följande:
    SoMa och Sofy: Stackars Sofy... Det kan INTE vara kul att må så dåligt, usch! Nu är det nedräkning till RUL (5 oktober, jag menar det är ju bara... eeh... 28 dagar kvar!) och jag hoppas Mini samarbetar och flashar sig fint för mamma, mormor och ultraljudstanten så jag får veta vad det är! Såååå nyfiken!!

Däremot råkade jag äta mögelost igår... Var på teater igår och dom bjöd på snittar, det såg så gott ut och jag frågade vad det var i, den första var någon salami och ost, den andra gravad lax och pepparrot och den fjärde ädelostcheescake på pepparkaksbotten.

Smarta jag tänker: salami=lufttorkat, inte så bra. Gravad lax som stått framme en stund, inte så bra. Ädelostcheesecake, smasken!! Tar en tugga, tar en till, stannar upp mitt i tuggandet. ÄDEL-ost... Alltså lika med mögelost... Ajdå... Springer in från takterrassen där vi står (jag och en kompis) hittar en servett, spottar diskret ut.

Hoppsan.

Väldigt lätt att göra fel måste jag säga. Nu oroar jag mig faktiskt inte så mycket. Det var så oerhört lite, och jag tog bara en tugga, risken för listeria är så liten. Men inte var det smart inte.
    De där 28 dagarna kommer att gå fort Jag tror på en tjej för dig oavsett din pojkekänsla

Man kan alltid skylla på gravidhjärna, huvudsaken var ju att du inte åt 1 kg mögelost, så jag tror risken är, i princip, obefintlig.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-09-08 10:33:17 följande:
    Hehe, ja min hjärna har onekligen börjat kännas som klister sista veckan! Kan iof ha att göra med den något snabbt påkomna flytten, samt att jag nu ska jobba, fixa badrumsrenoverare, fixa golvslipare, fixa flyttbil, flyttkompisar, städfirma, få elektrikerna att komma och installera jordfelsbrytaren i min nuvrande lägga och jag flyttar om tvåveckor!!! Så det är lite crazy nu =) Men det är en fantastisk lägenhet jag ska flytta till! Hiss, tredje våningen, solbalkong med tak, går att göra om till en minitrea osv! Så det får det vara värt =)

Jag meddelar sekunden jag vet vad det blir =)

Hur mår ni andra idag då?
    Vad roligt! =) Vi har, lite hastigt och lustigt, köpt hus, typ dagen innan vi drog till Grekland... =) Så nu måste vi fixa iordning vår lgh och lägga ut den hos mäklare osv.

Det blir perfa! Vi kan kanske ha en vadslagning här inne? Cool

Jag mår toppen idag med, bara lite trött... Hur mår du?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-09-08 10:51:53 följande:
    Hehe, du ser! Lycka till med nya huset!! Spännande!

Jag mår bra! Illamåendet och foglossningarna håller sig på ett minimum idag så det är gött.

Haha, ja omröstning, "vad tror ni Mmmbop har i magen" Flicka, pojke, annat?
    Tack! =)

Härligt att du mår bra!

Hehe, "flicka, pojke eller ANNAT"?! *asg*
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 11:52:14 följande:
    Idag har jag kissat och blandat med bikarbonat, hur skulle det bli? Det hände inte ett smack hur som.... inte en krusning på vattenytan! =)
    weeeeee, då är det nog tjejer
    om det är kille så ska det pysa, bubbla eller bildas skum, om det är tjej så händer ingenting... =)

hur mår du annars idag?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 12:12:34 följande:
    Annat! =)) ;)

SoMa, hus? Vardå? Berätta mer!
    I metropolen Knivsta! Vi bor ju i Uppsala nu, så det blir lite mer "på vischan", men det går snabbt att åka bil och tåget tar bara 11 min och det blir närmare till Arlanda och Stockholm osv.
    Var ett par vänner som tipsade om att deras grannar skulle flytta och de har försökt få oss ut dit i flera år, men vi har alltid tackat nej, tills nu.
    I nuläget bor vi i en 3:a med öppen spis, jättefin, men den känns för trång för en liten bebbe oxå, sen är det 3 tr utan hiss. Huset vi köpt är ett enplans, 5 rok.

Vad skönt att Kåvepeninen (kåvepeninet?) verkar och att du mår bättre! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 12:43:28 följande:
    SoMa ahh jag bodde i Knivsta 2004-2008!! Helt ok och bra kommunikationer! Ica är rätt bra där!
    Gjorde du?! Vad kul!! Var exakt då? Vårt hus ligger i Västra Ängby..
    Mmmbop skrev 2011-09-08 12:41:09 följande:
    Knivsta alltså =) Ja det är en metropol det! Skönt med enplanshus och trevligt med grannar man känner!
    Ja, det ska bli superkul! Jag är ingen lägenhetsmänniska alls utan vill helst ha hus har jag kommit fram till
    Mmmbop skrev 2011-09-08 12:47:01 följande:
    På jobbet har hälften av personalen däckat i någon typ av flunsa så det går runt!
    Hmm, här är det bara chefen som än så länge däckat i det.... Obestämd
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma