Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Varför är mensen sen?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

varför ska man egentligen byta signatur?

• telgebo
    MCT79 skrev 2012-01-20 18:24:33 följande:
    Din?
    Du har varit igenom en enorm stress på sista tiden.. och är fortfarande.. Sånt kan påverka mensen.
    Ja min, vet inte vad jag gör om det nu beror på en viss sak..du vet vad jag syftar på.

Vilken stress har jag haft sedan jul då jag hade den senast och den alltid blevit regelbunden efter de andra graviditeterna jag genomgått innan?

Bara och vänta och se då. Vet inte vad jag gör annars.
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-01-20 18:36:31 följande:
    Det är ju mycket som MCT säger, enorm stress påverkar ju kroppen. Trodde annars att du ville bli gravid eftersom du börjat tempa igen? Har du inget preventivmedel?
    Försökte också byta signatur men har min gamla visst kvar.

Jag har inte börjat tempa igen och ska jag börja är det som preventivmetod. Har inget preventivmedel då jag knappt har nåt sexliv och trodde mig kunna min kropp och vet när jag har mens och ÄL. Känns helt omöjligt att jag kunnat bli det såhär kort tid efter jag födde och oskyddat 1 vecka innan mens är ju safe vad jag förstått, men jävligt dumt så det behöver ni inte kommentera för jag vet det redan. Jag vill inte att det läcker ut nu till soc kännedom så snälla låt mig vänta ett tag och få berätta det själv om det nu är så vilket vore för otroligt att det borde vara.

Jag tycker inte jag har upplevt någon stress på sista tiden, livet går ju sin gilla gång och det har ju aldrig påverkat mensen förr genom att haka upp sig vid stress, flytt, oro, tuffa uppgifter osv.
    Fast visst, detta att den är sen kanske påverkar en mer än man tror, den brukar ju aldrig vara det annars och så alla dessa flytningar jag haft och mensvärkskännigar, trötthet, konstig känsla i brösten, kissnödig och sug efter saker, men nu överanalyserar jag bara.

Vill inte ta ett test redan nu då jag vill kuna lita på resultatet och släppa det sedan om det nu är negativt, men hur länge man måste vänta på att ta ett test vet jag inte.
  • telgebo

Om jag tar ett test nästa helg på lördag tex kan jag lita på testet då?

• telgebo

Fan nu håller jag på och bryter ihop och vill bara veta om jag är gravid eller inte. Hjärnan spökar och jag tycker mig uppleva en massa symtom. Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu vore gravid.

Jag har ju fött 4 barn, efter de 3 första så har mensen vart som en klocka när mensen väl kommit tillbaks även med kopparspiral efter äldsta dottern.

Skrev ett inbox till MCT men det gick inte att skicka så jag skickar det här och så hoppas jag att denna diskussion kan stanna i denna tråd tack och inte delges soc snälla

Vet inte om du har kvar samma namn längre men chansar.

Jg hopapas jag kan ventilera med dig då jag känner mig så rädd orolig nervös och mina tankar skenar iväg varför min mens är sen vilket den aldrig brukar vara. Den har varit sen 1 gång sedan 2008 och det var för att jag nyss genomgått ett MA då, sedan var den sen igen pga graviditet så jag förstår inget.

Hade oskyddat sex, var så säker på att jag var i en säker period då jag alltid haft ÄL mellan dag 11-17 och nu var det 1 vecka kvar tills jag skulle ha mens.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag nu är gravid igen. Jag lär ju bli av med barnet direkt och jag vill inte utsätta varken ett barn eller mig själv för det och en abort känner jag inte att jag fixar känslomässigt.

Måste få ventilera för jag kan inte tänka på annat nu och så Alice såklart. Har ju inte känt oro innan för det här utan det kom idag och så har jag känt saker som skulle kunna vara graviditetssymtom men som jag försöker hittar andra förklaringar till för att försöka tänka realistiskt men sedan kommer oron igen att tänk om det är symtom på graviditet ändå och vad kommer då hända och så bygger jag oron igen.

Hoppas jag kan ventilera med dig och att detta stannar mellan oss.

• telgebo
    MCT79 skrev 2012-01-20 18:51:40 följande:
    Ja det ska du kunna göra.

Men hur kan du säga att du inte upplever någon stress just nu? Du var ju jätteuppriven för bara en vecka sen angående det inställda umgänget? Jag skulle definitivt kalla det en stressig situation...

Jag är ingen mensexpert heller men det kanske tar lite tid innan den är helt regelbunden efter en förlossning?
    Jag var förbannad för jag blivit lovad varje vecka umgänge med henne och så skyller det ifrån sig som vanligt på nåt skit som är så lätt att fixa, så är det alltid det lovar och lovar och lovar och håller aldrig nåt. Om jag skulle bete mig på samma sätt så skulle det bli hus i helvete på soc och jag tycker det är för jävligt att de säger en sak ena veckan och sedan skyller på att så sa vi inte och bla bla bla när jag fan har vittnen med mig som intygar samma sak som jag hört.

Jag får vänta 1 hel vecka till om den inte dyker upp.
  • telgebo

Känns för tidigt att ta test redan nu så det är bara att vänta.

• telgebo
    Liberté skrev 2012-01-20 21:02:17 följande:
    telgebo:

Ta kontakt med mödravården för att kunna ta ett test, dessutom kan de lotsa dig vidare i hur du ska hantera situationen med samtalshjälp osv- lita på deras tystnadsplikt. Där kan du också få vidare hjälp med preventivmedel, test  för ev. könssjukdomar osv vilket ju är viktigt- en graviditet är inte det enda du kan då. Kuratorer och psykologer finns ju också till hjälp.

Nu vet jag inte varför dina barn är omhändertagna, dock träffar jag en del av dessa barn i mitt yrke, och mitt råd till dig är att ta kontroll över situationen du befinner dig i nu. Skulle du vara gravid så måste du ta fatta ett ansvarfullt beslut både för dig och barnets skull. Hårt sagt och det är inte så jag menar det- utan att kontroll över situationen också kan hjälpa dig vidare i att se på dig själv på ett positivt sätt.     
    Jag är inte rädd för sjukdomar då jag faktiskt litar på honom och han vet om min oro för graviditet också. Vi har fortfarande kontakt den mannen och jag.

Allvarligt så vet jag inte vad jag ska göra om det nu skulle vara så att jag är gravid, men samtidigt så känns det så osannolikt att det skulle kunna bli ett barn 1 vecka kvar till mens.

Jag vet faktiskt inte riktigt anledningen till att de omhändertog min dotter från mig för hela utredningen är byggt på en persons uttalande, en person som för övrigt såg ner på mig redan från första början och hade synpunkter på allt och inget och dömnde mig på en gång bara för att min amning inte kommit igång 5 dagar efter att Alice föddes och hade jädra sjuka åsikter om det. Den personen påstår en massa som aldrig har hänt, han jobbade dessutom bara ett fåtal gånger under tiden jag bodde där och soc har bara pratat med honom och går blint på hans uppgifter och när jag frågar soc om de inte ska prata med BVC och neo så förstår inte ens soc vad det ska vara bra för. Jag blir så ledsen när de misstror mig och inte lyssnar på mig utan bara blint litar på en person som inte gillar mig ens. Jag har aldrig gjort det som står i PM: et från hemmet där jag och Alice bodde i 10 dagar som att jag skulle ha lämnat henne utan uppsikt, jag hade ju henne hos mig 24 timmar om dygnet tom hos mig när jag sov mm mm.
  • telgebo

BB´s anmälan är bara konstig, de anmälde mig för att jag hade få ögonrörelser och för lite munmotorik. Fattar ingenting, vem är inte trött 8 timmar efter en förlossning.? Ja Alice var 8 timmar då. Och hur kan de veta nåt om min bakgrund? Jo nån dåre ringde och bad dom anmäla mig för minsta lilla sak. Tänk om mammaor blir anmälda för trötthet ja då skulle många bli av med sina barn och soc har inte ens pratat med BB så den anmälan känns bara total onödig och det står ingenting om den i utredningen heller utan de har byggt hel autredningen på vad som påstås ha skett i hemmet och inte pratat med BVC och neo, men efter mycket ifrågasättande av mig så tog de till slut kontakt med BVC men de vill ju inte lyssna på hennes fina ord om mig, det är bara idioten från hemmet som påstår en massa skitlögner de lyssnar på.

Killen: Jag litar på honom, han är ingen sån kille som har en massa lösa förbindelser. Han ville gå vidare och ses igen men jag känner inte det intresset för honom. Efteråt tom ångrade jag att vi hamnade i säng eller jag vet inte, men det var inte så bra det vi gjorde. Jag har lovat att höra av mig om mensen inte kommer eller kommer och då får vi väl ses och prata igenom allt men jag vet ju redan vad han vill och det är abort men jag vet inte om jag fixar det även om det kanske vore det bästa i det här fallet men jag fixar det bara inte. Vill inte ens tänka på ordet utan jag får ta ansvar för mina handlingar.

Jag ska ta och kolla upp mig och ta prov men jag känner mig inte så orolig för det faktiskt hur konstigt det än låter i era öron, känner mig säker på han som person och det han sa att han bara varit med sin fd som han har barn med och ingen annan sedan dess.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma