Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Vill bara att dagarna ska gå nu så jag får veta om jag är gravid eller inte. Det är väl för tidigt för ett test 1 vecka efter oskyddat sex? Man ska väl vänta 2 veckor efter har jag för mig eller kanske ännu längre. Hur länge skulle ni vänta?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Förstår inte din fråga MCT.

Det var inte planerat att vi skulle hamna i säng överhuvudtaget, det vara blev så, han ville tom på morgonen men jag avstyrde det.
    Han kände först oro när jag talade om den innan dess kände han ingen oro.

Nu har det snart gått 1 dag över nu inatt och fortfarande ingen mens.

• telgebo
    needtobreathe skrev 2012-01-20 22:27:21 följande:
    Haha, ursäkta men.. "inte planerat att hamna i säng.." näe, okej.. men du hade kunnat avböja även den gången när ni fullbordade det, du hade kunnat säga att du ville att han använde kondom, om HAN inte vill ha barn ska han väl inte spruta in sin sås i dig, för de är ju så barn blir till!?

Och fine, störst chans att bli gravid (risk att bli gravid) är ju runt ÄL, men du kan ju bli gravid egentligen närsom OM allt klaffar just då.. spermierna väntar lite o synkar me ägg o grejer.. poff - gravid ändå..

Men dag 22 i cykeln är enligt mig en säker period när jag aldrig haft sådan sen ÄL förut. Jag vet hur barn blir till och jag förstår inte varför min ÄL skulle vara så sen. Inte kan man väl för sjuttsingen ha en sådan sen ÄL?
    Har inte haft en 30 dagars cykel på flera år utan alltid fått mens dag 29 som är idag så cykeln skulle ha dykt upp idag. Visst inte mycket försenat men tillräckligt för att sätta igång tankarna.
    Får köpa ett CB om några dagar och testa om inte mensen dyker upp men jag vill först testa när jag kan vara säker på resultatet på testet.

Jag vet inte varför jag lät det ske överhuvudtaget, det bara blev så.
  • telgebo

MCT: Jag har skrivit att jag var säker på att jag var inne i en säker period när jag hade sex, hade jag vart nära ÄL, eller nära den tid i cykeln då jag har det runt dag 15 så hade jag inte vågat ta risken då hade jag nog inte ens träffat honom. Jag har ingen aning om det ens är möjligt att ha en sådan sen ÄL som dag 21-22, aldrig hört talas om det iaf och någon som blivit gravid , är nog väldigt osannolikt.

• telgebo
    needtobreathe skrev 2012-01-20 23:05:49 följande:
    Herregud. ÄL dag 15, ägget släpper inom 24-48 tim, spermierna överlever nåra dar - o pang - GRAVID! 

Nej, det är inte SÅ osannolikt, och cykeln kan rubbas.

Då har man ÄL dag 16 eller dag 17 och jag hade ju sex dag 21-22 så.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2012-01-20 23:58:03 följande:
    Ok.

Två scenarion.

Du är livrädd för att vara gravid, för du planerade inte sexet men tog inte ansvar för att skydda dig från ev graviditet. Du säger att de är högst osannolikt att man blir gravid om man inte har ÄL som du då är säker på att du inte hade för att du aldrig har haft sen ÄL - dåså. Då är du inte gravid utan inbillar dig alla symptom.

Scenario 2 - du hade senare ÄL, alt att spermierna låg och hade de skoj därinne i värmen i 4-5 dagar för o sen stöta ihop med ägget och du blev gravid - det är sånt som händer.

Men, troligen scenario 1 då eftersom du är säker på att du inte kan va gravid.

:) 
    Men då återstår frågan varför mensen inte kommer. ÄL sker ju 12-16 dagar före nästa mens och nu har det gått 29 dagar sedan senaste mens och jag borde haft ÄL veckan innan sexet.
    Kollade på alla mina tempkurvor på Fertility friend och där har jag haft ÄL senast på dag 19 men ändå fått mens 10 DPO (=days past ovulation). Kan spermier verkligen leva i 2-3 dagar inne i en eller ännu längre?
  • telgebo

Upp till 1 vecka?? Det är nog lite väl överdrivet. Har du nån källa eller är det medlemmar på FL som påstår det?

• telgebo

Men om jag nu hade ÄL på dag 19 så borde ju då ägget släppa på dag 20 eller dag 21 och då borde ju chansen/risken vara så liten till att jag vore gravid.

• telgebo

Jag vet inte när jag hade ÄL, skulle haft den om man räknar i en vanlig cykel helgen innan jag hade sex.

Träffade killen helgen efter långt efter jag trodde att ÄL skett och hade sex på natten dag 22 så jag tycker ändå att det vore så osannolikt att ha ÄL på dag 22 som jag då nyss påbörjat. Vad jag vet så har jag inte haft sån sen ÄL förr så det vore första gången i mitt liv då.
    Jag är nervös ja för vad som händer med barnet om jag är gravid och den stressen hur det påverkar mig vill jag helst inte vara med om.

Dag och natt: Jag har ingen PCO/PCOS

• telgebo

Fattar bara inte varför jag skulle ha så sen ÄL plötsligt när den har skett dag 15-16 mestadels i så många år.

Nu är mensen sen med 1 dag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma