Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT: Det är just det att de omhändertar henne utan nån som helst anledning då jag inte misskött henne, utan allt är baserat på lögner ifrån 1 person som inte ens känner mig och har kritiserat mig redan första gången vi möttes på hemmet och innan jag kom till hemmet så var det ju snack om att hon skulle omhändertas för att BB tyckte jag var mimiklös, så vad ni än gör tjejer var inte mimiklösa på BB för då kan erat barn bli omhändertaget, man får alltså inte vara trött 8 timmar efter en förlossning för då ringer BM soc, de gjorde de med mig och min lilla iaf. Jävla skit sjukhus som gör så.

Det är en massa saker som inte stämmer i allt detta, men jag antar att ni inte har nåt intresse av det.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-12-20 21:55:52 följande:
    Det låter konstigt Telgebo. Har de inte sagt något mer? Förstår att du mår dåligt....
    Vem skulle ha sagt nåt mer? Det har sagts en massa lögner om saker jag påstått gjort som jag inte känner igen. Massa fördomar, spekulationer och skit.
  • telgebo

Skönt att TUL gick bra MCT

När väntas dina tvillingar födas till världen? Är det snitt eller ska du föda vaginalt?

• telgebo

Åhh det är ju snart MCT

• telgebo

Kram Mimmi,saknar ord att livet kan vara så grymt. Kram

• telgebo

Javisst: Grattis till lyckat RUL och en liten flicka ska du få

Grattis MCT på födelsedagen.

Här är livet tungt just nu, skulle träffat min dotter idag men BoU skyller på att min dotter inte har nåt behov av att träffa mig varje vecka så det blev inget och mitt ombud har skickat mail till hon som lovat mig det men hon gör sig omöjlig att nå per mail och telefon. Jag är så ledsen.

• telgebo

Färnevik: Det har inte hänt så mycket. Har flyttat hem från korttidsboendet som jag bodde på i 8 veckor. Träffat min dotter totalt 7 timmar sedan 2 månader tillbaks 1 timme per gång och denna vecka som jag var lovad umgänge med henne så blev det inget för soc drog in det av dåliga skitskäl och tycker inte anknytningen mellan mamma och barn är viktig snarare oviktig för hon ska knyta an till jourmamman och inte till mamma. Undrar hur det kommer bli när hon placeras hos familjehem om de medvetet på soc sätter henne i ett hem som omöjliggör ett regelbundet umgänge eller begränsar det till en gång varannan vcka som nu trots att vi bor nära varandra (30 min bilresa ungefär) eller bara 1 gång per månad i en ynka timma.

Äter antidepressivt+sömntabletter för att fixa livet men det är fan tungt ändå. Går på samtal då och då men inget jag gör kan påverka utgången det har soc sagt och det är det som gör mig deppig som fan och frustrerad. Har överklagat domen från förvaltningsrätten och väntar nu på ny förhandling i kammarrätten. Funderar på att anmäla sjukvården till JO för felaktigt behandling.
    Det är stora drag det som hänt.

Julen var en jävla plåga utan min dotter, såg henne inte på 2 veckor precis som nu och det förstör min själ och mitt mående och så en ynka timma för 14 dagars helvetes väntan.

• telgebo

Måste bara berätta: jag fick bilder från mina äldre barn idag och min dotter, den äldsta av dom är så lik mig så det inte är klokt och det var hon inte senast jag såg henne för 10 månader sedan. Jag är så frustrerad över situationen med mina 4 barn att det är som det är och det gör att jag mår så skit och känner mig så tom och ensam. Får ingen rätsida på något.

• telgebo

MCT: Jag var helt slut efter minsta lilla grej när jag var gravid så det är helt normalt. Bara att vila och lyssna på kroppen.

Ego: Har så ont i magen idag, känns som mensvärk som kommer och går..vet i fan vad det är, känner inte riktigt igen det och dessutom brukar jag aldrig ha mensvärk heller. Ända gångerna jag haft det har varit då jag haft spiral och så vid MA:t och samt vid graviditet. Vet inte vad jag ska tro. Väntar mens idag men ingen mens än och jag kan inte tänka mig att jag är gravid heller. Kan mensen var helt till och från ibörjan fast man inte haft det så efter tidigare graviditeter?
    När jag har fött mina andra barn och mensen kommit igång efter det så har mensen varit regelbunden, nu är det iofs en annan pappa denna gång kan sånt verkligen spela roll hur det liksom blir med hormonerna och mens och det efteråt?

• telgebo

MCT: Förstår men om du berättar hur du mår för läkaren tror du inte då att du får ett igångsättningsdatum? Jag fick ju ett på humanitära skäl fast jag egentligen inte ville då jag mådde så bra i min graviditet utan det var BM som ville. Det enda för min del var väl mer att jag föder barn så rusktigt fort och var rädd att inte hinna in och fort gick det ju, satt ju med krytsvärkar i taxin in och kom ju in fullt öppen och Alice föddes 30 min efter jag kom till sjukhuset. Jag satt ju hemma hela dagen och gick på stan och så helt omedveten om att det lilla onda jag tyckte mig känna inte var annat än dumma sammadragningar.

Jag tycker du iaf ska höra med läkaren för du ska ju faktiskt orka föda också och med tanke på hur lite du får sova så.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma