Plus igen efter mf/ma
Åh Mct, det vill jag se! När ni skottar snö! :)
Åh Mct, det vill jag se! När ni skottar snö! :)
Idag har jag varit och träffat min mag-tarmläkare. Han har kollat mina prover från förra veckan och de var ju inte superbra direkt. Han skrev ut folsyra som jag ska ta dubbel dos av i ett par veckor och sen gå ner på normal och fortsätta under amningen. Han tycker även att jag ska ta järnsprutor och ska skriva ett utlåtande till mvc.
Får se vad mvc säger imorgon. Det är ju då det ska planeras.
Åååh knäck och Marabou daim. Mums! Men... Nu ska maken ner i vikt och då måste jag "stödbanta". Så får drömma om choklad och annat. :)
Mct: jag tror inte att du behöver oroa dig över vikten på tvåan. Men skönt att få bra bemötande.
Jag är lite som ett barn på julafton idag eftersom de ska bestämma imorgon hur man får upp järnet i kroppen. Lite stört kanske men jag är orolig över hur jag skulle må efter en fl om det skulle ligga såhär lågt och det drar igång och jag förlorar lika mycket blod som förra gången.
Prommis: jag hoppas på sprutor. :) bara jag slipper tabletter är jag nöjd. Min läkare sa att de brukar tipsa om sprutor numera. Det jag dock inte gillade var att låg folsyra kan vara ett tecken på crohns (står olika i mina journaler att jag i ena fallet har uc och andra crohns)
Mct: du är ju doktorn i gänget här. Jag ska ta dubbel dos folsyra i ett par veckor. Nu är frågan- hur skulle du gjort? En tablett två ggr om dagen eller 2 tabletter en gång om dagen? Normal dos är 1 tablett en gång per dos.
Hahahaha! Börjar du känna dig gammal? ;) minnet sviktar sådär på ålderns höst! ;)
Fast vi har ju också pensionärsvarning här hemma. Vi sover inte längre tillsammans! :( men jag tänker vara egotrippad och prioritera sömn framför närhet.
Hahaha! Jag brukar hålla för näsan på Daniel. Då vänder han på sig. Han blev sur när jag sa att det är slut på samsovandet. Men igårkväll erbjöd han mig sängen så kunde han ta soffan. så inatt har jag tänkt flytta in i sovrummet igen. :)
Det börjar bli verklighet mct!