Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Plus igen efter mf/ma

Apropå namn så tycker jag Aston är fint :) borde väl funka på engelska också.. Flicknamn håller vi själva på att fundera på, så otroligt svårt! Vill ha lite annorlunda namn, inte "månstråle-annorlunda" men lite lagom :)

• LisaVäntar

Grattis maartina!

22+0 här idag, riktig milstolpe!!! Nu räknas bebis som bebis även av lagen, och denna veckan har vi aldrig varit i innan! :D

• LisaVäntar

Småbustroll: så länge tappen är över 30 mm så räknar de den som opåverkad helt och hållet, över 40 mm är vad ogravida brukar ha så för den sakens skull behöver du inte oroa dig!

Dag och natt: visst känns det skönt! Så långt du har kommit, snart kan bebis komma utan problem ju :) fint namn ni kommit fram till! Är du klar med alla förberedelser?

• LisaVäntar

Bra gjort, önskar jag hade gjort det förra gången! Denna gången är jag iaf nöjd med min bm, bytte ställe helt och hållet denna gången.. 150, det säger man är flicka va?

• LisaVäntar

Ja!! De ska döden dö!!! Järntabletter tillsammans med smärtstillande är INGEN bra kombination.. Får ägna var tredje dag åt att försöka sköta magen mha laxdroppar, laktulos funkar inte fast jag tar maxdos varje dag!
    Tips tas emot tacksamt!

• LisaVäntar

Vad jag har läst så räcker inte blutsaft..? Får se vad jätnvärdet är nästa gång och hoppas att jag kan dra ner på det iaf! Promenera kan jag inte, och jag försöker dricka tillräckligt med vatten.. Nåja, vem har sagt att det ska vara bekvämt att vara gravid? :)
    Vecka 24 nu!!!!

• LisaVäntar

Linfrön och katrinplommon ska jag testa! Duroferon har jag testat tidigare som blodgivare och det var lika kass... Niferexen funkade hyfsat till jag var tvungen att börja med citodon också.. Tyvärr tål jag päron :-/

• LisaVäntar

Jag har börjat ta probiotikatabletterna man fick i en av gravidboxarna och nu funkar magen på bara laktulos! Prova om ni har problem :)

Pixerpie: skönt att du mår ok.. Jag känner mig mest kidnappad av min kropp för tillfället, kan inte röra mig, inte sova, inte göra något hemma.. Skönt att bebis sprattlar och sparkar och gör livet lite roligare. Kan ju dock säga att det blir 2 barn här, inte en graviditet mer än så!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma