Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Plus igen efter mf/ma

Nu är jag äntligen hemma efter en (vad det kändes som) sjukt lång vistelse på sjukan. Började blöda i lördags morse så in på förlossningen där man såg att tappen förkortats.. Fick ligga på förlossningen 12 timmar för att se att det inte drog igång och sen dess har jag legat på bb bland alla nykläckta! Har småblött till och från, men tappen ser bättre ut. Är nu hemskickad med viloläge och order om att åka in om det kommer mer blod. 25+0 idag så tänker ligga blickstilla till 28+0, tänker INTE få en extrem prematur iaf! Bebis har förresten mått toppen hela tiden :)

• LisaVäntar

Ja, lite dött är här allt ;)

Jo, jag har kollar tappen flera gånger innan och då har den alltid varit bra. Varit på en ny koll och då var det bra igen, så den läkaren var inte alls bekymrad.. Men jag tar det lugnt, har så ont och sover så dåligt så det är inte jättesvårt faktiskt ;) gjorde TUL i 24+0, då uppskattades hon till 650 gram, perfekt för den tiden! Så nu lär hon väl vara upp i 800 gram, 25+3 idag.. Är sjukskriven för foglossningen till sista augusti, och har gravidpeng från slutet av september, kan inte tänka mig att det blir några problem med sjukskrivning resten av september! Hoppas bara fk godkänner det, mitt skitlönekontor glömde sjukanmäla mig så det är inte ens nära att få ett beslut än :-/

Dag och natt: så spännande! Skönt att du är sjukskriven nu iaf.. Hoppas trycket håller sig så du slipper bli igångsatt.

Cat: kommer hålla tummarna för dig!!!

Pixerpie: hur mår du? Några krämpor?

Odetta: förstår dig, när jag såg henne på TUL blev jag helt galen av längtan, jag vill ha november nu!!!

• LisaVäntar

Småbustroll: vad är det som händer i höst då? Jag är glad att det verkligen inte händer något annat här, hade inte gått!

Dag och natt: haha, det var väl på tiden?! Har ni mycket kvar annars?

Acure: tack! Lite galen kommer jag nog hinna bli, men än så länge går det kanske bra. Förutom idag, över 30 grader varmt!! Var ska man ta vägen?! Jag kände förresten denna i 12+ så jag tror på det :) kände sparkar på utsidan i 15+! Starkt tös plus moderkakan i bakvägg!

Pixerpie: skönt att du trivs på jobbet, förstår det kan vara tungt. Jag är trött fast jag bara ligger!

• LisaVäntar

Så dålig på att skriva nu för tiden, har bara ont och är sur hela tiden :-/
    Grattis till er som det gått bra för sen sist jag skrev iaf!!
    28+0 på onsdag för mig, då ska jag träffa bm, göra glucosbelastning och lägga upp en plan för foglossningen.. Var hos sjg idag och bröt ihop totalt! Har så satans ont nu så jag sover inte mer än en timme i sträck och börjar nästan gråta varje gång jag ska vända mig fick ett glidlakan, fast de eg inte ger det till gravida och hon skulle ringa bm och prata ihop en plan tsm m sjg som kan akupunktur och läkaren där... Vill vara 38+0 och få föda idag!!!
    Hoppas din bebis kommer snart dag och natt och lycka till cat imorgon!!!

• LisaVäntar

Håller tummarna idag Cat!!

Men ååååh!! Körde mannen till flyget idag, på vägen hem hittar jag en påkörd kattunge! När jag stannade verkade den ha brutit ryggen för den rörde knappt på bakbenen, men jag kunde inte lämna den. Jagade ikapp den (såg nog rätt roligt ut, halta tjockisen jagade halta kattungen) och nu ligger den hemma i badrummet och verkar inte skadad utan bara tilltufsad.. Kollade på nätet om vad man ska göra och hittade en artikel som sa att av 88 upphittade katter som lämnades till polisen avlivades 87!! Så nu har jag bölat en stund och har ångest för vad jag ska göra med den tips??

• LisaVäntar

Varit hos polisen som kollat att den inte är märkt, människan som tog emot oss hade jobbat med vildkatter och omplaceringar! Hon kollade och trodde bara den var chockad så den ska få vara hos oss i 5 dagar och vila upp sig och sen ska vi se vad det blir för lösning efter det..

• LisaVäntar

3 barns mamma: jobbigt med så mycket vildkatter! Lillen här mår bra, är lite rädd men har man väl fått upp den spinner han som tusan.. Tänkte låte honom växa till sig och tämja honom lite och hitta ett hem till honom sen!

Cat: skönt att känna bebis, när ska svaren komma?

• LisaVäntar

Då får ni svar i början av nästa vecka? Jobbig väntan!! Håller så mycket tummar :)
    Det går bra här :) har inte hänt något dåligt med graviditeten på många veckor nu och jag är i 28+2 idag så nu känns det bra igen :D ska göra ett TUL i vecka 32, i övrigt är det inga planerade kontroller alls.. Förutom bm då. Har fått en easy slide av sjg och ska få prova akupunktur så även foglossningen känns bättre!! :) :) :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma