• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-05 19:15:51 följande:
    V.14+6 var det på MVC? Det andra fattar jag inte. V.12 lyssnade du då med? Eller pratar du om angelsound nu?
    Det var hur mkt liv det var i sista vecka han var ju så lugn inne i magen.
    Jag skulle ha nästa besök hos henne vecka 37+5 men han kom ju ut då
    Här i dk har man inte så många bm besök alls
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mallanis

Åh nu tokskriver ni igen...jag hänger inte med men kul att läsa men när jag väl ska skriva så kommer jag ju inte ihåg va jag skulle kommentera Flört

Litteljunia - wow BF+ 4 Inga känningar? Dags för en färdknäpp kanske ;) ?

Sofy- Ska bli kul att höra om Devin är lika aktiv utanför magen som han är i ... Det sägs ju att det kan vara så! Jag läste försten på min grav vecka och det stod att bebis sover 90-95% av tiden Du kanske har glömt att tala om det för Devin! Han verkar inte veta om det .... ;)

Telgebo- Grattis till 200 dagar kvar!

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-04-05 21:07:16 följande:
    Sofy- Ska bli kul att höra om Devin är lika aktiv utanför magen som han är i ... Det sägs ju att det kan vara så! Jag läste försten på min grav vecka och det stod att bebis sover 90-95% av tiden Du kanske har glömt att tala om det för Devin! Han verkar inte veta om det .... ;)
    Hahaha.. "jättekul".. därför måste jag vila upp mig den här veckan för sen lär livet bli galet ;) Jotack.. har också läst de, o BM har sagt de.. men nä.. de har inte gått in.. han tror de är tvärtom.. sova 5% o va vaken resten! Hahaha!
  • sugarrush

LittleJunia, vem hinner först av dig och Sofy?? Spännande!

Telgebo. Jag lyssnade igår, i 15+1. Konstig inställning de verkar ha.

Helt jävla sjukt! Har just ätit en god och tung middag ute. Och nu ser magen ut som om den är i 8:e månaden! Helt absurt!!!! Ska lägga upp en bild imorrn så får ni se på hur bisarr den är!

• Cat79

I lördags döptes Lovis och det gick kanon! Var vaken nästan hela dopet men i slutet somnade hon i gudmors famn :) Nu heter min tjej Lovis Hanna!

• sugarrush

Fint namn Cat! Härligt att det gick bra!

• maria204

Hej på er! Jag läser ofta men skriver mer sällan. 

Grattis till ett lyckat dop!

Det har skrivits en del om mardrömmar de sista dagarna. Jag tror att det är typiskt att drömma hemskt och konstigt när man är gravid. Kanske bearbetar man sina värsta tankar och rädslor?

Sofy: Jättefin mage du har. JAg funderar på att lägga ut en bild på min snart, men skyller på att kameran inte har några batterier. Jag är i v.25+5 och har en jättemage! Och du Telge; det syntes inte på mig heller när jag var i v,12, och då var jag inte underviktig precis. Tredje barnet.

På fredag ska jag till MVC och mäta magen igen. Hoppas att den inte har vuxit mer, utan håller sig till kurvan.

Idag har jag inventerat babykläder och babysaker. Jag hittade min äldste första pyjamas. Sååååå liten!! Storlek 40. Så liten bebis vill jag INTE få igen!! 

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-05 20:17:40 följande:
    LittleJunia härligt att h*n snart är här!! e allt lite avis vill oxå vara snart klar å få snusa bebis

Tegelbo jag mår med illa när jag äter.. mest varm mat dock. kanske för man äter mer..
    Jag kan må spyilla när jag ätit och oftast så brukar jag bara må så om jag äter för mycket men nu kan det komma även om jag bara ätit lite och jag känner då att jag aldrig i hela mitt liv vill äta eller ens se mat mer. Fy vad illa jag kan må. Det jag fick i mig idag så stor portion har jag inte ätit förrän dagen innan jag testade +.

Två barns mamma: 3 ggr fick du alltså lyssna på hjärtljuden, men hur ofta/sällan går man till BM i Danmark då? Eller man kanske går till läkare där som man gör tex i USA när man är gravid.

Mallanis: Tack

Sofy: Ska bli väldigt intressant och se om Devin är lika vild utanför magen som i och håller igång som nu. Vilken liten buse han är.

Maria: Ja dessa mardrömmar är väl nån konstig bearbetning men sjutton att drömma om döden , sin egen sons död var verkligen det värsta jag varit med om. Varför drömmer man sånt skit för? Fattar inte alls vad allt kommer ifrån. Att drömma att man föder och så kan jag fatta men att drömma att ens egen son förolyckas och dör är för mig helt oförståeligt.

Nu ska jag försöka sova, men är så jävla rädd att drömma mardrömmar igen att jag drar mig för att sova trots att jag vet att jag kommer vara skittrött imorgon om jag inte sover nu och skittrött innebär att jag även kommer må spyilla då. Jag brukar normalt inte vara vaken vid den här tiden på dygnet, brukar sova som djupast vid denna tid och är jag ändå vaken vid denna tid så mår jag skit dagen efter.

Hoppas jag inte glömde kommentera någon nu.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-05 21:11:13 följande:
    LittleJunia, vem hinner först av dig och Sofy?? Spännande!

Telgebo. Jag lyssnade igår, i 15+1. Konstig inställning de verkar ha.

Helt jävla sjukt! Har just ätit en god och tung middag ute. Och nu ser magen ut som om den är i 8:e månaden! Helt absurt!!!! Ska lägga upp en bild imorrn så får ni se på hur bisarr den är!
    Jag glömde såklart. Ja helt sjukt, orkar inte argumentera. BM verkar inte ha så bra koll, de följer läroboken uppdaterad 70 talet nångång, vi andra verkar veta mer än dom, de borde hänga på FL i 1 månad så de lär sig lite

Cat: Härligt att dopet gick bra.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84

Godmorgon flickor och alla gravida och bebisar
    Har varit uppe sen kl 07.30 och elias skrattar på och gungar just nu i sin babysitter och tittar på tecknat och barnen äter frukost.
    Ute är det äckel väder och jag som ska gå och lämna *suck* är så trött.
    Väl hemma ska jag städa sen tvätta och dona.
    Sen när allt är gjort ska jag bara koppla av

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma